Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Temel pazarlama kavramlarını ve pazarlama karması unsurlarını açıklayabilir.
|
2) Satış ve pazarlama arasındaki farkı anlatabilir.
|
3) Pazarlama iletişimi karmasının unsurlarının nasıl mobil pazarlama alanında uygulayabileceğini açıklar
|
4) İnavasyon ve sürdürülebilir inavasyonun önemi hakkında bilgi sahibi olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bölümleme, hedefleme ve konumlandırma stratejilerini uygulayabilir.
|
2) Mobil pazarlama uygulamasının geliştirilmesine yönelik pazarlama planı hazırlayabilir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Pazarlama tanımı, pazarlama ve satış arasındaki fark, pazarlamanın önemi |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
2) |
Makro ve mikro pazarlama çevresi |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
3) |
Pazarlama karması unsurları- ürün- ürün yaşam eğrisi |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
4) |
Pazarlama karması unsurları- fiyat- fiyat stratejileri |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
5) |
Pazarlama karması unsurları- dağıtım, dağıtım kanalları, perakendecilik |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
6) |
Pazarlama karması unsurları, tutundurma, tutundurma karması, temel iletişim süreci |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
7) |
Pazar bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
8) |
ARA SINAV |
.
|
|
9) |
Mobil pazarlama nedir? Genel kavram ve tanımlar |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
10) |
Mobil pazarlama planı oluşturma |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
11) |
Tüketici davranışları ve mobil tüketicileri anlamak |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
12) |
Mobil pazarlama araçları ( mobil reklamlar, arttırılmış gerçeklik, augmented reality, SEO) |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
13) |
Mobil pazarlama araçları (QR kodları, lokasyon bazlı arama ve geleneksel tutundurma araçlarının mobil teknolojilere adaptasyonu. |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
14) |
İnavasyon, inavasyonu anlamak, yeniliği sürdürülebilir hale getirmek |
Ders notları, ders kaynağı kitaplar
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Pazarlama ilkeleri: ve örnek olaylar / İsmet Mucuk, 2006, Türkmen Kitabevi,
Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong,2010 Prentice Hall,
Mobile marketing : fundamentals and strategy / Kaan Varnali, Aysegul Toker, Cengiz Yilmaz, 2011, McGraw-Hill
The mobile marketing handbook : a step-by-step guide to creating dynamic mobile marketing campaigns,Kim Dushinski, 2009, CyberAge Books
Mobil pazarlama : SoLoMo,Kahraman Arslan, Pelin Arslan,2012,Papatya Yayıncılık,
Mobil pazarlama hakkında her şey : araçlar, stratejiler, deneyimler / Jamie Turner, 2013, Optimist Yayınları
Mobil pazarlama ve mobil reklam : tüketicilerin mobil reklamcılığa karşı tutumlarının analizi, 2013, Dora Yayınları
|
Diğer Kaynaklar: |
Pazarlama ilkeleri: ve örnek olaylar / İsmet Mucuk, 2006, Türkmen Kitabevi,
Principles of marketing / Philip Kotler, Gary Armstrong,2010 Prentice Hall,
Mobile marketing : fundamentals and strategy / Kaan Varnali, Aysegul Toker, Cengiz Yilmaz, 2011, McGraw-Hill
The mobile marketing handbook : a step-by-step guide to creating dynamic mobile marketing campaigns,Kim Dushinski, 2009, CyberAge Books
Mobil pazarlama : SoLoMo,Kahraman Arslan, Pelin Arslan,2012,Papatya Yayıncılık,
Mobil pazarlama hakkında her şey : araçlar, stratejiler, deneyimler / Jamie Turner, 2013, Optimist Yayınları
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Mobil network, altyapı, uygulama çözümleri ve M2M (Makineden Makineye İletişim) alanlarında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, ihtiyaç duyulan işleri veya ortaya çıkan problemleri çözümleyebilme becerisine sahiptir. |
5 |
2) |
Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. |
|
3) |
Alanı ile ilgili konularda yeterli sayısal bilgi ve beceri alt yapısına sahiptir. |
4 |
4) |
Güncel bilişim teknolojilerini ve araçlarını, mobil cihazların donanımı, bakımı-iyileştirilmesi ve geliştirilmesi ile ilgili bilgilere sahiptir. |
5 |
5) |
Donanım ve özellikle yazılım alanlarında güncel teknolojik bilgileri izleyebilme becerisine sahiptir. |
|
6) |
Alanında mobil pazarlama ve inovatif düşünebilme becerisine sahip olur. |
|
7) |
Mobil cihazları profesyonel düzeyde kullanır. |
|
8) |
Güncel bilişim teknolojilerini ve araçlarını, mobil cihazların donanımı, bakımı-iyileştirilmesi ve geliştirilmesi ile ilgili bilgilerini problem çözmede etkin olarak kullanır. |
|
9) |
İhtiyaca göre mobil çözüm geliştirir, |
4 |
10) |
Mesleki plan ve projeleri etkin bir şekilde gerçekleştirir. |
5 |
11) |
Programlama yapabilir. |
|
12) |
İhtiyaç halinde sorun giderme yöntemlerine başvurabilir. |
|
13) |
Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. |
|
14) |
Alanı ile ilgili simülasyon programlarını kullanabilir. |
|
15) |
Takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme ve iletişim becerisine sahiptir. |
|
16) |
Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini takip eder. |
|
17) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
18) |
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür. |
|
19) |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
20) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
21) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
22) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
23) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
|
24) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
3 |
25) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir. |
2 |
26) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
4 |
27) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
4 |
28) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. |
|
29) |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. |
|
30) |
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir. |
|