Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Mimari, iç mimari proje teknik çizim dili hakında temel bilgiye sahiptir
|
2) Bilgisayar destekli görüntüleme ve tasarım yazılımı hakkında temel bilgiye sahiptir
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarladığı bir mekanı evrensel mimari çizim kurallarına göre ifade edebilir.
|
2) Bilgisayar destekli tasarım programı AutoCad'i etkin biçimde kullanabilir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dersi başarı ile tamamlayan öğrenci küçük bir yapıyı veya iç mekanı tarifleyen bir çizim seti üretebilir.
|
2) Mimarlık ve restorasyon alanında kullanılan bilgisayar yazılımlarını en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Oryanyasyon, dersin tanıtımı, içerik, işleyiş. |
|
|
2) |
Ders İçeriği, AutoCad’a giriş_
Drawing Utilities _ Drawing Units, Purge, Audit, Recover
Çizim araçları DRAW _ Line, Polyline, Circle
Seçme türleri |
|
|
3) |
Edit Araçları MODIFY_ Move, Copy, Erase, Offset, Pedit
AutoCad ile diyalog _ Komut vermek, fikir almak: Command Line
|
|
|
4) |
Bilgisayar ile güvenli çalışmak, dosya alış verişi
Ölçülü çizim yapmak, Object Snap Settings, Grid Mode, Snap Mode
Yazı (Express Tools), Ölçü, Hatch (Region) , Wipeout
|
|
|
5) |
Layer Mantığı _ QUIZ 1 |
|
|
6) |
Proje Çizimine giriş, Properties _ Özelliklere müdahale etmek: color, line type, line weight, layer, match properties, quick select |
|
|
7) |
Create Block, Write Block, Block içinde çalışmak, Insert
Reference (Xref, attachments)
|
|
|
8) |
VİZE SINAVI |
|
|
9) |
Basit geometrik çizim çalışmaları |
|
|
10) |
Basit plan çalışmaları |
|
|
11) |
Genel Tekrar
Copy, Paste_dosyalar arası geçiş
|
|
|
12) |
Photoshop’a giriş |
|
|
13) |
Photoshop 2 / QUIZ 2 |
|
|
14) |
SketchUp’a giriş |
|
|
15) |
SketchUp 2 // Genel Tekrar |
|
|
16) |
FİNAL SINAVI |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Mimari Restorasyon hakkında temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
2 |
|
1.1 Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon süreçlerini tanımlar |
2 |
|
1.2 Geleneksel ve modern yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibidir |
1 |
|
1.3 Geleneksel Yapı Sistemlerini tanır |
2 |
|
1.4 İlgili Bilgisayar destekli çizim yazılımlarını kullanır |
5 |
|
1.5 Keşif, metraj ve maliyet analizi konularını bilir. |
1 |
|
|
|
2) |
Teorik olarak öğrendiği Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon proje ve raporlarını hazırlama konusunda yetkinleşmek amacıyla bir proje alanında örnek uygulamalar yapar. |
4 |
|
2.1 Yerinde ölçü alarak Rölöve çizimlerini hazırlar |
4 |
|
2.2 Araştırma ve analiz yaparak Restitüsyon proje setini ve raporunu hazırlar |
2 |
|
2.3 Proje tasarım kriterlerini oluşturur ve Restorasyon ilkelerine uygun olarak Restorasyon projelerini kazırlar |
2 |
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
2 |
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
2 |
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
3 |
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
4 |
|
4.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
4 |
|
4.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
2 |
|
4.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
3 |
|
4.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
4 |
|
4.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
1 |
|
4.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
4.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
4.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır |
3 |
|
4.9 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
3 |
|
4.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
4.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
5 |
|
4.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
2 |
|
4.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
1 |
|
4.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
3 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
2 |
2 |
4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16 |
1 |
16 |
Sunum / Seminer |
2 |
4 |
8 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
4 |
8 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
64 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
8 |
8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
26 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
90 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |