Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere, medya planlama faaliyetleri, medya araçlarının medya planlamasındaki rolü konularında uygulamaya yönelik kavramları öğretmesidir. Medya, reklam ve tüketici arasındaki ilişki, medya planlamacısının bu ilişkideki rolü bu derste incelenecek konular içerisindedir. Her Reklamın ulaşmak istediği belirli özelliklere sahip bir hedef kitlesi vardır. Medya Planlamacıların görevi ise; medyayı kullanarak, nerede, ne zaman ne frekansta bulacağı sorularını cevaplayarak reklam mesajını hedef kitleye ulaştırmaktır. Dersi alan öğrencilerin ödev, uygulama ve sunumlarla alana özgü yeterlilikleri pekiştirilecektir. |
Dersin İçeriği: |
Medya Planlamasına Kavramı ve Gelişimi; Medya, Reklam Tüketici Arasındaki İlişki; Medya Planlama Faaliyetleri ve Reklam Kampanyaları Belirlenmesi; Medya Planlamasında Ajans Seçimi; Medya Planlama Sürecinde Kullanılan Kavramlar; Medya Planının Organizasyonu; Yazılı, Sözlü Görsel Medya Planlaması; Medya Planlaması ve Reklam İletişimi başlıklı konular işlenecektir. Bu derste öğrenci medya araştırması, planlaması ve satın almasını öğrenmektedir. Hedef, kitle analizi, Araştırma Teknikleri, Medya Araçlarının Analizi ve Ölçümleri Yeni Medya Araçları ve Etkileşimleri bu dersin kapsadığı konular arasındadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Medya Kavramını tanımlar ve medyanın işlevlerini açıklar.
|
2) Medya planı nasıl yapılır, bilir; alternatifiyle birlikte bir medya planı oluşturabilir.
|
3) Medya analizi konusunda bilgi sahibidir. Medya analizi ve ölçümlerini yapabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Reklam mesajını hedef kitleye etkin bir şekilde nasıl ulaştırabileceğini bilir.
|
2) Ürünlerle ilgili reklam mesajları oluşturabilir.
|
3) Etkin bir medya planlaması için uygun koşullar oluşturabilir.
|
4) Rapor Hazırlayabilir, Sunum Yapabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Medya Planlaması ile işletme Amaçlarını ilişkilendirir.
|
2) Medya değerlendirmede etkinlik kriterlerini saptayabilir.
|
3) Medyanın farklı planlarını yapabilir ve planlama algısı yüksek bir seviyededir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Medya Planlaması Kavramı ve Gelişimi |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
2) |
Medya Planlama Stratejisi Oluşturulması |
Ders notları, İnternet araştırmaları
|
|
3) |
Medya Planlamasında Ajans Seçimi |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
4) |
Serbest Çalışma |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
5) |
Medya Planlamasında Reklam Kampanyalarının Süresinin Belirlenmesi |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
6) |
Medya Planlama Sürecinde Kullanılan Kavramlara Giriş |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
7) |
Medya Planlamasında Kitle İletişim Araçları Ölçümlemesi |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Erişim Seviyesi ve Görme Sıklığı Analizi |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
10) |
Görsel Medya Planlaması |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
11) |
Yazıl, Sözlü Medya Planlaması |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
12) |
Medya Planının Organizasyonu |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
13) |
Yeni Medya Araçları ve Etkileşimli Televizyonculuk |
Ders notları, internet araştırmaları
|
|
14) |
Ders değerlendirme ve Sunumlar |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Araştırma süreçleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak ve uygulamalarını ödev, araştırma ve projelerde gerçekleştirmek |
5 |
2) |
Halkla ilişkiler, reklam, iletişim bilimleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamaları bilgileri birlikte ve eşgüdümlü olarak kullanabilmek |
5 |
3) |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları planlaması, marka yönetimi yapabilmek ve pazarlama stratejisi oluşturabilmek |
5 |
4) |
Halkla ilişkiler, reklam, pazarlama ve diğer sosyal bilimler ile ilgili konularda akademik ve teorik bilgilere sahip olmak; edebiyat, kültür tarihi, sanat, sosyoloji ve psikoloji alanlarında da donanımlı olmak |
5 |
5) |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyalarını planlama, uygulama ve kampanya etkinliğini ölçümlemek |
5 |
6) |
Bir organizasyonu oluşturabilmek, yürütebilmek ve organizasyon ekibini koordine edebilmek |
5 |
7) |
Bir etkinliğin gerçekleşebilmesi için mevcut kaynakları kullanabilmek ve alternatif kaynaklar yaratabilmek, sponsorluk imkanları sağlayabilmek |
3 |
8) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir. |
5 |
9) |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir. |
4 |
10) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür. |
4 |
11) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder. |
5 |
12) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. |
3 |
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir. |
4 |
14) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
15) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir. |
4 |
16) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. |
|
17) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
5 |
18) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarır. |
5 |
19) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır. |
5 |
20) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
1 |
21) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
22) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. |
1 |
23) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
4 |
24) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. |
3 |
25) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
4 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
8 |
8 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
9 |
9 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
25 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
75 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |