Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel bilgileri bilir ve açıklar.
|
2) İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu (6331) ile İş Kanunu (4857) içerisinde geçen hak, sorumluluk ve yükümlülüklerini bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Çalışma ve sosyal hayat içerisinde insan, insan dışındaki canlılar ile cansız varlıkların sağlık, emniyet ve güvenliğini bozabilecek tehlike, tehlikelerden kaynaklı riskler ve bu riskleri önlemek için alınması gereken önlem, tedbir ve korunma yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Temel afet bilinci eğitimi |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
2) |
Yanma ve Yangın Bilgisi, Yangın Söndürme |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
3) |
İşyerinde Acil Durum Planlaması ve Tahliye |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
4) |
Çevre- Çevre Koruma ve Sıfır Atık |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
5) |
İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
6) |
Uluslararası ve Ulusal Mevzuat ve Sözleşmelerde İş Sağlığı ve Güvenliği |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
7) |
İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, 6331 Kanun Numaralı |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
İş Kanunu, 4857 Kanun Numaralı |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
10) |
Fiziksel Risk Etmenleri ve Korunma Yolları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
11) |
Kimyasal Risk Etmenleri ve Korunma Yolları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
12) |
Biyolojik Risk Etmenleri ve Korunma Yolları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
13) |
Psiko-Sosyal Risk Etmenleri ve Korunma Yolları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
14) |
İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
15) |
Korunma Politikaları (Kişisel Koruyucu Donanımlar- Sağlık ve Güvenlik İşaretleri) |
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri anatomik ve fizyolojik yapılarını tanımlar. |
|
|
1.1 kulağın anatomi ve fizyolojisini bilir |
|
|
1.2 Alanı ile alakalı terminoloji kullanır |
|
2) |
odyometri programına dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar, |
5 |
|
2.1 temel fizik bilgisi ile sesin fiziksel özelliklerini tanımlar |
|
|
2.2 işitme sistemindeki akustik prensipleri bilir |
|
|
2.3 işitme kayıplarının türlerinin ve nedenlerini bilir |
|
|
2.4 işitme kayıplarında ayırıcı tanı ve tedavi yöntemlerini bilir güncel gelişmeleri takip eder |
|
|
2.5 alanı ile alakalı objektif ve subjektif değerlendirmeleri yapar |
|
|
2.6 işitme tarama ve klinik testlerini gerçekleştirir |
|
|
2.7 kulak burun boğaz hastalıklarında tanı ve tedavi yöntemlerini bilir |
|
|
2.8 işitme cihazları ve çeşitlerini bilir. İşitme cihazları elemanlarını tanır |
|
|
2.9 işitme cihazlarının bakım, kontrol ve temizliğini yapar. Odyolojik tanı da kullanılan cihazların kalibrasyonunu yapar |
|
|
2.10 İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
3) |
alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. |
5 |
|
3.1 diğer disiplinler ile iş birliği içerisinde çalışır |
|
|
3.2 sağlık kurum ve kuruluşları, işitme merkezleri ve rehabilitasyon merkezleri ile etkin iletişim kurar |
|
|
3.3 Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. |
|
|
3.4 Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
|
3.5 meslek etiği ve iş sağlığı ve güvenliği konusunda gerekli donanıma sahiptir. |
5 |
|
|
|
4) |
gelişim ve rehabilitasyona dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar |
|
|
4.1 gelişim süreçlerini ve konuşma gelişimi evrelerini bilir. |
|
|
4.2 işitme kayıplı çocuklarda aile eğitimi ve danışmanlığı konularına hakimdir. |
|
|
4.3 işitme kayıplı çocuklarda bilgisayar destekli eğitim yaklaşımlarını takip eder. |
|
|
4.4 işitme kayıplı çocuklarda eğitsel değerlendirme test ve tedavi yöntemlerini bilir |
|
5) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular |
|
|
5.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler |
|
|
5.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
5.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
5.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
6) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
|
6.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır |
|
|
6.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir |
|
|
6.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|
|
6.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
6.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
6.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
6.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir |
|
|
6.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
6.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|