Dersin Amacı: |
Beslenmenin temel kavramları, besin öğelerinin tanınması, vitamin ve minerallerin işlevleri ve besinsel kaynakları ve besin grupları ile yeni doğan, süt çocuğu ve adölesan döneminde beslenme planlamalarını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Karbonhidratlar, yağlar ve proteinler, vitamin, mineraller ve su, enerji metabolizması, besin grupları, diyet posası, prebiyotikler- probiyotikler, besinleri işleme yöntemleri ve saklama şekilleri, işlevsel besin nedir, etiket okuma, katkı maddeleri, yeni doğan-süt çocuğu ve adölesan dönemlerinde beslenme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Beslenme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
2) Makro ve mikro besin ögelerini tanır.
|
3) Beslenme ve sağlık ilişkisini kurarak analiz eder.
|
4) Farklı yaş gruplarındaki çocukların beslenme gereksinimlerini hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur.
|
5) Batı tarzı beslenme düzeninin ve işlenmiş gıdaların çocukların fizyolojik, bilişsel ve ruhsal gelişiminde oluşturabileceği problemleri kavrar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Beslenmenin Temel İlkeleri ve Beslenme ile ilgili Temel Kavramlar |
Power point sunumu
|
|
2) |
Besin Grupları |
Power point sunumu
|
|
3) |
Besinleri Hazırlama ve Pişirmede Hijyen ve Sanitasyon
|
Power point sunumu
|
|
4) |
Besinleri Sağlıklı Saklama İlkeleri |
Power point sunumu
|
|
5) |
Gebe ve Emzikli Beslenmesi |
Power point sunumu
|
|
6) |
Süt Çocukluğu Döneminde Beslenme |
Power point sunumu
|
|
7) |
1-3 Yaş Arası Çocuklarda Beslenme |
Power point sunumları
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Beslenmesi (3-6 Yaş)
|
Power point sunumu
|
|
10) |
Okul Çağı Döneminde Beslenme |
Power point sunumu
|
|
11) |
Adölesan (Ergenlik) Döneminde Beslenme
|
Power point sunumu
|
|
12) |
Çocuklarda Beslenme Bozuklukları |
Power point sunumu
|
|
13) |
Çocuklarda Beslenme Bozuklukları |
Power point sunumu
|
|
14) |
Menü Hazırlamada Besin Ögelerinin Düzenlenmesi |
Power point sunumu
|
|
15) |
Özel Durumlarda Beslenme |
Power point sunumu
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çocuk gelişimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar, |
5 |
|
1.1 Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitime ihtiyacı olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar. |
5 |
|
1.2 0-18 yaş grubu çocuklarının eğitiminin; önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder. |
4 |
|
1.3 Gelişim alanları ile ilgili kuramları açıklar. |
3 |
|
1.4 Çocuk hakları ile ilgili temel, kuramsal bilgileri açıklar. |
|
|
1.5 Alanı ile ilgili konularda, normal gelişim gösteren çocukların ve özel gereksinime ihtiyacı olan çocukların ailelerini bilgilendirir. |
3 |
|
1.6 Alanı ile ilgili konularda mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur. |
3 |
|
1.7 İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
3 |
|
2.1 Çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici materyal tasarlar. |
3 |
|
2.2 Bilgiye erişimde kaynaklara doğru ulaşır ve kullanır. |
3 |
|
2.3 Alanı ile ilgili konularda ve süreçlerde bilgisayar programlarını ve teknoloji kullanır. |
3 |
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
3 |
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir kurumda eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
3 |
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
4 |
4) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. |
4 |
|
4.1 Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
4 |
|
4.2 Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar. |
4 |
|
4.3 Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. |
4 |
|
4.4 Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
3 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
4 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
4 |
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
5 |
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
4 |
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
4 |
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde
(İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1
düzeyinde). |
|
|
5.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.11 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
4 |
|
5.12 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
4 |