DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
50321METOZ-GOI0124 | Dijital Reklamcılık | 2 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi SALİHA UYAK ÇELİK |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Dijital reklamcılık süreçleri hakkında detaylı bilgiye sahip olunmasını sağlamak ve mobil reklamcılık, sosyal medya reklamcılığı, arama motoru reklamcılığı gibi dijital reklam türlerini kavrayarak dijital reklam stratejilerine hakim olunması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders dijital reklamcılığın gelişimi, dijital reklamcılık ve özellikleri, dijital reklam modelleri, dijital reklam stratejileri, dijital reklamcılık terimleri, dijital reklam türleri, dijital medya planlama ve satın alma süreçlerini, global ve yerel dijital ölçümleme kurumları ve metotlarını, dijital reklamcılıkta etik konusunu içermektedir. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Yeni medya temellerini bilir, avantaj ve dezavantajlarını tartışabilir |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dijital reklam sürecini bilir ve geliştirebilir |
||
2) Yeni medyada kullanabilecekleri yaratıcı fikirler geliştirebilir |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dijital reklam tasarımı ve sosyal medya yönetimi hakkında bilgi sahibidir |
||
2) Sanal ortam reklam formatarı hakkında bilgi sahibidir |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Tanışma-Ders hakkında ön bilgilendirme | ||
2) | Dijital reklamcılığın gelişimi, Dijital Reklamcılık ve Özellikleri | Ders notları | |
3) | Dijital Reklam Modelleri | Ders notları | |
4) | Dijital Reklam Stratejileri | Ders notları | |
5) | Dijital reklamcılık terimleri, Dijital Reklam Türleri | Ders notları | |
6) | Dijital Medya Planlama ve Satın alma | Ders notları | |
7) | Mobil reklamcılık, Gerçek Zamanlı Pazarlama - Vaka çalışması | Ders notları | |
8) | Ara Sınav | ||
9) | Arama Motoru Pazarlaması (SEM)-Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)-Arama Motoru Reklamcılığı (SEA) – Vaka çalışması | Ders notları | |
10) | Sosyal medya reklamcılığı - Vaka çalışması | Ders notları | |
11) | Native reklam modelleri - Vaka çalışması | Ders notları | |
12) | Yeniden Pazarlama (Remarketing) - Vaka çalışması, Online video reklamcılığı - Vaka çalışması | Ders notları | |
13) | Global ve yerel dijital ölçümleme kurumları ve metotları | Ders notları | |
14) | Dijital Reklamcılıkta Etik | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | * 6 typologies of hashtags, by Laurence Borel, Digital Marketing Consultant at LHB Digital Ltd on Dec 30, 2013 * Turkish Internet Report - Independent Technology Research, by GP Bullhound on Apr, 2013 * The Rise of Social Media & the Fall of Old School PR, by Nikki Little on Mar 26, 2011 * The role of PR in social media marketing, by Adam Vincenzini | Kamber on Mar 05, 2011 * Yeni medya nedir, by İsmail Hakkı Polat, New Media Consultant/Lecturer at Kadir Has University New Media Department on Dec 26, 2011 * Social Listening Tools by Rosie Siman, Strategist & Cultural Curator at GeniusSteals.co on Dec 16, 2011 * Social Media and Crisis Communications for PR People by Paul Marsden, Market Research, Digital Planning at www.viralculture.com on Oct 07, 2011 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | E-ticaret ve pazarlama alanındaki temel kavramları, kuramları ve yasal düzenlemeleri açıklayabilme. | |
2) | Dijital ticaret ekosistemi, tüketici davranışları ve pazarlama stratejilerine dair güncel bilgiye sahip olma. | |
3) | Dijital pazarlama, lojistik ve dış ticaret süreçlerinde karşılaşılan sorunları tanımlayabilme ve temel düzeyde çözüm üretebilme. | |
4) | Veri analizi, SEO, SEM ve e-ticaret yazılımlarını kullanarak pazarlama stratejileri oluşturabilme. | |
5) | İşletme yönetimi, muhasebe ve dış ticaret bilgilerini dijital ticaret süreçlerine entegre edebilme. | |
6) | E-ticaret platformlarında ürün, müşteri ve sipariş yönetimi gibi operasyonları etkili biçimde yürütebilme. | |
7) | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle dijital dönüşüm ve teknoloji trendlerini takip edebilme. | |
8) | Alanındaki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve edindiği bilgileri iş süreçlerine yansıtabilme. | |
9) | Ekip içinde etkin bir biçimde çalışabilme ve sorumluluk alma. | |
10) | İş ortamında yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkin kullanabilme ve üstü yönetime profesyonel sunumlar hazırlayabilme. | |
11) | Sosyal medya ve dijital platformlarda hedef kitleye yönelik içerik üretebilme ve dijital marka iletişimini temel düzeyde yönetebilme. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 2 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 28 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 24 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 52 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 4 |