DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50613METO-BIP106 Ticari Yazılımlar 1 Bahar 2 1 3 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi GÖZDE MİHRAN GÜMÜŞ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:

Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Ticari yazılımlar dersini başarı ile tamamlayan öğrenciler, ticari faaliyet gösteren tüm kuruluşlarda rahatça işe başlangıç yaparak iş süreçlerine katkı sağlayabilecek donanıma sahip olacaklar ve bu süreçte firma içerisinde verimi arttırabileceklerdir. Ders içeriğinde öğrenciler işletmede kullanılan jargonu öğrenmekte olup, iş süreçlerinin nasıl gerçekleştiğini, ticari hayatın nasıl sürdürüldüğünü öğrenmektedirler. Bunun yanı sıra açık kaynak kodlu 1C platformunu kullanarak ticari bir işletmeye özgü yazılım geliştirme aşamalarını da öğrenmektedir. Analiz yeteneklerini geliştirerek işletmenin talep ve ihtiyaçlarına yönelik çalışmaları platform sayesinde hızlı görsel yazılım geliştirme yöntemi ile geliştirmekte olup, işletme başarısına katkı sağlayacaklardır. İşletmelere özel yazılım geliştirebildikleri gibi, işletmelere danışmanlık yapabilecek kapasiteye de ulaşabilmeleri sağlanmaktadır. Ticari hayatta, iş hayatında karşılaşabilecekleri senaryoların, jargonların birçoğunu öğrenmiş olarak dersi tamamlamış olacaklardır. Hayatın her alanında teknoloji vazgeçilmez bir unsur haline gelmiştir. Artık en ücra köşede bulunan bir bakkal dükkanında bile barkodlu ürün / hizmet satışı gerçekleşmektedir. Dönem sonunda herhangi bir sektöre ait bir yazılım geliştirmek artık öğrencilerimiz için çok kolay bir unsur olacaktır. Ders öğrencilere hem yazılım geliştirme mantığını hem gerçek hayatta işletmelerin nasıl yol aldığını, hem de muhasebe süreçlerinin nasıl gerçekleştirildiğini öğrenmelerini sağlayacaktır. İşletmelerde kullanılan ürünlerin, süreçlerin farklı olabilmesi bile artık öğrencilerimiz için bir problem arz etmeyecektir, çünkü işlemler yapılırken arka planda nasıl bir yazılım sürecinin de çalıştığını, hangi tablolardan veri çekilerek evrakların oluştuğunu, hangi evraklardan hangi veritabanı tablolarına veriler kayıt edilerek son raporlamaların oluşturulabileceği mantığını, çok karışıkmış gibi görünen işletme mantığını sadece uygulamayı kullanırken bile hayal edebilmeleri mantığını kazanmış olacaklardır.
Dersin İçeriği: Orta ve büyük ölçekli firmaların ticari faaliyetlerinin sürdürülmesinde kullanılan uygulamaların kullanımı, sektördeki durumu, servis ve teknik desteklerinin anlatılması amaçlanmaktadır. Ayrıca geliştirme ortamı olarak kullanılacak platform üzerinde basit uygulama geliştirme ve entegrasyonda bu dersin içeriğidir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Ticari işletmeye özgü yazılım geliştirme aşamalarını bilir.
  2) Görsel yazılım geliştirme araçları ile işletmelere yönelik çözümler üretir.
