Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ekip Kompozisyonlarını bilir.
|
2) Günlük, haftalık, aylık, yıllık uçuş sürelerini bilir.
|
3) Uçuş Görav süresini hesaplar.
|
4) Adam - saat sürelerini hesaplar.
|
5) Uçucu ekip uçuş ve dinlenme saatlerini bilir.
|
6) Pass görev süresini bilir.
|
7) Ticari program çalışmalarını bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ergonomik planlama yapma, bir çok kriter göz önünde bulundurularak aynı anda hakimiyet sağlama gibi yetenekler kazanırlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ekip planlaması ve mesai hesaplama bilgilerini uygulamayı öğrenir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
2) |
EKİP PLANLAMA DEPARTMANI TANITIMI |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
3) |
EKİP PLANLAMA KRITERLERİ
KRİTER BİLGİ SÜRECİ |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
4) |
TALIMATA GİRİŞ
TANIMLAR |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
5) |
UÇUŞ GÖREV SÜRESİ |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
6) |
intibak ve intibak süreleri |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
7) |
TEKRAR |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
8) |
VİZE HAFTASI |
|
|
9) |
PASS GÖREV SÜRESİ |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
10) |
uçuş görev süresi,uçuş süresi limitler |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
11) |
TİCARİ PROGRAM ÇALIŞMASI |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
12) |
DİNLENME SÜRESİ |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
13) |
NÖBET SÜRESİ,NÖBET GÖREV SÜRESİ |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
14) |
rotasyon tanımı ve uzun menzilli uçuşlarda dinlenme süreleri |
SHT-FTL(shg.gov.tr -mevzuatlar),EASA FTL,Ders notları ve sunumlar,Havayolu taşımacılığında ekip yönetimi/Özgür Karagülle,Tarık Birgören
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Planlı ve disiplinli çalışabilme, zaman yönetimi, problem çözme ve proaktif düşünme ve davranma becerisine sahip olarak, takım çalışması empati kurma ve dinleme becerilerine sahip olarak farklı kültür ve eğitim seviyelerine sahip bireylerle çalışabilme ve onları yönetebilme. |
|
1) |
Yolcu taşımacılığı yapan hava araçlarında gerekli emniyet ve güvenlik önlemlerini uygulayarak yolcu konforunu sağlayabilme. Uluslararası ve Ulusal Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetlerine dahil temel ve kuramsal konularla ilgili bilgileri açıklayarak uçaklar ve hava araçları hakkında temel bilgileri tanımlayabilme. |
|
2) |
Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği, Kabin Hizmetleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanma yeteneği edinerek , görev sorumluluk olarak görev ve sorumluluklara ekip çalışma beceresine sahip olabilme . |
|
3) |
Havaalanındaki yer hizmetleri operasyonları hakkında genel bilgilere sahip olabilme. Check - in boarding işlemlerine yapabilme . |
|
4) |
Havacılık sektörü içerisinde uzman olan ve olmayan kişilerle etkin iletişim kurabilme. Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygulayabilme , havacılık alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip edebilme . |
|
5) |
Sivil Havacılık dünyasında bulunan işletmelerin ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanabilme, bireysel veya ekip üyesi olarak girişimcilik becerisi gösterebilme . |
|
6) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek, yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirebilme ve yolcu hizmetleri süreçlerini baştan sona anlayabilme ve havalimanında ve uçak içinde uygulayabilme . |
|
7) |
Yolcu ilişkileri ve iletişim alanlarlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanıma sahip olabilme. |
|
8) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik edebilme. |
|
9) |
Havacılık alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarabilme. |
|
10) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilirken, meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
11) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanabilme. |
|
12) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılarak ve bunları destekleyebilme. |
|
13) |
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygulayabilme. |
|
14) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahipken; kültürel farklılıklara saygılı olabilme. |
|
15) |
Sivil havacılık alanında ulusal ve uluslararası otoriteler ve regulasyonlar hakkında bilgi sahibi olabilme . |
|