DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50912METOZ-CGE0153 Çocuklarda Fen ve Matematik Eğitimi 2 Güz 3 0 3 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi FATMA MELTEM YURTSEVEN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:

Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Okul öncesi dönemde fen ve matematik eğitiminin önemini ve fen ve matematik eğitiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini kazandırmaktır. Okul öncesi dönem çocuklarının gelişim dönemlerine uygun fen ve matematik etkinlikleri planlama ve uygulama becerisi kazandırmak, fen ve matematik eğitimine uygun materyal hazırlama ve kullanma becerisi kazandırmaktır. Fen ve Matematik eğitimi için uygun sınıf düzenlemesi yapabilme becerisi kazandırmak, özel eğitim gerektiren çocuklar için fen ve matematik etkinlikleri planlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Okul öncesi eğitimde fen ve matematiğin yeri ve önemi, okul öncesi dönemde fen çalışmaları ve doğa etkinlikleri, fen ve doğa programının hedefleri, fen ve doğa eğitiminde programının hedefleri, fen ve doğa etkinliklerinde kavram öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikler, fen eğitiminde materyal geliştirme, fen ve doğa etkinliklerini planlama, uygulama ve değerlendirme, okul öncesi dönemde matematik etkinlikleri, okul öncesi eğitim programlarında matematik etkinliklerinin amaçları, matematik etkinliklerinde kullanılan kavramlar, okul öncesi dönemde matematiksel kavramların gelişimi, okul öncesi dönemde matematik becerilerinin gelişimi, problem çözme becerisinin gelişimi, matematik eğitiminde materyal geliştirme, matematiksel kavramların kazandırılmasında kullanılan yöntem ve teknikler, normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitim gereksinimi olan çocuklar için matematik etkinliklerinin planlanması ve değerlendirilmesi

Derse Özgü Kurallar

Diğer derslerde de olduğu gibi derse %70 devam etme zorunluluğu vardır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Erken çocukluk döneminde fen, doğa ve matematik eğitimin önemini fark eder.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Fen eğitiminde çocukların yaş ve gelişimsel özelliklerine uygun çeşitli yöntem ve teknikleri kullanarak materyal geliştirir.
  2) Matematik eğitiminde çocukların yaş ve gelişimsel özelliklerine uygun çeşitli yöntem ve teknikleri kullanarak materyal geliştirir.
  3) Bilim dilinin günlük konuşma dili ile etkileşimini kurarak, geliştirdiği materyaller yardımı ile matematik ve fen eğitiminin günlük yaşamdaki önemini açıklar.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Okul öncesi eğitimde fen ve matematiğin yeri ve önemi, Okul öncesi dönemde fen çalışmaları ve fen çalışmalarının çocukların gelişimlerine etkileri 1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi. 5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
2) Fen ve doğa etkinliklerinin çeşitleri ve bu etkinliklerde dikkat edilmesi gereken özellikler 1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi. 5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
3) Fen ve doğa programının hedefleri ve Fen ve doğa etkinliklerinde kullanılan yöntemler 1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi. 5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
4) Fen ve doğa etkinliklerinde kavram öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikler (fen eğitiminde deney ve deney türleri-fen eğitiminde drama-fen eğitiminde oyun fen eğitiminde el yapımı (hands on) modeller 1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi. 5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
5) Fen ve doğa etkinliklerinde kavram öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikler (-fen eğitiminde analoji-fen eğitiminde işbirlikçi öğrenme-fen eğitiminde gezi ve gözlem) Fen ve doğa eğitiminde proje yaklaşımı ve bilgisayar destekli eğitim Okul öncesi eğitim kurumlarında fen-doğa köşesi 1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi. 5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
6) Fen öğretiminde materyal geliştirme ve Fen ve doğa etkinliklerinin planlanması ve değerlendirilmesi 1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi. 5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
7) Okul öncesi dönemde matematik etkinlikleri ve matematik çalışmalarının çocukların gelişimlerine etkileri, Çocuğun çevresindeki matematiksel olay ve kavramlar 1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi. 5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
8) Ara Sınav
9) Okul öncesi eğitim programlarında matematik etkinliklerinin amaçları ve Matematik çalışmalarında dikkat edilmesi gereken özellikler. Matematik etkinliklerinde kullanılan kavramlar ve okul öncesi dönemde matematiksel kavramların gelişimi. 1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi. 5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
10) Okul Öncesi Dönemde Matematik becerilerinin gelişimi 1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi. 5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
11) Problem çözme becerilerinin gelişimi ve bu beceriyi destekleyecek etkinlik örnekleri ile matematik eğitiminde materyal geliştirme. 1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi. 5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
12) Okul öncesi eğitimde matematik etkinliklerinin planlanması ve değerlendirilmesi. 1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi. 5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
13) Matematik etkinlikleri ile ilgili kavramların kazandırılmasında kullanılan yöntem ve teknikler. 1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi. 5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
14) Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitim gereksinimli çocuklar için fen-doğa ve matematik etkinlikleri planlama 1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi. 5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
15) Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitim gereksinimli çocuklar için fen-doğa ve matematik etkinlikleri planlama 1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık. 4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi. 5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi. Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi.
5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi.
Diğer Kaynaklar: 1- Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara.
2- Ayas, A. Çepni, S., Özmen, H., Yiğit, N. ve Ayvacı, H. (2005). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Çocuk gelişimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar,
1) Çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici materyal tasarlar. 4
1) Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. 4
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. 4
1) Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitime ihtiyacı olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar. 5
2) Alanında faaliyet gösteren bir kurumda eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
2) 0-18 yaş grubu çocuklarının eğitiminin; önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder. 4
2) Bilgiye erişimde kaynaklara doğru ulaşır ve kullanır.
2) Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar.
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
3) Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır.
3) Gelişim alanları ile ilgili kuramları açıklar. 5
3) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Alanı ile ilgili konularda ve süreçlerde bilgisayar programlarını ve teknoloji kullanır.
4) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
4) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. 4
4) Çocuk hakları ile ilgili temel, kuramsal bilgileri açıklar.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. 3
5) Alanı ile ilgili konularda, normal gelişim gösteren çocukların ve özel gereksinime ihtiyacı olan çocukların ailelerini bilgilendirir. 5
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
6) Alanı ile ilgili konularda mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
7) İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir.
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).
10) Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır.
11) Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir.
12) Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Problem Çözme
Ödev
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 55
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 10 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 55
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 110
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4