DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
İSY207 Entegre Yönetim Sistemleri 1 Bahar 2 0 2 3
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURAK ÇAKALOZ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:





















Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (YÖK Zorunlu)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Entegre Yönetim Sistemi kurumların birden fazla olan yönetim sistemlerini biraraya getirerek veya yönetim sistemlerini birbirleri ile uyumlu hale getirerek yani entegre ederek oluşturulan sistemler bütünüdür. Sistem kurulurken ortak koşullar biraraya getirilir detaylar ise genel koşullara eklenti olarak ilave edilir.

Öğrenci bu derste; İso 9001 Kalite Yönetim Sistemi, İso 14001 Çevre Yönetim Sistemi , İso 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi, İso 10002 Müşteri Memnuniyeti yönetim sistemi, İso 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi, İso 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi, İso 31001 Risk Yönetim Sistemi gibi sistemleri hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriği: Entegre yönetim sistemi; kalite yönetim sistemi, ceçre yönetim sistemi ve iş sağlığı ve güvenliği sistemini entegre eden bir yönetim sistemidir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) İşletme ve Yönetim kavramlarını açıklar.
  2) Yönetim Uygulamaları, Örgütsel Yapı ve Tasarım kavramlarını açıklar.
  3) İşletmenin fonksiyonlarının neler olduğunu, bu fonksiyonların önemini açıklar.
  4) Yönetim biliminin gelişimini ve yönetim düşünce okullarının neler olduğunu açıklar.
  5) Yönetim düşünce okulları, Klasik yönetim, Neo-Klasik Yönetim ve Modern Yönetim okullarının öncülerini ve özelliklerini açıklar.
  6) Kalite kavramını ve felsefesini açıklar.
  7) Kalite Yönetim Sistemlerinde Temel Kavramlar: Kalite Kontrol, Kalite Güvence ve Kalite İyileştirme’yi tanımlar
  8) Çevre Yönetim sistemini, İş sağlığı ve güvenliği sistemlerinin neler olduğunu ve temel özelliklerini açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Integrated management systems, Tine Herreborg Jørgensen ,Marie Dolores Mellado ,Arne Remmen , Working Paper 7 2004, Division of Technology, Environment and Society , Department of Development and Planning , Aalborg University
An Introduction to TRANSCO , Integrated Management System ,(ISO 9001:2008,, ISO 14001:2004,, OHSAS 18001:2007)
Diğer Kaynaklar: Integrated management systems, Tine Herreborg Jørgensen ,Marie Dolores Mellado ,Arne Remmen , Working Paper 7 2004, Division of Technology, Environment and Society , Department of Development and Planning , Aalborg University
An Introduction to TRANSCO , Integrated Management System ,(ISO 9001:2008,, ISO 14001:2004,, OHSAS 18001:2007)

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Araştırma süreçleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak ve uygulamalarını ödev, araştırma ve projelerde gerçekleştirmek 1
2) Halkla ilişkiler, reklam, iletişim bilimleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamaları bilgileri birlikte ve eşgüdümlü olarak kullanabilmek 1
3) Halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları planlaması, marka yönetimi yapabilmek ve pazarlama stratejisi oluşturabilmek 1
4) Halkla ilişkiler, reklam, pazarlama ve diğer sosyal bilimler ile ilgili konularda akademik ve teorik bilgilere sahip olmak; edebiyat, kültür tarihi, sanat, sosyoloji ve psikoloji alanlarında da donanımlı olmak 1
5) Halkla ilişkiler ve reklam kampanyalarını planlama, uygulama ve kampanya etkinliğini ölçümlemek 1
6) Bir organizasyonu oluşturabilmek, yürütebilmek ve organizasyon ekibini koordine edebilmek 3
7) Bir etkinliğin gerçekleşebilmesi için mevcut kaynakları kullanabilmek ve alternatif kaynaklar yaratabilmek, sponsorluk imkanları sağlayabilmek 3
8) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir. 1
9) Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir. 3
10) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür. 1
11) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder. 1
12) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. 1
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir. 3
14) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
15) Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir. 1
16) Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. 2
17) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. 2
18) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarır. 1
19) Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır.
20) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
22) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. 3
23) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 1
24) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. 1
25) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. 4

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ödev

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 40.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 28
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 10 20
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 68
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3