Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, geçmişte yaşadıklarını anlatabilir, hedef dilde sorular
sorabilirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, A1 düzeyinde bir İngilizce parçayı okuduklarında anlayabilir ve parça ile ilgili fikir yürütebilirler.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, ara verilerek, yavaş ve dikkatli bir şekilde yapılan konuşmaları ve günlük işlere dair diyalogları (alışveriş, dışarıda yemek vs.) takip edebilirler.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, bir oyun ya da sporda verilen basit sözlü komutları ve temel genel-geçer doğruları anlayabilir.
|
5) Bu dersi alan öğrenciler, kısa ve basit şekilde yazılmış yol tariflerini (X noktasından Y noktasına gibi) anlayabilir, yazılı kısa bildirimleri, işaretleri ve talimatları görseller yardımıyla anlayabilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, İngilizce dilinde kendilerini ve ailelerini
tanıtabilir, yaşadıkları yerden, hobilerinden, yeteneklerinden,
sevdikleri ve sevmedikleri şeylerden bahsedebilirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, kısa ve basit mesajları, kartpostalları, elektronik postaları ve sosyal medya mesajlarını anlayabilirler.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler sözlü olarak; yiyecek ve içecekler hakkında soru sorabilir, taşıma araçlarını sayabilir, telefon numarası isteyip verebilir,kendi yaşlarını söyleyebilir ve başkasına yaşını sorabilir, işleri hakkında soru sorabilir ve basit sosyal diyaloglar kurabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Grammar: Comparatives and Superlatives.
Reading: Read an article about a bike tour across Asia.
Vocabulary: Travel adjectives and Places.
Speaking & Listening: Talk about how you like to travel
identify; Plan and talk about a long journey; Listen to people talk about how they like to travel.
Writing: Check and correct information about a holiday. |
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 68 - 71
|
|
2) |
Grammar: Giving directions.
Vocabulary: Places.
Speaking & Listening: Describe part of a town/city you know; watch an extract from a travel show about Hong Kong.
Writing: Compare two holiday resorts
|
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 72 - 75
|
|
3) |
Grammar: Present continuous.
Reading: Read research about language people use on social networking sites.
Vocabulary: Verbs + prepositions; Appearance.
Speaking & Listening: Talk about what people are doing; Describe people’s appearance; Listen to people talk about actors.
Writing: Improve your use of pronouns; write comments on a photo.
|
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 78 - 81
|
|
4) |
Grammar: Recommending.
Vocabulary: Types of film.
Speaking & Listening: Ask for and give recommendations; Watch an extract from a BBC programme about changing shopping trends.
Writing: Compare online shopping and street shopping.
|
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 82 - 84
|
|
5) |
Reading: Read an article about Mexico City’s EcoBici.
Vocabulary: Adjectives; Transport collocations.
Speaking & Listening: Talk about transport in different cities and types of transport; Listen to a man talk about travelling for free.
Writing: Write a paragraph comparing travelling by plane and travelling by train as well as the advantages of a means of transportation.
|
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 88 - 91
|
|
6) |
Grammar: Apologizing.
Vocabulary: Excuses.
Speaking & Listening: Apologize for being late; Listen to a woman talk about her problems getting to work.
Writing: Write a story using linkers; Write advantages of living in a city / a village. |
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 92 - 93
|
|
7) |
Grammar: be going to; would like to and will.
Reading: Reading an article about nature’s dangers.
Vocabulary: Phrases with "get".
Speaking & Listening: Talk about your future plans/wishes; Listen to a radio interview with lottery winners.
Writing: Improve your use of linkers and write a short story.
|
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 98 - 101
|
|
8) |
Arasınav |
-
|
|
9) |
Grammar: Making suggestions.
Vocabulary: Art and culture.
Speaking & Listening: Make and respond to suggestions for a day out; Describe unusual weather; Watch an extract from a documentary about the wettest place in Europe. |
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 102 - 105
|
|
10) |
Grammar: Should/ shouldn’t.
Reading: Read and article about multi-tasking.
Vocabulary: Adverbs of manner; The body; health.
Speaking & Listening: Talk about what to do when you don’t feel well; Listen to a radio programme about colds and flu.
Writing: Make your stories more interesting with adverbs.
|
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 108 - 111
|
|
11) |
Grammar: Offering to help.
Vocabulary: Verbs of movement.
Speaking & Listening: Talk about diets; Listen to situations where people offer to help; Watch an extract from a documentary about fat and sugar. |
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 112 - 114
|
|
12) |
Grammar : Revision
Vocabulary: Prespositions.
Writing: Write a paragraph on “What are the ways to be successful at work / at school”. |
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 121
|
|
13) |
Grammar: Telephoning,
Reading: A short story.
Vocabulary: Telephoning expressions.
Speaking & Listening: Say telephone numbers; A frightening experience; Listen to phone conversations; Watch an extract from a documentary about sharks.
|
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
pp. 122 - 125
|
|
14) |
Revision of Units 7- 12 |
Pearson Speakout Elementary
Student's Book
& Worksheets prepared by the instructor
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Mobil network, altyapı, uygulama çözümleri ve M2M (Makineden Makineye İletişim) alanlarında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, ihtiyaç duyulan işleri veya ortaya çıkan problemleri çözümleyebilme becerisine sahiptir. |
|
2) |
Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. |
|
3) |
Alanı ile ilgili konularda yeterli sayısal bilgi ve beceri alt yapısına sahiptir. |
|
4) |
Güncel bilişim teknolojilerini ve araçlarını, mobil cihazların donanımı, bakımı-iyileştirilmesi ve geliştirilmesi ile ilgili bilgilere sahiptir. |
|
5) |
Donanım ve özellikle yazılım alanlarında güncel teknolojik bilgileri izleyebilme becerisine sahiptir. |
4 |
6) |
Alanında mobil pazarlama ve inovatif düşünebilme becerisine sahip olur. |
|
7) |
Mobil cihazları profesyonel düzeyde kullanır. |
2 |
8) |
Güncel bilişim teknolojilerini ve araçlarını, mobil cihazların donanımı, bakımı-iyileştirilmesi ve geliştirilmesi ile ilgili bilgilerini problem çözmede etkin olarak kullanır. |
|
9) |
İhtiyaca göre mobil çözüm geliştirir, |
|
10) |
Mesleki plan ve projeleri etkin bir şekilde gerçekleştirir. |
|
11) |
Programlama yapabilir. |
2 |
12) |
İhtiyaç halinde sorun giderme yöntemlerine başvurabilir. |
2 |
13) |
Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur. |
|
14) |
Alanı ile ilgili simülasyon programlarını kullanabilir. |
|
15) |
Takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme ve iletişim becerisine sahiptir. |
3 |
16) |
Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini takip eder. |
|
17) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
3 |
18) |
Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür. |
|
19) |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
20) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
21) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
5 |
22) |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
23) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. |
|
24) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
25) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir. |
|
26) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
27) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
28) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. |
|
29) |
Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. |
|
30) |
Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir. |
|