Dersin Amacı: |
Halkla ilişkiler kapsamında etkinlikler, hedef kitleye ulaşmak, hedef kitle/kitleler ile bir araya gelmek ve onları doğruda tanımak, bilgiyi doğru konumlandırmak, rekabet gücünü artırmak ya da markanın etkinliğini ortaya koymak açısından önemli fırsatlar sunmaktadır. Bu dersin amacı öğrencilere, marka iletişimi içinde etkinliklerin önemini aktarmak, etkinlik organizasyonlarında hayati önem taşıyan, ön araştırma, planlama, koordinasyon, kaynak kullanımı, zamanlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinin gerektirdiği bilgiyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders kapsamında öğrencilere, etkinlik organizasyonlarında hayati önem taşıyan, ön araştırma, planlama, koordinasyon, kaynak kullanımı, zamanlama, etkinlik zaman cetveli ve kontrol listesi hazırlama, uygulama ve değerlendirme gibi süreçler aktarılmaktadır. Ders kapsamında kullanılan uygulama örnekleri, öğrencilerin, konunun pratikte nasıl hayat bulduğunu görmelerine yardımcı olmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
2.1) Etkinlik kavramını ve marka iletişimi içindeki yeri ve önemini anlar.
|
2) Etkinlik organizasyonunda ekip çalışmasının önemini kavrar.
|
3) Etkinlik organizasyonlarında tedarikçi firmaların ve onlarla kurulan iletişimin önemini anlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Protokol kuralları, etkinliklerin gerektirdiği resmi izinler, telif hakları konularını bilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Etkinlik organizasyon süreçlerini anlar ve bu süreçte izlenmesi gereken yöntemleri bilir.
|
2) Etkinlik organizasyonunda etkinliğe yer seçiminin ve kontrolünün gerekliliğini bilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin içeriğinin tanıtımı, etkinlik planlamasının kapsamı |
Etkinlik Yönetimi, Aylin Göztaş, Eylin Babacan
|
|
2) |
Etkinlik yönetimi nedir? Marka iletişiminde ki önemi |
|
|
3) |
Etkinlik yönetiminde stratejik planlama aşamaları |
|
|
4) |
Protokol ve görgü kuralları |
|
|
5) |
Etkinlik öncesi fiyat araştırması ve teklif hazırlama |
|
|
6) |
Etkinlik takımı ve insan kaynakları yönetimi |
|
|
7) |
Etkili sunum hazırlama |
|
|
8) |
Ara sınav haftası |
|
|
9) |
Sözleşme hazırlamanın incelikleri |
|
|
10) |
Zaman planlaması |
|
|
11) |
Etkinlik yönetiminde krizleri aşmanın yolları |
|
|
12) |
Etkinliğin markalaştırılması |
|
|
13) |
Etkinlikte medya yönetimi |
|
|
14) |
Sektörden bir konuk |
Presentations by students
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. |
5 |
|
1.2 Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır. |
|
|
1.3 Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar. |
|
|
1.4 Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir. |
|
|
1.5 Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar. |
|
|
1.6 Basın ilişkilerinin önemini kavrar. |
|
2) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir. |
5 |
|
2.1 Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. |
5 |
|
2.2 Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir. |
|
|
2.3 Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir. |
|
|
2.4 Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir. |
|
|
2.5 Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar. |
|
|
2.6 Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur. |
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler. |
|
|
3.1 Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır. |
|
|
3.2 Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir. |
|
|
3.3 Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir. |
|
|
3.4 Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır. |
|
|
3.5 Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır. |
|
|
3.6 Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar. |
|
|
3.7 İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
3 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
3 |
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
4 |
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
3 |
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
3 |
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|