Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Genel Hükümleri ve Bilişim Hukukunun genel ilkelerini diğer hukuk dallarındaki hukuki uyuşmazlık / sorunlarla ilişkilendirebilir
|
2) Bilişim hukuku alanında uyulması gereken kuralları ve bilişim hukukunu uygulamasını bilir
|
3) Bilişim hukuku kurallarının uygulanacağı konularda hangi kuralların uygulanacağını doğru bir şekilde belirleyebilir
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bilişim hukukunun genel içeriği konusunda bilgi sahibi olunur
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse giriş ve işleniş hakkında bilgi
Ders planın ve not değerlendirmesinin anlatılması
Grupların belirlenmesi
(Oryantasyon)
|
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
2) |
Bilişim ve Bilişim Suçlarının Tarihsel Gelişimi |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
3) |
Bilişim Suçlarının İşlenme Şekilleri |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders Notları
|
|
4) |
Türkiye’de İnternetin Yönetiminde Yer Alan Yetkili ve Sorumlu Kurumlar |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
5) |
Günümüzün Siber Tehditleri: “Virüs”, “Worm” yazılımları ve “Hoax” mesajları |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
6) |
Ulusal ve uluslararası Boyutta Bilişim Suçları |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
7) |
Türk Hukukundaki Bilişim Suçları: Bilişim, İnsan Hakları ve Kişisel Verilerin Korunması |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
8) |
ARA SINAV HAFTASI |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
9) |
Türk Hukukundaki Bilişim Suçları: Fikri Mülkiyete İlişkin Suçlar |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
10) |
Türk Hukukundaki Bilişim Suçları: Elektronik İmza Kanunu, Tüketicinin Korunması Kanunu |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
11) |
Dijital Deliller |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
12) |
Bilişim Suçları İle Mücadelede Alınması Gereken Önlemler |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
13) |
Bilişim Hukuku Alanındaki Son
Gelişmeler
|
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
14) |
Yargıtay Kararları Işığında Bilişim Suçları |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
15) |
Proje sunumu (Vaka Analizi) |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
16) |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Siber güvenlik tehditlerini analiz edebilir ve uygun savunma stratejileri geliştirebilir. |
|
2) |
Ağ güvenliği ilkelerini anlayarak güvenli ağ yapılandırmaları gerçekleştirebilir. |
|
3) |
Güvenli yazılım geliştirme tekniklerini uygulayarak güvenlik açıklarını minimize edebilir. |
|
4) |
Şifreleme ve veri koruma yöntemlerini açıklayabilir. |
|
5) |
Bilgisayar sistemlerinde güvenlik duvarı ve erişim kontrol mekanizmalarını yönetebilir. |
|
6) |
Sızma testleri yaparak sistem güvenlik açıklarını tespit edebilir. |
|
7) |
Güvenlik olaylarını izleyerek siber saldırılara karşı hızlı çözümler üretebilir. |
|
8) |
Bilişim güvenliği ile ilgili yasal düzenlemeleri ve etik kuralları açıklayabilir. |
|
9) |
Siber tehdit istihbaratı verilerini analiz ederek güvenlik risklerini değerlendirebilir. |
|
10) |
Veritabanı tasarımı ve güvenliği ile ilgili temel kavramları, tehdit ve saldırı türlerini uygulayabilir. |
|
11) |
Problemleri analiz ederek çözüm üretmek için algoritma geliştirebilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
5 |
5 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
33 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
25 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
58 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |