Dersin Amacı: |
Halkla ilişkiler kapsamında etkinlikler, hedef kitleye ulaşmak, hedef kitle/kitleler ile bir araya gelmek ve onları doğruda tanımak, bilgiyi doğru konumlandırmak, rekabet gücünü artırmak ya da markanın etkinliğini ortaya koymak açısından önemli fırsatlar sunmaktadır. Bu dersin amacı öğrencilere, marka iletişimi içinde etkinliklerin önemini aktarmak, etkinlik organizasyonlarında hayati önem taşıyan, ön araştırma, planlama, koordinasyon, kaynak kullanımı, zamanlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinin gerektirdiği bilgiyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders kapsamında öğrencilere, etkinlik organizasyonlarında hayati önem taşıyan, ön araştırma, planlama, koordinasyon, kaynak kullanımı, zamanlama, etkinlik zaman cetveli ve kontrol listesi hazırlama, uygulama ve değerlendirme gibi süreçler aktarılmaktadır. Ders kapsamında kullanılan uygulama örnekleri, öğrencilerin, konunun pratikte nasıl hayat bulduğunu görmelerine yardımcı olmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Etkinlik kavramını ve marka iletişimi içindeki yeri ve önemini anlar.
|
2) Etkinlik organizasyonunda ekip çalışmasının önemini kavrar.
|
3) Etkinlik organizasyonlarında tedarikçi firmaların ve onlarla kurulan iletişimin önemini anlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Protokol kuralları, etkinliklerin gerektirdiği resmi izinler, telif hakları konularını bilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Etkinlik organizasyon süreçlerini anlar ve bu süreçte izlenmesi gereken yöntemleri bilir.
|
2) Etkinlik organizasyonunda etkinliğe yer seçiminin ve kontrolünün gerekliliğini bilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Etkinlik yönetimi nedir? Etkinlik türleri. |
Etkinlik Yönetimi, Aylin Göztaş, Eylin Babacan
|
|
2) |
Etkinlik yönetiminde stratejik planlama aşamaları. |
Etkinlik Yönetimi, Aylin Göztaş, Eylin Babacan. M.I.C.E Etkinlik Dergisi
|
|
3) |
Webde etkinlik yönetimi, yeni medya teknolojilerinin etkinlik yönetiminde kullanımı. |
|
|
4) |
Kurum kimliğinin pekiştirilmesinde ve İmaj oluşturmada etkinliklerin rolü. |
|
|
5) |
Etkinlik öncesi fiyat araştırması, fiyat teklifinin önemi, |
|
|
6) |
Sektörden bir konuk. |
|
|
7) |
Etkinlikler süresince insan kaynaklarının ve karşılaşılabilecek olası risklerin yönetimi. |
Etkinlik Yönetimi, Ayling Göztaş, Eylin Babacan
|
|
8) |
Ara sınav haftası |
|
|
9) |
Farklı sektörlerde gerçekleştirilen etkinlik uygulamalarından örnekler. |
|
|
10) |
Etkinlik yönetiminde zaman yönetimi. |
|
|
11) |
Etkinlik yönetiminde medya iletişimi. |
|
|
12) |
Sektörden bir konuk |
|
|
13) |
Öğrenci sunumları |
|
|
14) |
Öğrenci sunumları |
Presentations by students
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Araştırma süreçleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak ve uygulamalarını ödev, araştırma ve projelerde gerçekleştirmek |
|
2) |
Halkla ilişkiler, reklam, iletişim bilimleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamaları bilgileri birlikte ve eşgüdümlü olarak kullanabilmek |
3 |
3) |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları planlaması, marka yönetimi yapabilmek ve pazarlama stratejisi oluşturabilmek |
5 |
4) |
Halkla ilişkiler, reklam, pazarlama ve diğer sosyal bilimler ile ilgili konularda akademik ve teorik bilgilere sahip olmak; edebiyat, kültür tarihi, sanat, sosyoloji ve psikoloji alanlarında da donanımlı olmak |
|
5) |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyalarını planlama, uygulama ve kampanya etkinliğini ölçümlemek |
|
6) |
Bir organizasyonu oluşturabilmek, yürütebilmek ve organizasyon ekibini koordine edebilmek |
4 |
7) |
Bir etkinliğin gerçekleşebilmesi için mevcut kaynakları kullanabilmek ve alternatif kaynaklar yaratabilmek, sponsorluk imkanları sağlayabilmek |
2 |
8) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir. |
2 |
9) |
Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir. |
1 |
10) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür. |
5 |
11) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder. |
1 |
12) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. |
|
13) |
Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir. |
|
14) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
15) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir. |
|
16) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. |
|
17) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
|
18) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarır. |
|
19) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır. |
|
20) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
21) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
22) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. |
|
23) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
1 |
24) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. |
1 |
25) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
3 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
48 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
8 |
8 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
22 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
70 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |