DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50031YETO-GEN007 Yetkinlik Geliştirme Programı II 2 Güz 1 0 1 1
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi OĞUZHAN ÇAÇAMER
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin sözlü ve yazılı olarak kendilerini ifade edebilmelerini sağlamak ve iletişim becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Öğrencilerin, iletişim sürecinin temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmasını; öğretim ve rehberlikte etkili iletişim becerilerinin farkına varmalarını; çeşitli iletişim becerileri ve yollarını sınıfta etkili bir şekilde nasıl kullanmaları gerektiğini anlamalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) İletişimle ilgili temel kavramları tanımlar
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) İletişimi etkin bir şekilde kullanır.
  2) Tanık oldukları iletişim süreçlerini analiz edebilirler.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirirler.
  2) Kendi iletişim tarzlarında gerekli değişimi başlatabilirler.
  3) Çatışma durumlarında sağlıklı iletişim geliştirme becerisine sahip olurlar
  4) Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) İletişimle ilgili temel kavramlar Slayt eşliğinde interaktif sunum
2) İletişim sürecinin öğeleri ve özellikleri Slayt eşliğinde interaktif sunum
3) İletişim Türleri Slayt eşliğinde interaktif sunum
4) İletişimde Engeller Slayt eşliğinde interaktif sunum
5) İletişim ve Çatışma Slayt eşliğinde interaktif sunum
6) Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme Slayt eşliğinde interaktif sunum
7) Sözsüz İletişim Slayt eşliğinde interaktif sunum
8) İkna Edici İletişim Teknikleri Slayt eşliğinde interaktif sunum
9) Öğretimde iletişim sürecine ilişkin temel kavramlar ve ilkeler Slayt eşliğinde interaktif sunum
10) Kültürel Farklılıklar ve İletişim Slayt eşliğinde interaktif sunum
11) Tartışma ve Müzakere Teknikleri Slayt eşliğinde interaktif sunum
12) Empati Slayt eşliğinde interaktif sunum
13) Beden Dili Slayt eşliğinde interaktif sunum
14) Kişilerarası İletişim ve Etik İlkeler Slayt eşliğinde interaktif sunum
15) Algı Yönetimi Slayt eşliğinde interaktif sunum
16) Genel Değerlendirme Slayt eşliğinde interaktif sunum
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Mobil network, altyapı, uygulama çözümleri ve M2M (Makineden Makineye İletişim) alanlarında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, ihtiyaç duyulan işleri veya ortaya çıkan problemleri çözümleyebilme becerisine sahiptir.
2) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
3) Alanı ile ilgili konularda yeterli sayısal bilgi ve beceri alt yapısına sahiptir.
4) Güncel bilişim teknolojilerini ve araçlarını, mobil cihazların donanımı, bakımı-iyileştirilmesi ve geliştirilmesi ile ilgili bilgilere sahiptir.
5) Donanım ve özellikle yazılım alanlarında güncel teknolojik bilgileri izleyebilme becerisine sahiptir.
6) Alanında mobil pazarlama ve inovatif düşünebilme becerisine sahip olur.
7) Mobil cihazları profesyonel düzeyde kullanır.
8) Güncel bilişim teknolojilerini ve araçlarını, mobil cihazların donanımı, bakımı-iyileştirilmesi ve geliştirilmesi ile ilgili bilgilerini problem çözmede etkin olarak kullanır.
9) İhtiyaca göre mobil çözüm geliştirir,
10) Mesleki plan ve projeleri etkin bir şekilde gerçekleştirir.
11) Programlama yapabilir.
12) İhtiyaç halinde sorun giderme yöntemlerine başvurabilir.
13) Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur.
14) Alanı ile ilgili simülasyon programlarını kullanabilir.
15) Takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme ve iletişim becerisine sahiptir.
16) Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini takip eder.
17) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
19) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
20) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
21) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
22) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
23) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
24) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
25) Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
26) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
27) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
28) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
29) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
30) Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI %
Toplam %

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 0 0
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 0
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 1