Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Örgütsel Davranışın içeriğini anlamak
|
2) Duygular, tutumlar ve iş tatminini analiz etmek
|
3) Motivasyon sürecini anlamak
|
4) Örgütlerde gruplar ve grup dinamiklerini anlamak
|
5) Örgütlerde çalışma takımlarını anlamak
|
6) Örgütsel kültürün bileşenlerini anlamak
|
7) Örgütlerde liderliğin önemini kavramak
|
8) Çatışma yönetimi metotlarını öğrenmek
|
9) Örgütlerde güç ve politika mekanizmalarını kavramak
|
10) Stres yönetimi tekniklerini öğrenmek
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kişilik ve değerleri anlamak
|
2) Algı ve karar alma süreçlerini analiz etmek
|
3) Örgütsel değişim yöntemlerini öğrenmek
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişim yöntemlerini öğrenmek
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Örgütsel Davranışa Giriş |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Kişilik ve Değerler |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Duygular, tutumlar ve iş tatmini |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Algı ve karar alma |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Örgütlerde motivasyon süreci ve kuramları |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Örgütlerde gruplar ve grup dinamikleri |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Örgütlerde çalışma takımları |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Örgüt kültürü |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Liderlik |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
İletişim |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Çatışma yönetimi |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Örgütlerde güç ve politika |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Örgütsel değişim |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Stres yönetimi |
Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Robbins S.P. & Judge, T. A. (2019). Organizational Behavior, 18th Edition, Global Edition, Pearson: United Kingdom.
Nigar Çağla Mutlucan (2019). "Örnek Olaylarla Örgütsel Davranış", Beta Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
- Özkalp, E., Varoğlu, A., Varoğlu, D., & Acar, P. (2015). Örgütsel Davranış 3. Baskı, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
- Sığrı, Ü. & Gürbüz, S. (2017). Örgütsel Davranış 4. Baskı, Beta Yayınları.
- Şenturan, Ş. (2014). Örnek Olaylarla Örgütsel Davranış 1. Baskı, Beta Yayınları.
- Harvard Business Review
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dış ticaret operasyonlarına ilişkin temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Uluslararası ticarete ve uluslararası iktisada ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.2 Dış ticaretin ithalat ve ihracat boyutunda temel fonksiyonlarını ve esaslarını sıralar, iş süreçlerini tarif eder. |
|
|
1.3 Dış ticarette kullanılan teslim ve ödeme şekillerini sıralar. |
|
|
1.4 Serbest bölgeler ve dış ticaret teşvikleri ve uygulamalarını örneklerle anlatır. |
|
2) |
Uluslararası ekonomik, politik, kültürel, sosyal, hukuki ve finansal konjonktürü takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. |
|
|
2.1 Dış ticaret mevzuatını , gümrük mevzuatını ve dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan ilgili sair mevzuatı hatırlar. |
|
|
2.2 Finans ve muhasebe alanında temel bilgi ve bilgisayar uygulamaları konusunda bilgi ve becerileri yorumlar. |
|
|
2.3 Ticaret hukukunun temel esasları ve unsurları hakkında bilgileri anlatır. |
|
|
2.4 Uluslararası finans ve muhasebe işlemlerini operasyonel faaliyetlere uyarlar. |
|
|
2.5 Türkiye ekonomisi ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
|
|
3) |
Uluslararası ticaretin, lojistiğin ve gümrük işlemlerinin gerektirdiği yönetimsel bilgileri kullanır |
|
|
3.1 Lojistik ve tedarik süreçlerini anlatır. |
|
|
3.2 Gümrükleme işlemlerinin uygulama esaslarını tarif eder belge hazırlama iş süreçlerini sıralar. |
|
|
3.3 İşletme yönetimi alanında temel, kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgileri açıklar. |
|
|
3.4 E-ticaret, pazarlama ve doğrudan satış süreçlerini hatırlar. |
|
|
3.5 Uluslararası pazarlamanın fonksiyonlarını ve süreçlerini anlatır. |
|
|
3.6 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini ilişkilendirir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
15 |
2 |
30 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
40 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
1 |
1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
44 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |