ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Çocuk GelişimiSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50912TATOZ-CGE0011 Çocuk Gelişimine Giriş 1 Güz 3 0 3 3
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi FATMA MELTEM YURTSEVEN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlardan başlayarak Doğum Öncesinde Gelişim, Bebeklik Döneminde Gelişim, Erken Çocukluk Dönemi Gelişimi, Okul Döneminde Gelişim ve Ergenlik Döneminde Gelişime yönelik temel konular ve kavramlar hakkında bilgilendirmek, alana çok kültürlü bir bakış açısı ile yaklaşımını desteklemek.
Dersin İçeriği: Çeşitlilik Gösteren Bir Dünyada Erken Çocukluk Gelişiminin Öğrenilmesi, Erken Çocukluk Dönemi Gelişimi: Tarihsel Yaklaşımlar ve Araştırmaları, Çocuk Gelişimi Kuramları, Çocuk Gelişimi Kuramları, Genetik, Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum, Yenidoğan, Bebeklerde Fiziksel Gelişim ve Beyin Gelişimi, Okul Öncesi Dönemde Fiziksel Gelişim ve Motor Gelişimi, Bebeklerde Bilişsel Gelişim, Okul Öncesi Dönemde Bilişsel Gelişim, Bebeklik Döneminde Dil ve Okuma Yazma Becerileri, Sembolik Düşünce; Okul Öncesi Yıllarda Oyun, Dil ve Okuryazarlık, Bebeklikte Sosyal Duygusal Gelişim, Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Sosyal ve Duygusal Gelişim

Derse Özgü Kurallar

Diğer derslerde de olduğu gibi derse %70 devam etme zorunluluğu vardır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Okul Öncesi döneminin fiziksel gelişim aşamalarını açıklar.
  2) Ergenlik döneminin fiziksel gelişim aşamalarını açıklar.
  3) Bebeklik döneminin bilişsel gelişim aşamalarını açıklar.
  4) Okul Öncesi Dönem çocuklarının bilişsel gelişim aşamalarını açıklar.
  5) Ergenlik Dönemi çocuklarının bilişsel gelişim aşamalarını açıklar.
  6) Ergenlik Dönem Çocuklarının motor becerileri, öz bakım becerileri, dil becerileri, sosyal becerilerinin aşamalarını açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bebeklik, Okul Öncesi, Ergenlik Dönemlerindeki Bilişsel, dil, psiko-motor, fiziksel, sosyal-duygusal gelişim alanlarındaki geriliği fark eder.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bebeklik döneminin fiziksel gelişim aşamalarını açıklar.
  2) Bebeklik döneminin motor becerileri, öz bakım becerileri, dil becerileri, sosyal becerilerinin aşamalarını açıklar.
  3) Okul Öncesi Dönem Çocuklarının motor becerileri, öz bakım becerileri, dil becerileri, sosyal becerilerinin aşamalarını açıklar.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Çeşitlilik Gösteren Bir Dünyada Erken Çocukluk Gelişiminin Öğrenilmesi 1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.) 2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
2) Erken Çocukluk Dönemi Gelişimi: Tarihsel Yaklaşımlar ve Araştırmalar 1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.) 2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
3) Çocuk Gelişimi Kuramları 1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.) 2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
4) Çocuk Gelişimi Kuramları 1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.) 2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
5) Genetik, Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum 1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.) 2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
6) Yenidoğan, Bebeklerde Fiziksel Gelişim ve Beyin Gelişimi 1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.) 2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
7) Okul Öncesi Dönemde Fiziksel Gelişim ve Motor Gelişimi 1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.) 2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
8) Ara Sınav
9) Bebeklerde Bilişsel Gelişim 1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.) 2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
10) Okul Öncesi Dönemde Bilişsel Gelişim 1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.) 2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
11) Bebeklik Döneminde Dil ve Okuma Yazma Becerileri 1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.) 2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
12) Sembolik Düşünce; Okul Öncesi Yıllarda Oyun, Dil ve Okuryazarlık 1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.) 2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
13) Bebeklikte Sosyal Duygusal Gelişim 1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.) 2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
14) Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Sosyal ve Duygusal Gelişim 1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.) 2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
15) Cinsel Gelişim 1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.) 2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim 3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık. 5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.)
2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap.
Diğer Kaynaklar: 1- San Bayhan, B. ve Artan, İ. (2009). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa.
2- Önder, A. ve Özkan, B. (2013). Sürdürülebilir Çocuk Gelişimi. Anı Yayıncılık.
3- Aral, N. (2011). Bilişsel Gelişim. Çocuk Gelişimi. İstanbul: YA-PA Yayınları.
4- Baran, G. (2011). Sosyal Gelişim. Çocuk Gelişimi. İstanbul: YA-PA Yayınları.
5- Aydın, A. (2011). Eğitim Psikolojisi, Gelişim-Öğrenme-Öğretim. Ankara: Pegem Akademi.


BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6
DÖÇ7
DÖÇ8
DÖÇ9
DÖÇ10

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Çocuk gelişimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar, 5
2) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
3) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 4
4) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. 4
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. 3

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6 DÖÇ7 DÖÇ8 DÖÇ9 DÖÇ10
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 5 5
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 50
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 6 12
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 14 14
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 36
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 86
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3