DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HIM104 Halkla İlişkiler Yönetimi 1 Bahar 3 0 3 3
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İREM AYAN DANACILAR
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:





Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere halkla ilişkiler sürecinin bir yönetim süreci olduğunu göstermek ve bu yönetim sürecinin kapsadığı unsurları aktarmaktır
Dersin İçeriği: Derste, proaktif reaktif halkla ilişkiler, medya yönetimi, basın bülteni yazımı, algılama yönetimi, sorun yönetimi, kriz yönetimi, etkinlik yönetimi gibi halkla ilişkilerde önemli yer tutan konular ele alınmaktadır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Halkla ilişkiler süreçlerinin yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.
  2) Halkla ilişkilerde proaktif yaklaşımın önemini kavrar.
  3) Kurum kültürü, kimliği ve imajı kavramlarını bilir.
  4) Kurum kültürü, kimliği ve imajına uygun halkla ilişkiler çalışmaları planlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Basın bülteni yazabilir.
  2) SWOT analizini bilir ve uygular.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Proaktif iletişim stratejilerini bilir ve uygular.
  2) Kriz yönetimi, sorun yönetimi, algılama yönetimi kavramlarını bilir ve bunlara uygun çalışmalar planlar.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Proaktif ve reaktif halkla ilişkiler Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Ayla Okay, Aydemir Okay
2) Halkla ilişkilerde medya yönetimi. Halkla İlişkilerde Medya Yönetimi, Y. Ece Çöklü
3) Basın bülteni yazımı. Halkla İlişkilerde Medya Yönetimi, Y. Ece Çöklü
4) Halkla ilişkiler ve örgütsel yapı bağlantısı ve kurumları etkileyen çevresel faktörler Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Ayla Okay, Aydemir Okay
5) Kurumsal halkla ilişkiler, kurum kimliği ve kurumsal itibar. İtibar Yönetimi, Salim Kadıbeşegil
6) Kurum imajı kavramı ve imaj yönetimi Türkiye’deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, Arzu Çekirge Paksoy
7) Sektörden bir konuk
8) Vize haftası
9) Algılama yönetimi Algılama Yönetimi, Ali Saydam
10) Algılama yönetiminde dikkat edilmesi gereken temel kurallar Algılama Yönetimi, Ali Saydam
11) Kriz yönetimi ve uygulama örnekleri Türkiye’deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, Arzu Çekirge Paksoy
12) Sorun yönetimi, etkinlik yönetimi Türkiye’deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, Arzu Çekirge Paksoy
13) Öğrenci sunumları
14) Öğrenci sunumları
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Ayla Okay, Aydemir Okay
• Algılama Yönetimi, Ali Saydam
• Halkla İlişkiler Uygulamaları, Ceyda Aydede
• Türkiye’deki Halkla İlişkiler Uygulamaları, Arzu Çekirge Paksoy
• Halkla İlişkilerde Medya Yönetimi, Y. Ece Çöklü
• İtibar Yönetimi, Salim Kadıbeşegil
Diğer Kaynaklar: Gazeteler, dergiler ve ilgili videolar / Newspapers, journals and related videos

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Araştırma süreçleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak ve uygulamalarını ödev, araştırma ve projelerde gerçekleştirmek
2) Halkla ilişkiler, reklam, iletişim bilimleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamaları bilgileri birlikte ve eşgüdümlü olarak kullanabilmek
3) Halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları planlaması, marka yönetimi yapabilmek ve pazarlama stratejisi oluşturabilmek
4) Halkla ilişkiler, reklam, pazarlama ve diğer sosyal bilimler ile ilgili konularda akademik ve teorik bilgilere sahip olmak; edebiyat, kültür tarihi, sanat, sosyoloji ve psikoloji alanlarında da donanımlı olmak
5) Halkla ilişkiler ve reklam kampanyalarını planlama, uygulama ve kampanya etkinliğini ölçümlemek
6) Bir organizasyonu oluşturabilmek, yürütebilmek ve organizasyon ekibini koordine edebilmek
7) Bir etkinliğin gerçekleşebilmesi için mevcut kaynakları kullanabilmek ve alternatif kaynaklar yaratabilmek, sponsorluk imkanları sağlayabilmek
8) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir.
9) Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir.
10) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür.
11) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder.
12) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır.
13) Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir.
14) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15) Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir.
16) Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder.
17) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
18) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarır.
19) Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır.
20) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
22) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler.
23) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
24) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır.
25) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Okuma
Proje Hazırlama
Seminer
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI %
Toplam %

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 42 588
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 2 8 16
Ödevler 2 6 12
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 616
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 3 6
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 24
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 640
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3