Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Halkla ilişkiler süreçlerinin yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
|
2) Halkla ilişkilerde proaktif yaklaşımın önemini kavrar.
|
3) Kurum kültürü, kimliği ve imajı kavramlarını bilir.
|
4) Kurum kültürü, kimliği ve imajına uygun halkla ilişkiler çalışmaları planlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Basın bülteni yazabilir.
|
2) SWOT analizini bilir ve uygular.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Proaktif iletişim stratejilerini bilir ve uygular.
|
2) Kriz yönetimi, sorun yönetimi, algılama yönetimi kavramlarını bilir ve bunlara uygun çalışmalar planlar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Proaktif ve reaktif halkla ilişkiler |
Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Ayla Okay, Aydemir Okay
|
|
2) |
Halkla ilişkilerde medya yönetimi. |
Halkla İlişkilerde Medya Yönetimi, Y. Ece Çöklü
|
|
3) |
Basın bülteni yazımı. |
Halkla İlişkilerde Medya Yönetimi, Y. Ece Çöklü
|
|
4) |
Halkla ilişkiler ve örgütsel yapı bağlantısı ve kurumları etkileyen çevresel faktörler |
Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Ayla Okay, Aydemir Okay
|
|
5) |
Kurumsal halkla ilişkiler, kurum kimliği ve kurumsal itibar. |
İtibar Yönetimi, Salim Kadıbeşegil
|
|
6) |
Kurum imajı kavramı ve imaj yönetimi |
Türkiye’deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, Arzu Çekirge Paksoy
|
|
7) |
Sektörden bir konuk |
|
|
8) |
Vize haftası |
|
|
9) |
Algılama yönetimi |
Algılama Yönetimi, Ali Saydam
|
|
10) |
Algılama yönetiminde dikkat edilmesi gereken temel kurallar |
Algılama Yönetimi, Ali Saydam
|
|
11) |
Kriz yönetimi ve uygulama örnekleri |
Türkiye’deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, Arzu Çekirge Paksoy
|
|
12) |
Sorun yönetimi, etkinlik yönetimi |
Türkiye’deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, Arzu Çekirge Paksoy
|
|
13) |
Öğrenci sunumları |
|
|
14) |
Öğrenci sunumları |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Araştırma süreçleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak ve uygulamalarını ödev, araştırma ve projelerde gerçekleştirmek |
|
2) |
Halkla ilişkiler, reklam, iletişim bilimleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamaları bilgileri birlikte ve eşgüdümlü olarak kullanabilmek |
|
3) |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları planlaması, marka yönetimi yapabilmek ve pazarlama stratejisi oluşturabilmek |
|
4) |
Halkla ilişkiler, reklam, pazarlama ve diğer sosyal bilimler ile ilgili konularda akademik ve teorik bilgilere sahip olmak; edebiyat, kültür tarihi, sanat, sosyoloji ve psikoloji alanlarında da donanımlı olmak |
|
5) |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyalarını planlama, uygulama ve kampanya etkinliğini ölçümlemek |
|
6) |
Bir organizasyonu oluşturabilmek, yürütebilmek ve organizasyon ekibini koordine edebilmek |
|
7) |
Bir etkinliğin gerçekleşebilmesi için mevcut kaynakları kullanabilmek ve alternatif kaynaklar yaratabilmek, sponsorluk imkanları sağlayabilmek |
|
8) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir. |
|
9) |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir. |
|
10) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür. |
|
11) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder. |
|
12) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. |
|
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir. |
|
14) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
15) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir. |
|
16) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. |
|
17) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
|
18) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarır. |
|
19) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır. |
|
20) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
21) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
22) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. |
|
23) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
24) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. |
|
25) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
42 |
588 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
2 |
8 |
16 |
Ödevler |
2 |
6 |
12 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
616 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
3 |
6 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
640 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |