Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Okul öncesi eğitimde fen ve matematiğin yeri ve önemi, Okul öncesi dönemde fen çalışmaları ve fen çalışmalarının çocukların gelişimlerine etkileri |
1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi.
5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Fen ve doğa etkinliklerinin çeşitleri ve bu etkinliklerde dikkat edilmesi gereken özellikler |
1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi.
5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Fen ve doğa programının hedefleri ve Fen ve doğa etkinliklerinde kullanılan yöntemler |
1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi.
5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Fen ve doğa etkinliklerinde kavram öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikler (fen eğitiminde deney ve deney türleri-fen eğitiminde drama-fen eğitiminde oyun
fen eğitiminde el yapımı (hands on) modeller |
1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi.
5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Fen ve doğa etkinliklerinde kavram öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikler (-fen eğitiminde analoji-fen eğitiminde işbirlikçi öğrenme-fen eğitiminde gezi ve gözlem)
Fen ve doğa eğitiminde proje yaklaşımı ve bilgisayar destekli eğitim
Okul öncesi eğitim kurumlarında fen-doğa köşesi |
1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi.
5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Fen öğretiminde materyal geliştirme ve Fen ve doğa etkinliklerinin planlanması ve değerlendirilmesi |
1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi.
5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Okul öncesi dönemde matematik etkinlikleri ve matematik çalışmalarının çocukların gelişimlerine etkileri, Çocuğun çevresindeki matematiksel olay ve kavramlar |
1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi.
5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Okul öncesi eğitim programlarında matematik etkinliklerinin amaçları ve Matematik çalışmalarında dikkat edilmesi gereken özellikler. Matematik etkinliklerinde kullanılan kavramlar ve okul öncesi dönemde matematiksel kavramların gelişimi. |
1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi.
5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Okul Öncesi Dönemde Matematik becerilerinin gelişimi |
1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi.
5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Problem çözme becerilerinin gelişimi ve bu beceriyi destekleyecek etkinlik örnekleri ile matematik eğitiminde materyal geliştirme. |
1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi.
5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Okul öncesi eğitimde matematik etkinliklerinin planlanması ve değerlendirilmesi. |
1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi.
5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Matematik etkinlikleri ile ilgili kavramların kazandırılmasında kullanılan yöntem ve teknikler. |
1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi.
5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitim gereksinimli çocuklar için fen-doğa ve matematik etkinlikleri planlama |
1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi.
5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitim gereksinimli çocuklar için fen-doğa ve matematik etkinlikleri planlama |
1- Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2014). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
2- Şahin, F. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
3- Ulutaş, İ. (2015). Okul Öncesinde Matematik Eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Aktaş, Y. (2002). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Tıp Kitabevi.
5- Kandır, A., Yaşar, M. C., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. ve Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Ankara: Efil Yayınevi.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çocuk gelişimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar, |
5 |
|
1.1 Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitime ihtiyacı olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar. |
5 |
|
1.2 0-18 yaş grubu çocuklarının eğitiminin; önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder. |
4 |
|
1.3 Gelişim alanları ile ilgili kuramları açıklar. |
5 |
|
1.4 Çocuk hakları ile ilgili temel, kuramsal bilgileri açıklar. |
|
|
1.5 Alanı ile ilgili konularda, normal gelişim gösteren çocukların ve özel gereksinime ihtiyacı olan çocukların ailelerini bilgilendirir. |
5 |
|
1.6 Alanı ile ilgili konularda mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur. |
|
|
1.7 İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
4 |
|
2.1 Çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici materyal tasarlar. |
4 |
|
2.2 Bilgiye erişimde kaynaklara doğru ulaşır ve kullanır. |
|
|
2.3 Alanı ile ilgili konularda ve süreçlerde bilgisayar programlarını ve teknoloji kullanır. |
|
|
|
|
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
4 |
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
3.2 Alanında faaliyet gösteren bir kurumda eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
3.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
4 |
4) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. |
4 |
|
4.1 Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
4 |
|
4.2 Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar. |
|
|
4.3 Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. |
|
|
4.4 Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
4 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
3 |
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde
(İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1
düzeyinde). |
|
|
5.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.11 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.12 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|