Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Genel Hükümleri ve Bilişim Hukukunun genel ilkelerini diğer hukuk dallarındaki hukuki uyuşmazlık / sorunlarla ilişkilendirebilir
|
2) Bilişim hukuku alanında uyulması gereken kuralları ve bilişim hukukunu uygulamasını bilir
|
3) Bilişim hukuku kurallarının uygulanacağı konularda hangi kuralların uygulanacağını doğru bir şekilde belirleyebilir
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bilişim hukukunun genel içeriği konusunda bilgi sahibi olunur
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse giriş ve işleniş hakkında bilgi
Ders planın ve not değerlendirmesinin anlatılması
Grupların belirlenmesi
(Oryantasyon)
|
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
2) |
Bilişim ve Bilişim Suçlarının Tarihsel Gelişimi |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
3) |
Bilişim Suçlarının İşlenme Şekilleri |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders Notları
|
|
4) |
Türkiye’de İnternetin Yönetiminde Yer Alan Yetkili ve Sorumlu Kurumlar |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
5) |
Günümüzün Siber Tehditleri: “Virüs”, “Worm” yazılımları ve “Hoax” mesajları |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
6) |
Ulusal ve uluslararası Boyutta Bilişim Suçları |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
7) |
Türk Hukukundaki Bilişim Suçları: Bilişim, İnsan Hakları ve Kişisel Verilerin Korunması |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
8) |
ARA SINAV HAFTASI |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
9) |
Türk Hukukundaki Bilişim Suçları: Fikri Mülkiyete İlişkin Suçlar |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
10) |
Türk Hukukundaki Bilişim Suçları: Elektronik İmza Kanunu, Tüketicinin Korunması Kanunu |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
11) |
Dijital Deliller |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
12) |
Bilişim Suçları İle Mücadelede Alınması Gereken Önlemler |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
13) |
Bilişim Hukuku Alanındaki Son
Gelişmeler
|
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
14) |
Yargıtay Kararları Işığında Bilişim Suçları |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
15) |
Proje sunumu (Vaka Analizi) |
Turan, M. (2019). Bilişim Hukuku. Seçkin Yayıncılık 3. Baskı.
Ders notları
|
|
16) |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
1 |
1) |
Bilgi güvenliği teknolojisi ve yazılım alanındaki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Kurumsal siber güvenlik kural ve yönergelerini tanımlar.
|
5 |
1) |
Bilgi teknolojileri sistemlerinin bilinen siber güvenlik açıklıklarına karşı yayınlanan yamaların takibini yapar. |
1 |
1) |
Donanım aracılığı ile meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
2 |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
1 |
2) |
Siber varlıkları bilir ve bilgi güvenliği açısından analiz eder. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
1 |
2) |
Kullanıcıların işlerini yapabilecekleri kadar yetki verilmesinin önemini açıklar. |
2 |
2) |
Yazılım bileşenlerinde meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
1 |
2) |
Bilgi Güvenliği Prosedür ve kontrol bileşenlerini oluşturur. |
2 |
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
1 |
3) |
Yerel alan ağlarında meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
1 |
3) |
Etkili olay yönetimi için gerekli politikaları ve süreçleri açıklar. |
4 |
3) |
Siber saldırıya karşı teknolojik olmayan mücadele araç ve metotlarını tespit eder. |
3 |
3) |
Siber güvenlik risk yönetimi sistemini deneyimler. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
1 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
1 |
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
1 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Yetkilerin doğru yapılandırılması, gerçekleşmiş, gerçekleşmekte veya başarısız olmuş siber saldırın tespiti, koruma için tepkinin zamanında verilebilmesi ve yasal zorunlukların yerine getirilmesini için siber sistemlerin izlenmesinin önemini açıklar. |
5 |
4) |
Siber saldırıya karşı teknolojik yöntem araç ve metotlarını tespit eder. |
1 |
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
1 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Kullanıcı eğitimi ve siber güvenlik farkındalığının önemini açıklar. |
5 |
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
1 |
6) |
Bilgi Güvenliği Teknolojisi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
5 |
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
1 |
7) |
Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. |
1 |
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
1 |
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
1 |
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
1 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
5 |
5 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
33 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
25 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
58 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |