DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50414TATOZ-HIT0031 Etkinlik Yönetimi 1 Güz 1 1 2 3
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALİ AŞUR DELEN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Halkla ilişkiler kapsamında etkinlikler, hedef kitleye ulaşmak, hedef kitle/kitleler ile bir araya gelmek ve onları doğruda tanımak, bilgiyi doğru konumlandırmak, rekabet gücünü artırmak ya da markanın etkinliğini ortaya koymak açısından önemli fırsatlar sunmaktadır. Bu dersin amacı öğrencilere, marka iletişimi içinde etkinliklerin önemini aktarmak, etkinlik organizasyonlarında hayati önem taşıyan, ön araştırma, planlama, koordinasyon, kaynak kullanımı, zamanlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinin gerektirdiği bilgiyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında öğrencilere, etkinlik organizasyonlarında hayati önem taşıyan, ön araştırma, planlama, koordinasyon, kaynak kullanımı, zamanlama, etkinlik zaman cetveli ve kontrol listesi hazırlama, uygulama ve değerlendirme gibi süreçler aktarılmaktadır. Ders kapsamında kullanılan uygulama örnekleri, öğrencilerin, konunun pratikte nasıl hayat bulduğunu görmelerine yardımcı olmaktadır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Etkinlik kavramını ve marka iletişimi içindeki yeri ve önemini anlar.
  2) Etkinlik organizasyonunda ekip çalışmasının önemini kavrar.
  3) Etkinlik organizasyonlarında tedarikçi firmaların ve onlarla kurulan iletişimin önemini anlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Protokol kuralları, etkinliklerin gerektirdiği resmi izinler, telif hakları konularını bilir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Etkinlik organizasyon süreçlerini anlar ve bu süreçte izlenmesi gereken yöntemleri bilir.
  2) Etkinlik organizasyonunda etkinliğe yer seçiminin ve kontrolünün gerekliliğini bilir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dersin içeriğinin tanıtımı, etkinlik planlamasının kapsamı Etkinlik Yönetimi, Aylin Göztaş, Eylin Babacan
2) Etkinlik yönetimi nedir? Marka iletişiminde ki önemi
3) Etkinlik yönetiminde stratejik planlama aşamaları
4) Protokol ve görgü kuralları
5) Etkinlik öncesi fiyat araştırması ve teklif hazırlama
6) Etkinlik takımı ve insan kaynakları yönetimi
7) Etkili sunum hazırlama
8) Ara sınav haftası
9) Sözleşme hazırlamanın incelikleri
10) Zaman planlaması
11) Etkinlik yönetiminde krizleri aşmanın yolları
12) Etkinliğin markalaştırılması
13) Etkinlikte medya yönetimi
14) Sektörden bir konuk Presentations by students
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Etkinlik Yönetimi, Aylin Göztaş, Eylin Babacan, Detay Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Gazete haberleri, M.I.C.E ve Time Out dergileri.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. 3
1) Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır.
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
1) Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1) Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. 5
1) Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. 5
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 4
2) Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir.
2) Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir.
2) Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir.
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır.
3) Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler.
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
3) Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar.
3) Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir.
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
3) Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir.
4) Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir.
4) Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. 3
4) Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır.
5) Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır.
5) Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar.
5) Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. 3
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır.
6) Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar.
6) Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur.
6) Basın ilişkilerinin önemini kavrar.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. 4
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. 3
7) İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır.
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. 3
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Problem Çözme
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Seminer
Beyin Fırtınası
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Ödev 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 2 4 8
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 3 6 18
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 68
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 2 4
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 18
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 86
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3