  3) Veritabanı tabloları ile ilgili işlemler yapar.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) İş süreçlerine katkı sağlayabilecek donanıma sahip olur.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) 1C platformu nedir? Hangi amaçlar için kullanılabilir? Konfigürasyon nesne ağacı nedir ve bu ağaç altında hangi nesneler bulunur? Platform, konfigürasyon ve uygulama nedir? Yeni bir veritabanı nasıl oluşturulur gibi soruların cevaplarını alabileceğimiz ders içerikleri işlenmektedir. Müge Klein, İşletme 4.0 Kapsamında Şirket 2.0-İşletme Süreçlerinde Sosyal Yazılım Kullanımı, Nobel Bilimsel Eserler, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
2) Alt sistemler konfigürasyon nesnesini kullanarak arayüz oluşturma işlemleri, arayüze ait resimleri ekleme, arayüz sıralamasının değiştirilmesi, kart listeleri nedir, hangi amaç için kullanılır, hiyerarşik özelliği nasıl aktif hale getirilebilir, öğe ve klasör oluşturma işlemleri, öznitelik ve tablo bölümü ekleme işlemleri ve hangi amaçlar için kullanıldığı, standar öznitelik ekleme işlemleri ve hızlı seçim özelliğinin kullanılması, Müge Klein, İşletme 4.0 Kapsamında Şirket 2.0-İşletme Süreçlerinde Sosyal Yazılım Kullanımı, Nobel Bilimsel Eserler, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
3) Kart listesi konfigürasyon nesnesi nedir? Hangi amaçlar için kullanılır, hangi sekmeler sahiptir, özellikleri nedir, öznitelikler nasıl kart listelerine bağlanarak ilişkiler sağlanabilir, eklenen kart listelerinin veritabanında nasıl bir mekanizma ile çalıştığı konuları, Müge Klein, İşletme 4.0 Kapsamında Şirket 2.0-İşletme Süreçlerinde Sosyal Yazılım Kullanımı, Nobel Bilimsel Eserler, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
4) Form ekleme işlemleri nasıl gerçekleşmektedir, document, choice, list form nedir, aralarındaki farklar nelerdir, form ve modül sekmeleri arasındaki geçiş işlemleri, procedüre yazma ve çalıştırma işlemleri, Müge Klein, İşletme 4.0 Kapsamında Şirket 2.0-İşletme Süreçlerinde Sosyal Yazılım Kullanımı, Nobel Bilimsel Eserler, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
5) Evraklar konfigürasyon nesnesi nedir? Nasıl kullanılır, hangi aşamalarda kart listesi konfigürasyon nesnesi, hangi aşamalarda evrak konfigürasyon nesnesi kullanılmaktadır, evrak ile kart listesi arasındaki farklar nelerdir, posting, filling, beforewrite, onwrite standart procedurlerin görevi nedir, tablo bölümlerinin oluşturma mantığı, tablo bölümlerine öznitelik nasıl eklenir, eklenen özniteliklerin tür bağlantıları nasıl yapılır, standart ve yönetilen formlar arasındaki fark nedir, Müge Klein, İşletme 4.0 Kapsamında Şirket 2.0-İşletme Süreçlerinde Sosyal Yazılım Kullanımı, Nobel Bilimsel Eserler, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
6) Birikim kayıt tablosu konfigürasyon nesnesi nedir, ne için kullanılır, evrak kayıt hareketleri sihirbaz yönetimi veya manuel nasıl oluşturulur, hangi konfigürasyon nesnesi birikim kayıt tablosuna kayıt yapabilir, kayıt yapılan veriler hangi amaçlar için kullanılır, birikim kayıt tablosu alt sistemlerde nasıl gösterilebilir, öznitelikler, kaynaklar ve boyutlar hangi amaç için birikim kayıt tablosuna eklenir ve sonrasında hangi amaç için nasıl kullanılabilir, kayıt tablosu hareket yapılandırıcısı nasıl kullanılır Müge Klein, İşletme 4.0 Kapsamında Şirket 2.0-İşletme Süreçlerinde Sosyal Yazılım Kullanımı, Nobel Bilimsel Eserler, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
7) Rapor konfigürasyon nesnesi nedir, hangi tablolardan veri çekilerek raporlar oluşturulur, maket, veri inşa edilme şeması, sorgu metni ve rapor ayarlamaları nasıl yapılır, raporda hiyerarşik, tablo görünümleri, sanal tablo kullanımları nasıl gerçekleştirilir, sanal tabloların oluşturulma mantığı nedir, eklenen raporlar alt sistemler kullanılarak nasıl arayüzde gösterilebilir, 1. Küçük Sınav, Müge Klein, İşletme 4.0 Kapsamında Şirket 2.0-İşletme Süreçlerinde Sosyal Yazılım Kullanımı, Nobel Bilimsel Eserler, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
8) Ara sınav
9) Şablonlar konfigürasyon nesnesi nedir, hangi amaç için kullanılır, matbu çıktı formu nasıl oluşturulur, şablon nasıl düzeltilir, başlıklar nasıl eklenir ve eklenen başlıklar içerisine metin, şablon ve parametre doldurma işlemleri nasıl gerçekleştirilebilir, son kullanıcı kullanımı için şablon nasıl yazıcıdan çıktı alınabilir hale getirilebilir, ticari hayatta bu işlem nasıl gerçekleştirilir, manuel ve sihirbaz kullanılarak şablon tasarımları nasıl yapılabilir, kaynak kod kullanılarak yapılan değişimler sonucunda tasarımsal değişimler nasıl gerçekleştirilmelidir Müge Klein, İşletme 4.0 Kapsamında Şirket 2.0-İşletme Süreçlerinde Sosyal Yazılım Kullanımı, Nobel Bilimsel Eserler, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
10) Periyodik bilgi kayıt tablosu konfigürasyon nesnesi nasıl oluşturulur, birikim kayıt tablosu ile aralarındaki fark nedir, hangi amaçlar için kullanılır, boyutlar, kaynaklar ve öznitelikler nasıl eklenir ve tür bağlantıları nasıl yapılır, genel modüller konfigürasyon ağacı nasıl eklenir ve bilgi kayıt tablosu ile birlikte hangi amaçlar için kullanılabilir, sunucu ve sunucu çağrısı özelliklerinin kullanılma mantığı nedir, structure yapısı nasıl oluşturulur ve kullanılabilir, yardım masası kullanılarak geliştirme aşaması nasıl kolaylaşır, Müge Klein, İşletme 4.0 Kapsamında Şirket 2.0-İşletme Süreçlerinde Sosyal Yazılım Kullanımı, Nobel Bilimsel Eserler, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
11) Sayım konfigürasyon nesnesi nedir, ne için kullanılır, özniteliklerde tür bağlantıları nasıl yapılır, eklenen öznitelik ile sayım arasındaki fark nedir, kaynak kod kullanılarak sayımların kullanım şekilleri, evrakları birden fazla kayıt tablosuna nasıl kayıt edebiliriz, eklenen yeni kayıt tabloları arayüz kısmında hızlı erişilebilir kullanabilmek için yapılması gereken işlemler nelerdir, evraklar birden fazla kayıt tablosuna neden kayıt edilir, Müge Klein, İşletme 4.0 Kapsamında Şirket 2.0-İşletme Süreçlerinde Sosyal Yazılım Kullanımı, Nobel Bilimsel Eserler, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
12) Akışlar birikim kayıt tablosu nedir, ne için kullanılır, yeni bir birikim kayıt tablosu nasıl eklenir ve eklerken dikkat edilmesi gereken kurallar nelerdir, kayıt hareketleri ile evrakların kayıt işlemi nasıl gerçekleştirilir, boyutlar, kaynaklar ve öznitelikler tanımlanırken dikkat edilmesi gereken süreçler nelerdir, Müge Klein, İşletme 4.0 Kapsamında Şirket 2.0-İşletme Süreçlerinde Sosyal Yazılım Kullanımı, Nobel Bilimsel Eserler, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
13) Raporları oluşturabilmek için birikim ve bilgi kayıt tabloları nesneleri nasıl kullanılabilir, sorgular birleştirilerek büyük veriler nasıl ortak bir payda da sonuçlar oluşturabilir, firma ihtiyaçlarına özgü raporlar nasıl geliştirilir, kaynaklar ve boyutlar kullanılarak rapor tasarımı nasıl yapılır, dekor ayarlamaları, filtrelemeler ve sıralama işlemleri nasıl yapılır, bir sorgu ile farklı görsellikte elde edilebilecek raporlamaların nasıl yapılabileceği, grafik raporlamalarının nasıl oluşturulabileceği, 2. Küçük Sınav Müge Klein, İşletme 4.0 Kapsamında Şirket 2.0-İşletme Süreçlerinde Sosyal Yazılım Kullanımı, Nobel Bilimsel Eserler, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
14) İşletmelere yönelik uygulama geliştirme Müge Klein, İşletme 4.0 Kapsamında Şirket 2.0-İşletme Süreçlerinde Sosyal Yazılım Kullanımı, Nobel Bilimsel Eserler, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
