DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOTE101 Logistics Management 1 Bahar 2 0 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: English
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ESRA NUR GÖKHAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:








Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencilerin lojistik kavramına hakim olmasını sağlayarak lojistik bileşenlerini(stok,depo,taşıma vb) etkin ve verimli bir biçimde iş hayatlarında kullanabilmeleri ve işletmelerin lojistik politikalarının oluşturulmasında katkı sunacak seviyeye gelmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; lojistiğin tanımı, doğruları ve bileşenlerini; lojistiğin tarihsel gelişimini; tedarik zinciri kavramını, lojistikte dış kaynak kullanılmasını; ambalajlama, elleçleme ve etiketi; depolama süreci ve antrepoyu; taşıma yönetimini; taşıma modlarını, lojistikte müşteri ilişkileri yönetimini, depo yer seçimini ve lojistik bilgi sistemlerini içerir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersi alan öğrenciler, tedarik zinciri ve lojistik kavramları hakkında bilgi sahibi olurlar.
  2) Bu dersi alan öğrenciler, temel lojistik yönetim faaliyetlerini açıklar.
  3) Bu derste öğrenciler, dış kaynak kullanımı kavramını öğrenir ve lojistikte dış kaynak kullanımı konusunu anlar.
  4) Bu dersi alan öğrenciler, elleçleme, paketleme etiketleme, depolama, sevkiyat gibi lojistik faaliyetler hakkında bilgi sahibi olurlar.
  5) Bu dersi alan öğrenciler, taşımacılık modları ve taşımacılık yönetimi konusunda bilgi sahibi olurlar.
  6) Bu dersi alan öğrenciler, depo yer seçimi, depo yönetimi ve stok yönetimi gibi konularda teknik bilgi edinirler.
  7) Bu dersi alan öğrenciler, lojistik performans değerlendirmesi yapmayı öğrenirler.
  8) Bu dersi alan öğrenciler, tersine lojistik, yeşil lojistik, e-lojistik gibi güncel konular hakkında ilgi sahibi olurlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersi alan öğrenciler, lojistikle ilgili en az bir konuda proje hazırlayarak öğrendiklerini gösterme becerisi elde edinirler.
  2) Bu dersi alan öğrenciler, hazırladıkları projelerde gruplar halinde çalışmayı öğrenerek iletişim ve sosyal hayatlarını geliştirirler.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Lojistiğin Tanımı, Gelişimi ve Lojistik Faaliyetler Ders Notları - Hafta 1 Sunumlar
2) Lojistik Yönetimi ve Tedarik Zinciri Yönetimi Kavramları Ders Notları - Hafta 2 Sunumlar
3) Lojistikte Dış Kaynak Kullanımı Ders Notları - Hafta 3 Sunumlar
4) Malzeme Ambalajlama, Etiketleme, Elleçleme & Depolama Ders Notları - Hafta 4 Sunumlar
5) Taşımacılık Yönetimi Ders Notları - Hafta 5 Sunumlar
6) Taşımacılık Modları Ders Notları - Hafta 6 Sunumlar
7) Müşteri Hizmetleri ve Sipariş Yönetimi Ders Notları - Hafta 7 Sunumlar
8) ARA SINAV Konu Tekrarı - Hafta 8 Sunumlar
9) Lojistikte Talep Tahmini ve Planlama Ders Notları - Hafta 9 Sunumlar
10) Stok Yönetimi Ders Notları - Hafta 10 Sunumlar
11) Depo Yer Seçimi ve Depo Yönetimi Ders Notları - Hafta 11 Sunumlar
12) Lojistik Bilgi Sistemleri Ders Notları - Hafta 12 Sunumlar
13) Lojistik Stratejiler Lojistikte Toplam Kalite ve Lojistik Performans Değerlendirme Ders Notları - Hafta 13 Sunumlar
14) Lojistikte Güncel Konular (Ters Lojistik, Yeliş Lojistik, e-lojistik vs..) Ders Notları -Hafta 14 Sunumlar
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: BOWERSOX, Donald J., CLOSS, David J. ve COOPER, M. Bixby, Supply Chain Logistical Management, 3rd Ed., McGraw Hill, New York
Diğer Kaynaklar: JONES, James V., Integrated Logistics Support Handbook, McGraw-Hill Professional; 3rd Ed., USA

BURT, David N., DOBLER, Donald W. ve STARLING, Stephen L., World Class Supply Management, 7th Ed., McGraw Hill, New York

BALLOU, Ronald, Business Logistics - Supply Chain Management Planning, Organizing, and Controlling The Supply Chain. 5th Ed., Pearson Prentice Hall, 2004.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İşletme yönetimi alanında temel, kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgilere sahiptir.
2) E- ticaret ve doğrudan satış süreçlerini tanır,
3) İş dünyasının yasal çerçevesini, hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibidir,
4) İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili temel süreçler ve mevzuat hakkında bilgi sahibidir.
5) Kalite, iş sağlığı - güvenliği yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibidir.
6) İşletme yönetimi alanında kullanılan temel sayısal yöntemleri bilir,
7) Ülke ve dünya ekonomisiyle ilgili gelişmeler hakkında genel bilgi sahibidir,
8) Lojistik ve tedarik zinciri süreçleri hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir,
9) Yönetimin temel fonksiyonlarını ve süreçlerini bilir, iş süreçlerinde bu bilgi ve becerileri kullanır,
10) Finans ve muhasebe alanında temel bilgi ve bilgisayar uygulamaları konusunda bilgi ve beceri sahibidir,
11) Kendi işini kurabilecek ya da çalıştığı işyerinde bir iç girişimi başarabilecek düzeyde girişimcilik bilgi ve becerisine sahiptir.
12) Pazarlamanın fonksiyonlarını ve süreçlerini bilir ve temel düzeyde uygular
13) İşletme Yönetimi alanıyla ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir.
14) Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
15) Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir.
16) İşletme yönetimi alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür.
17) İşletme yönetimi alanıyla iilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder.
18) İşletme yönetimi alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır.
19) Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir.
20) İşletme yönetimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
21) Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir.
22) Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder.
23) İşletme yönetimi alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
24) İşletme yönetimi alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarır.
25) Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır.
26) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
27) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
28) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler.
29) İşletme yönetimi alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
30) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır.
31) İşletme yönetimi alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Okuma
Ödev
Teknik Gezi
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 40.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 7 1 7
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 30 30
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 79
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 4 8
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 23
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 102
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4