DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOME104 Supply Chain Management 2 Bahar 2 1 3 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DUYGU YAMAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:







Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilerin temel tedarik zinciri ve lojistik kavramlarına hakim olmalarını sağlayarak aynı zamanda üretim ve hizmet işletmelerine bu kavramlar doğrultusunda uygun stratejileri ve iş modellerini adapte edebilmeye yönelik bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrencilere, stok yönetimi, taşımacılık, satın alma ve tedarik, fiyatlandırma, tedarik zincirinde performans yönetimi gibi konular iş hayatından örnekler verilerek sunulacaktır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersi alan öğrenciler, tedarik zincirinin prensipleri, yapısı, unsurları, planlaması, operasyonları ve yönetimini kavrar.
  2) Bu dersi alan öğrenciler, işletmelerin iş modellerine uygun tedarik zinciri ağ tasarımını yapabilir.
  3) Bu dersi alan öğrenciler, belirsiz talep ve tedarik koşulları altında tedarik zinciri stratejileri oluşturabilir.
  4) Bu dersi alan öğrenciler, tedarik zincirinin etkin yönetilmesi konusunda performans yönetimi konusunu öğrenir.
  5) Bu dersi alan öğrenciler, tedarik zinciri yönetiminde işbirliği ve entegrasyonun önemini açıklayabilir.
  6) Tedarik zinciri ile lojistik yönetimi arasındaki ilişkiyi anlarlar
  7) Tedarik zinciri yönetimi elemanları hakkında bilgi sahibi olurlar
  8) Tedarik zincirine entegre yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibi olurlar
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersi alan öğrenciler, tedarik zincirindeki temel lojistik faaliyetleri uygulayabilecek bilgiye sahip olur.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersi alan öğrenciler gerçek iş dünyasında yer alan bir tedarik zincirinin tanımını yaparak iş süreçlerini ortaya koydukları, ekip çalışmasına dayalı bir proje hazırlayarak sunarlar.
  2) Bu dersi alan öğrenciler günümüzde işletmelerin münferit olarak değil ancak tedarik zincirlerinin rekabet ettikleri bilincini taşır ve her daim sürdürülebilir tedarik zinciri anlayışını benimserler.
  3) Bu dersi alan öğrenciler yeşil ve sürdürülebilir tedarik zinciri anlayışına sahiptirler ve bu alanda sosyal etkinliklere katılır ve desteklerler.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş Ders Notları
2) Tedarik Zincirinde Rekabet Stratejisi ve Müşteri Değeri Ders Notları
3) Tedarik Zincirinde Dağıtım Ağı Tasarımı ve Modeller Ders Notları
4) Tedarik Zincirinde Planlama Ders Notları
5) Tedarik Zincirinde Dış Kaynaklama & Satın Alma Ders Notları
6) Sektör temsilcisi ağırlama Ders Notları
7) Ara Sınav
8) Tedarik Zincirinde Lojistik Yönetimi Ders Notları
9) Tedarik Zincirinde Maliyet ve Kar Analizi Ders Notları
10) Tedarik Zincirinde Performans Yönetimi Ders Notları
11) Tedarik Zincirinde Belirsizlik ve Risk Yönetimi Ders Notları
12) Sektör ziyareti Ders Notları
13) Tedarik Zincirinde Yönetim Bilişim Sistemleri Ders Notları
14) FİNAL SINAVI Ders Notları
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Supply Chain Management: Strategy, Planning and Operation, Sunil Chopra, Peter Meindl, 6th Edition, Prentice Hall, 2016.

Designing and Managing The Supply Chain: Concepts, Strategies and Case Studies, Simchi-Levi, Philip, Kaminsky, David, Simch,-Levi, 3rd Edition, McGrawhill/Irwin, 2007.
Diğer Kaynaklar: Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi, Erdal Nebol, Tanyeri Uslu, Ezgi Uzel, 3. Baskı, 2014, Beta Yayınları

Tedarik zinciri yönetimimde Stratejik ittifak olarak üçüncü parti lojistik, Sonay Zeki Aydın, Fakülte, 2007

Tedarik Zinciri Yönetimi, stratejik planlama, modelleme ve optimizasyon, Hasan Kürşat Güleş ve diğ., Gazi, 2010

Lojistik Tedarik Zinciri Yönetimi, Hakan Keskin, Nobel, 2009

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İşletme yönetimi alanında temel, kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgilere sahiptir.
2) E- ticaret ve doğrudan satış süreçlerini tanır,
3) İş dünyasının yasal çerçevesini, hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibidir,
4) İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili temel süreçler ve mevzuat hakkında bilgi sahibidir.
5) Kalite, iş sağlığı - güvenliği yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibidir.
6) İşletme yönetimi alanında kullanılan temel sayısal yöntemleri bilir,
7) Ülke ve dünya ekonomisiyle ilgili gelişmeler hakkında genel bilgi sahibidir,
8) Lojistik ve tedarik zinciri süreçleri hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir,
9) Yönetimin temel fonksiyonlarını ve süreçlerini bilir, iş süreçlerinde bu bilgi ve becerileri kullanır,
10) Finans ve muhasebe alanında temel bilgi ve bilgisayar uygulamaları konusunda bilgi ve beceri sahibidir,
11) Kendi işini kurabilecek ya da çalıştığı işyerinde bir iç girişimi başarabilecek düzeyde girişimcilik bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Pazarlamanın fonksiyonlarını ve süreçlerini bilir ve temel düzeyde uygular
13) İşletme Yönetimi alanıyla ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir.
14) Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
15) Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir.
16) İşletme yönetimi alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür.
17) İşletme yönetimi alanıyla iilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder.
18) İşletme yönetimi alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır.
19) Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir.
20) İşletme yönetimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
21) Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir.
22) Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder.
23) İşletme yönetimi alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
24) İşletme yönetimi alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarır.
25) Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır.
26) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
27) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
28) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler.
29) İşletme yönetimi alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
30) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır.
31) İşletme yönetimi alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Problem Çözme
Okuma
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 40.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 1 7
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 15 30
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 79
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 4 8
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 23
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 102
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4