Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Örgütsel Davranışın içeriğini anlamak
|
2) Duygular, tutumlar ve iş tatminini analiz etmek
|
3) Motivasyon sürecini anlamak
|
4) Örgütlerde gruplar ve grup dinamiklerini anlamak
|
5) Örgütlerde çalışma takımlarını anlamak
|
6) Örgütsel kültürün bileşenlerini anlamak
|
7) Örgütlerde liderliğin önemini kavramak
|
8) Çatışma yönetimi metotlarını öğrenmek
|
9) Örgütlerde güç ve politika mekanizmalarını kavramak
|
10) Stres yönetimi tekniklerini öğrenmek
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kişilik ve değerleri anlamak
|
2) Algı ve karar alma süreçlerini analiz etmek
|
3) Örgütsel değişim yöntemlerini öğrenmek
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişim yöntemlerini öğrenmek
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Örgütsel Davranışa Giriş |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Kişilik ve Değerler |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Duygular, tutumlar ve iş tatmini |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Algı ve karar alma |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Örgütlerde motivasyon süreci ve kuramları |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Örgütlerde gruplar ve grup dinamikleri |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Örgütlerde çalışma takımları |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Örgüt kültürü |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Liderlik |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
İletişim |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Çatışma yönetimi |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Örgütlerde güç ve politika |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Örgütsel değişim |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Stres yönetimi |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Robbins S.P. & Judge, T. A. (2019). Organizational Behavior, 18th Edition, Global Edition, Pearson: United Kingdom.
Nigar Çağla Mutlucan (2019). "Örnek Olaylarla Örgütsel Davranış", Beta Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
- Özkalp, E., Varoğlu, A., Varoğlu, D., & Acar, P. (2015). Örgütsel Davranış 3. Baskı, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- Sığrı, Ü. & Gürbüz, S. (2017). Örgütsel Davranış 4. Baskı, Beta Yayınları.
- Şenturan, Ş. (2014). Örnek Olaylarla Örgütsel Davranış 1. Baskı, Beta Yayınları.
- Harvard Business Review
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Lojistik yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Satın alma ve tedarik süreçlerini tanımlar. |
|
|
1.2 Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler |
|
|
1.3 Stok yönetiminin gereklerini sıralar. |
|
|
1.4 Tüm taşıma tiplerinin ve intermodal taşımacılığın operasyonel süreçlerini anlatır. |
|
|
1.5 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
|
|
1.6 Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. |
|
|
|
|
2) |
Tedarik zinciri yönetim felsefesini yorumlar. |
|
|
2.1 Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler. |
|
|
2.2 Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir. |
|
|
2.3 Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir. |
|
|
2.4 Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar. |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
|
|
|
3.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
3.2 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır. |
|
|
3.3 Gümrük işlemleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar. |
|
|
3.4 Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
|
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
|
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
2 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
40 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
44 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |