Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyunun Yeri, |
1- Aksoy, B. A. (Ed.) (2018). Çocuk ve Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Ulutaş, A. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Eğiten Kitap.
3- Nacar, E. ve Çoban, B. (2006). Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel Akademik Yayıncılık.
4- Önder, A. ve Şahan Aktan, B. ve Bayındır, D. ve Balaban Dağal, A. ve Dibek, E. ve Küçükoğlu, E. ve Yılmaz, E. ve Yavuz, A. ve Adagideli, F Y. ve Ünsal, F Ö. ve Arslan Çiftçi, H. ve Tunçeli, H İ. ve Kamaraj, I. ve Yukay Yüksel, M. ve Sarı, O T. ve Güner, P. ve Yalçınkaya, T. ve Mısırlı, Z A. ve Kılıç, Z. (2017). Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. Nobel Akademik Yayıncılık.
5- Aksoy, A B. Okul öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Oyunun Tanımı ve Özellikleri |
1- Aksoy, B. A. (Ed.) (2018). Çocuk ve Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Ulutaş, A. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Eğiten Kitap.
3- Nacar, E. ve Çoban, B. (2006). Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel Akademik Yayıncılık.
4- Önder, A. ve Şahan Aktan, B. ve Bayındır, D. ve Balaban Dağal, A. ve Dibek, E. ve Küçükoğlu, E. ve Yılmaz, E. ve Yavuz, A. ve Adagideli, F Y. ve Ünsal, F Ö. ve Arslan Çiftçi, H. ve Tunçeli, H İ. ve Kamaraj, I. ve Yukay Yüksel, M. ve Sarı, O T. ve Güner, P. ve Yalçınkaya, T. ve Mısırlı, Z A. ve Kılıç, Z. (2017). Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. Nobel Akademik Yayıncılık.
5- Aksoy, A B. Okul öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Çocukluk Tarihinde Oyuna İlişkin Görüşler, Okul Öncesinde Eğitimcilerin Oyunla İlgili Görüşleri |
1- Aksoy, B. A. (Ed.) (2018). Çocuk ve Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Ulutaş, A. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Eğiten Kitap.
3- Nacar, E. ve Çoban, B. (2006). Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel Akademik Yayıncılık.
4- Önder, A. ve Şahan Aktan, B. ve Bayındır, D. ve Balaban Dağal, A. ve Dibek, E. ve Küçükoğlu, E. ve Yılmaz, E. ve Yavuz, A. ve Adagideli, F Y. ve Ünsal, F Ö. ve Arslan Çiftçi, H. ve Tunçeli, H İ. ve Kamaraj, I. ve Yukay Yüksel, M. ve Sarı, O T. ve Güner, P. ve Yalçınkaya, T. ve Mısırlı, Z A. ve Kılıç, Z. (2017). Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. Nobel Akademik Yayıncılık.
5- Aksoy, A B. Okul öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Oyunla ilgili Kuramlar |
1- Aksoy, B. A. (Ed.) (2018). Çocuk ve Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Ulutaş, A. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Eğiten Kitap.
3- Nacar, E. ve Çoban, B. (2006). Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel Akademik Yayıncılık.
4- Önder, A. ve Şahan Aktan, B. ve Bayındır, D. ve Balaban Dağal, A. ve Dibek, E. ve Küçükoğlu, E. ve Yılmaz, E. ve Yavuz, A. ve Adagideli, F Y. ve Ünsal, F Ö. ve Arslan Çiftçi, H. ve Tunçeli, H İ. ve Kamaraj, I. ve Yukay Yüksel, M. ve Sarı, O T. ve Güner, P. ve Yalçınkaya, T. ve Mısırlı, Z A. ve Kılıç, Z. (2017). Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. Nobel Akademik Yayıncılık.
5- Aksoy, A B. Okul öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Erken Çocukluk Gelişimi ve Oyun, Çocuğun Gelişimine Bağlı Oyun Aşamaları |
1- Aksoy, B. A. (Ed.) (2018). Çocuk ve Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Ulutaş, A. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Eğiten Kitap.
3- Nacar, E. ve Çoban, B. (2006). Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel Akademik Yayıncılık.
4- Önder, A. ve Şahan Aktan, B. ve Bayındır, D. ve Balaban Dağal, A. ve Dibek, E. ve Küçükoğlu, E. ve Yılmaz, E. ve Yavuz, A. ve Adagideli, F Y. ve Ünsal, F Ö. ve Arslan Çiftçi, H. ve Tunçeli, H İ. ve Kamaraj, I. ve Yukay Yüksel, M. ve Sarı, O T. ve Güner, P. ve Yalçınkaya, T. ve Mısırlı, Z A. ve Kılıç, Z. (2017). Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. Nobel Akademik Yayıncılık.
5- Aksoy, A B. Okul öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Yaratıcılığın Gelişiminde Oyunun Rolü, Bilişsel - Dil Gelişiminde Oyunu Rolü, |
1- Aksoy, B. A. (Ed.) (2018). Çocuk ve Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Ulutaş, A. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Eğiten Kitap.
3- Nacar, E. ve Çoban, B. (2006). Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel Akademik Yayıncılık.
4- Önder, A. ve Şahan Aktan, B. ve Bayındır, D. ve Balaban Dağal, A. ve Dibek, E. ve Küçükoğlu, E. ve Yılmaz, E. ve Yavuz, A. ve Adagideli, F Y. ve Ünsal, F Ö. ve Arslan Çiftçi, H. ve Tunçeli, H İ. ve Kamaraj, I. ve Yukay Yüksel, M. ve Sarı, O T. ve Güner, P. ve Yalçınkaya, T. ve Mısırlı, Z A. ve Kılıç, Z. (2017). Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. Nobel Akademik Yayıncılık.
5- Aksoy, A B. Okul öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Bilişsel - Dil Gelişiminde Oyunu Rolü, Duygusal ve Sosyal Gelişimde Oyunun Rolü |
1- Aksoy, B. A. (Ed.) (2018). Çocuk ve Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Ulutaş, A. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Eğiten Kitap.
3- Nacar, E. ve Çoban, B. (2006). Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel Akademik Yayıncılık.
4- Önder, A. ve Şahan Aktan, B. ve Bayındır, D. ve Balaban Dağal, A. ve Dibek, E. ve Küçükoğlu, E. ve Yılmaz, E. ve Yavuz, A. ve Adagideli, F Y. ve Ünsal, F Ö. ve Arslan Çiftçi, H. ve Tunçeli, H İ. ve Kamaraj, I. ve Yukay Yüksel, M. ve Sarı, O T. ve Güner, P. ve Yalçınkaya, T. ve Mısırlı, Z A. ve Kılıç, Z. (2017). Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. Nobel Akademik Yayıncılık.
5- Aksoy, A B. Okul öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Beden ve Hareket (Motor Beceri) Gelişiminde Açık Hava Oyunlarının Rolü |
1- Aksoy, B. A. (Ed.) (2018). Çocuk ve Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Ulutaş, A. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Eğiten Kitap.
3- Nacar, E. ve Çoban, B. (2006). Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel Akademik Yayıncılık.
4- Önder, A. ve Şahan Aktan, B. ve Bayındır, D. ve Balaban Dağal, A. ve Dibek, E. ve Küçükoğlu, E. ve Yılmaz, E. ve Yavuz, A. ve Adagideli, F Y. ve Ünsal, F Ö. ve Arslan Çiftçi, H. ve Tunçeli, H İ. ve Kamaraj, I. ve Yukay Yüksel, M. ve Sarı, O T. ve Güner, P. ve Yalçınkaya, T. ve Mısırlı, Z A. ve Kılıç, Z. (2017). Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. Nobel Akademik Yayıncılık.
5- Aksoy, A B. Okul öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Uyumsuz Davranışların Oyun Ortamında Eğitimi |
1- Aksoy, B. A. (Ed.) (2018). Çocuk ve Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Ulutaş, A. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Eğiten Kitap.
3- Nacar, E. ve Çoban, B. (2006). Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel Akademik Yayıncılık.
4- Önder, A. ve Şahan Aktan, B. ve Bayındır, D. ve Balaban Dağal, A. ve Dibek, E. ve Küçükoğlu, E. ve Yılmaz, E. ve Yavuz, A. ve Adagideli, F Y. ve Ünsal, F Ö. ve Arslan Çiftçi, H. ve Tunçeli, H İ. ve Kamaraj, I. ve Yukay Yüksel, M. ve Sarı, O T. ve Güner, P. ve Yalçınkaya, T. ve Mısırlı, Z A. ve Kılıç, Z. (2017). Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. Nobel Akademik Yayıncılık.
5- Aksoy, A B. Okul öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Oyun Etkinliklerini Planlama ve Materyal Seçimi |
1- Aksoy, B. A. (Ed.) (2018). Çocuk ve Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Ulutaş, A. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Eğiten Kitap.
3- Nacar, E. ve Çoban, B. (2006). Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel Akademik Yayıncılık.
4- Önder, A. ve Şahan Aktan, B. ve Bayındır, D. ve Balaban Dağal, A. ve Dibek, E. ve Küçükoğlu, E. ve Yılmaz, E. ve Yavuz, A. ve Adagideli, F Y. ve Ünsal, F Ö. ve Arslan Çiftçi, H. ve Tunçeli, H İ. ve Kamaraj, I. ve Yukay Yüksel, M. ve Sarı, O T. ve Güner, P. ve Yalçınkaya, T. ve Mısırlı, Z A. ve Kılıç, Z. (2017). Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. Nobel Akademik Yayıncılık.
5- Aksoy, A B. Okul öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Gelişim ve Eğitim Alanlarına Uygun Oyun Köşeleri |
1- Aksoy, B. A. (Ed.) (2018). Çocuk ve Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Ulutaş, A. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Eğiten Kitap.
3- Nacar, E. ve Çoban, B. (2006). Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel Akademik Yayıncılık.
4- Önder, A. ve Şahan Aktan, B. ve Bayındır, D. ve Balaban Dağal, A. ve Dibek, E. ve Küçükoğlu, E. ve Yılmaz, E. ve Yavuz, A. ve Adagideli, F Y. ve Ünsal, F Ö. ve Arslan Çiftçi, H. ve Tunçeli, H İ. ve Kamaraj, I. ve Yukay Yüksel, M. ve Sarı, O T. ve Güner, P. ve Yalçınkaya, T. ve Mısırlı, Z A. ve Kılıç, Z. (2017). Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. Nobel Akademik Yayıncılık.
5- Aksoy, A B. Okul öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Gözlem Yoluyla Çocukların Oyunlarını İzleme, Kayıt Tutma ve Rapor Hazırlama |
1- Aksoy, B. A. (Ed.) (2018). Çocuk ve Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Ulutaş, A. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Eğiten Kitap.
3- Nacar, E. ve Çoban, B. (2006). Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel Akademik Yayıncılık.
4- Önder, A. ve Şahan Aktan, B. ve Bayındır, D. ve Balaban Dağal, A. ve Dibek, E. ve Küçükoğlu, E. ve Yılmaz, E. ve Yavuz, A. ve Adagideli, F Y. ve Ünsal, F Ö. ve Arslan Çiftçi, H. ve Tunçeli, H İ. ve Kamaraj, I. ve Yukay Yüksel, M. ve Sarı, O T. ve Güner, P. ve Yalçınkaya, T. ve Mısırlı, Z A. ve Kılıç, Z. (2017). Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. Nobel Akademik Yayıncılık.
5- Aksoy, A B. Okul öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Farklı Gelişen Çocuklarda Oyun Yoluyla Eğitim Hastanede Oyun |
1- Aksoy, B. A. (Ed.) (2018). Çocuk ve Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Ulutaş, A. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Eğiten Kitap.
3- Nacar, E. ve Çoban, B. (2006). Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel Akademik Yayıncılık.
4- Önder, A. ve Şahan Aktan, B. ve Bayındır, D. ve Balaban Dağal, A. ve Dibek, E. ve Küçükoğlu, E. ve Yılmaz, E. ve Yavuz, A. ve Adagideli, F Y. ve Ünsal, F Ö. ve Arslan Çiftçi, H. ve Tunçeli, H İ. ve Kamaraj, I. ve Yukay Yüksel, M. ve Sarı, O T. ve Güner, P. ve Yalçınkaya, T. ve Mısırlı, Z A. ve Kılıç, Z. (2017). Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. Nobel Akademik Yayıncılık.
5- Aksoy, A B. Okul öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Farklı Gelişen Çocuklarda Oyun Yoluyla Eğitim Hastanede Oyun |
1- Aksoy, B. A. (Ed.) (2018). Çocuk ve Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
2- Ulutaş, A. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Eğiten Kitap.
3- Nacar, E. ve Çoban, B. (2006). Okul Öncesi Eğitimde Eğitsel Oyunlar. Nobel Akademik Yayıncılık.
4- Önder, A. ve Şahan Aktan, B. ve Bayındır, D. ve Balaban Dağal, A. ve Dibek, E. ve Küçükoğlu, E. ve Yılmaz, E. ve Yavuz, A. ve Adagideli, F Y. ve Ünsal, F Ö. ve Arslan Çiftçi, H. ve Tunçeli, H İ. ve Kamaraj, I. ve Yukay Yüksel, M. ve Sarı, O T. ve Güner, P. ve Yalçınkaya, T. ve Mısırlı, Z A. ve Kılıç, Z. (2017). Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. Nobel Akademik Yayıncılık.
5- Aksoy, A B. Okul öncesi Eğitimde Oyun. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çocuk gelişimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar, |
5 |
|
1.1 Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitime ihtiyacı olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar. |
5 |
|
1.2 0-18 yaş grubu çocuklarının eğitiminin; önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder. |
5 |
|
1.3 Gelişim alanları ile ilgili kuramları açıklar. |
5 |
|
1.4 Çocuk hakları ile ilgili temel, kuramsal bilgileri açıklar. |
|
|
1.5 Alanı ile ilgili konularda, normal gelişim gösteren çocukların ve özel gereksinime ihtiyacı olan çocukların ailelerini bilgilendirir. |
|
|
1.6 Alanı ile ilgili konularda mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur. |
|
|
1.7 İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
|
2.1 Çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici materyal tasarlar. |
|
|
2.2 Bilgiye erişimde kaynaklara doğru ulaşır ve kullanır. |
|
|
2.3 Alanı ile ilgili konularda ve süreçlerde bilgisayar programlarını ve teknoloji kullanır. |
|
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
4 |
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir kurumda eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
4) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. |
4 |
|
4.1 Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
4 |
|
4.2 Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar. |
4 |
|
4.3 Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. |
|
|
4.4 Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
4 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde
(İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1
düzeyinde). |
|
|
5.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.11 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
4 |
|
5.12 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|