15) İşletmelere yönelik uygulama geliştirme Müge Klein, İşletme 4.0 Kapsamında Şirket 2.0-İşletme Süreçlerinde Sosyal Yazılım Kullanımı, Nobel Bilimsel Eserler, 2019. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
16) Yarıyıl sonu sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Müge Klein, 2019; İşletme 4.0 Kapsamında Şirket 2.0-İşletme Süreçlerinde Sosyal Yazılım Kullanımı, Nobel Bilimsel Eserler
Diğer Kaynaklar: Koray Yitmen, 2016; Yazılım Testi - İş Analizi - Kullanılabilirlik, Seçkin Yayıncılık
Erhan Sarıdoğan, 2016; Yazılım Mühendisliği Temelleri, Papatya Bilim
Mustafa Erhan Sarıdoğan, 2011; Yazılım Mühendisliği, Papatya Bilim
Olcay Büyükçapar, 2018; Bilişim Teknolojileri ve Yazılım, Kodlab Yayınları
Özel Sebetci, İbrahim Sarıkaya, 2020; Mean Stack ile Yazılım Geliştirme: (Akademik Örnek Uygulamalı), Hiperyayın

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Mobil network, altyapı, uygulama çözümleri ve M2M (Makineden Makineye İletişim) alanlarında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, ihtiyaç duyulan işleri veya ortaya çıkan problemleri çözümleyebilme becerisine sahiptir.
2) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
3) Alanı ile ilgili konularda yeterli sayısal bilgi ve beceri alt yapısına sahiptir.
4) Güncel bilişim teknolojilerini ve araçlarını, mobil cihazların donanımı, bakımı-iyileştirilmesi ve geliştirilmesi ile ilgili bilgilere sahiptir.
5) Donanım ve özellikle yazılım alanlarında güncel teknolojik bilgileri izleyebilme becerisine sahiptir.
6) Alanında mobil pazarlama ve inovatif düşünebilme becerisine sahip olur.
7) Mobil cihazları profesyonel düzeyde kullanır.
8) Güncel bilişim teknolojilerini ve araçlarını, mobil cihazların donanımı, bakımı-iyileştirilmesi ve geliştirilmesi ile ilgili bilgilerini problem çözmede etkin olarak kullanır.
9) İhtiyaca göre mobil çözüm geliştirir,
10) Mesleki plan ve projeleri etkin bir şekilde gerçekleştirir.
11) Programlama yapabilir.
12) İhtiyaç halinde sorun giderme yöntemlerine başvurabilir.
13) Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini izleyerek uygulama becerisine sahip olur.
14) Alanı ile ilgili simülasyon programlarını kullanabilir.
15) Takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme ve iletişim becerisine sahiptir.
16) Sanayi ve hizmet sektöründe yazılım ve donanım teknolojilerini takip eder.
17) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
19) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
20) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
21) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
22) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
23) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
24) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
25) Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
26) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
27) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
28) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
29) Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
30) Kişisel, mesleki ve/veya çalışma alanı ile ilgili risk ve fırsatları değerlendirerek bilgi ve becerilerinin sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri yüksek düşünceye/yaklaşıma/teknolojiye/ürüne dönüştürülmesinde sorumluluk alır; bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik geliştirir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Gösterip Yaptırma
Laboratuvar
Ödev

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 50.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 3 14 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 52
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 15 30
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 55
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 107
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4