Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
|
|
| Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Basınç boşalması prosedürlerini bilir.
|
| Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yangında uygulanması gereken kuralları uygulayabilir
|
2) Survival(Hayatta kalma) etkili faktörleri uygulayabilir
|
| Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Acil inişte yapılan hazırlıklar ve uygulanan prosedürleri bilir
|
2) İnkapasite durumda yapılması gerekenleri bilir
|
| Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
| 1) |
Tanışma, Oksijen sistemleri -Yangın |
Ders notu,Video
|
|
| 2) |
Kabin Hazırlığı - Türbülans - Pilot İnkapasite |
Ders Notu, video
|
|
| 3) |
Basınç Sistemi ve Basınç Boşalması |
Ders Notu, Video
|
|
| 4) |
Yangın |
Ders Notu, Video
|
|
| 5) |
Yangında kullanılan malzemeler |
Ders notu,Video
|
|
| 6) |
Kabin yangın prosedürü devam |
Ders notu,Video
|
|
| 7) |
Acil durum Ekipmanları |
Ders notu,Video
|
|
| 8) |
ARA SINAV |
|
|
| 9) |
ACİL DURUM MALZEMELERİ |
Ders notu,Video
|
|
| 10) |
ACİL DURUM MALZEMELERİ |
Ders Sunumu, Video
|
|
| 10) |
TAHLİYE VE HAYATTA KALMA PRENSİPLERİ |
Ders notu,Video
|
|
| 11) |
Tahliye - Ekip Koordinasyonu |
Ders notu,Video
|
|
| 12) |
Survival(Hayatta kalma) |
Ders notu,Video
|
|
| 12) |
Tahliye - Kabin Memuru Görev ve Sorumlulukları |
Ders Notu, Video
|
|
| 13) |
Tahliye (Karaya - Suya) |
Ders notu,Video
|
|
| 14) |
Survival - Hayatta Kalma |
|
|
| 15) |
Pilot Inkapasite ve Genel Özet |
|
|
| 16) |
Final Sınavı |
|
|
| |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
| 1) |
Temel havacılık bilgisi ve uçak yapısı/sistemlerine ilişkin kavramları tanımlayabilir. |
|
| 2) |
Havacılığın temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
|
| 3) |
Uluslararası havacılık ortamında mesleki İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak kullanabilir. |
|
| 4) |
İlgili standartlara uygun şekilde tehlikeli maddelerin sınıflandırmasını yapar ve bu maddelerin kabin güvenliği üzerindeki etkilerini değerlendirebilir. |
|
| 5) |
Ulusal ve uluslararası havacılık hukukunun temel ilkelerini açıklayabilir. |
|
| 6) |
Uçuş sırasında ortaya çıkan sağlık sorunlarında uluslararası regülasyonlara uygun ilk yardım uygulayabilir. |
|
| 7) |
Uçuş esnasında görev alan tüm ekip ile etkili iletişim kurarak görev paylaşımını yürütebilir. |
|
| 8) |
Ulusal ve uluslararası uçuş, görev ve dinlenme sürelerini açıklayabilir. |
|
| 9) |
Operasyonel riskleri öngörerek havacılık güvenliği prosedürlerini uygulayabilir. |
|
| 10) |
Yolcu ilişkilerinde davranış bilimleri prensiplerini uygulayarak kişisel bakım ve diksiyonuyla profesyonel temsil geliştirebilir. |
|
| 11) |
Kariyer gelişim planı hazırlayarak yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilir. |
|
| 12) |
İşletmede mesleki eğitim kapsamında iş ortamında mesleki bilgi ve becerilerini uygulayarak sektör deneyimi kazanabilir. |
|
| 13) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliğini kazanabilir. |
|
| 14) |
İşletme yönetim fonksiyonlarına ilişkin temel bilgileri kullanarak örgütsel sorunları analiz edebilecek, bilinçli kararlar alabilecek ve dinamik ve rekabetçi ortamlarda işletmelerin faaliyetlerine etkin biçimde katkıda bulunabilecektir. |
|
| ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
| Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
3 |
42 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Proje |
0 |
0 |
0 |
| Ödevler |
1 |
12 |
12 |
| Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
54 |
| ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
| Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
| Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
| Ara Sınavlar |
1 |
4 |
4 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
| Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
23 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
77 |
| DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |