Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Yolcu Hizmetlerinde yaygın Kullanılan Kodlar, kullanım yerleri, örnek ve uygulamalar, |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
2) |
Yolcu Hizmetlerinde, Pasaport ve Vize kontrol İşlemleri , tanım ve kavramlar, örnek ve uygulamalar, |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
3) |
Havayolu Yolcu Hizmetlerinde Check-İn İşlemleri, kavram ve tanımlar,SHGM havaalanı ter hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
4) |
Havayolu Yolcu Hizmetlerinde Check-İn İşlemleri, çeşitleri, uygulamalar, ve Uçuşun Check-İn'e Kapatılması işlemleri, uygulama, |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
5) |
Havayolu Yolcu Hizmetlerinde,Bagaj İşlemleri,kavram ve tanımlar, uygulamalar, |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
6) |
Yolcu Hizmetlerinde Bagaj İşlemleri, kilo ve Parça Sistemi , diğer bagaj işlemleri , |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
7) |
Uçuş Aksaklıkları Manifestosu (FIM) kavram ve tanımlar, havayolu uygulamaları, hazırlanması, |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
8) |
Ara sınav |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,
|
|
9) |
check-in işlemleri |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
10) |
Check-in işlemlerinde oluşan uçuş Kuponu Aksaklıkları Giderme ve Değerlendirme işlemleri, |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
11) |
Yolcu hizmetlerinde Varış İşlemleri(ARRİVAL), Bagaj Teslim işlemleri, kayıp eşya ünitesi,Transfer ve Transit Yolcu İşlemleri işlemleri, |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
12) |
Yolcu Hizmetleri ve check-in aşamasında Özel Yolcu Kategorılerine verilen hizmetler, |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
13) |
Özel Yolcu Kategorıleri, Özel Yolcu Programları(miles &smiles) çeşitleri ve uygulamalar, |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
14) |
Özel Yolcu Kategorileri, Firmalara yönelik Corporate Teşvik Programı , |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Planlı ve disiplinli çalışabilme, zaman yönetimi, problem çözme ve proaktif düşünme ve davranma becerisine sahip olarak, takım çalışması empati kurma ve dinleme becerilerine sahip olarak farklı kültür ve eğitim seviyelerine sahip bireylerle çalışabilme ve onları yönetebilme. |
|
1) |
Yolcu taşımacılığı yapan hava araçlarında gerekli emniyet ve güvenlik önlemlerini uygulayarak yolcu konforunu sağlayabilme. Uluslararası ve Ulusal Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetlerine dahil temel ve kuramsal konularla ilgili bilgileri açıklayarak uçaklar ve hava araçları hakkında temel bilgileri tanımlayabilme. |
|
2) |
Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği, Kabin Hizmetleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanma yeteneği edinerek , görev sorumluluk olarak görev ve sorumluluklara ekip çalışma beceresine sahip olabilme . |
|
3) |
Havaalanındaki yer hizmetleri operasyonları hakkında genel bilgilere sahip olabilme. Check - in boarding işlemlerine yapabilme . |
|
4) |
Havacılık sektörü içerisinde uzman olan ve olmayan kişilerle etkin iletişim kurabilme. Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygulayabilme , havacılık alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip edebilme . |
4 |
5) |
Sivil Havacılık dünyasında bulunan işletmelerin ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanabilme, bireysel veya ekip üyesi olarak girişimcilik becerisi gösterebilme . |
|
6) |
Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek, yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirebilme ve yolcu hizmetleri süreçlerini baştan sona anlayabilme ve havalimanında ve uçak içinde uygulayabilme . |
4 |
7) |
Yolcu ilişkileri ve iletişim alanlarlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanıma sahip olabilme. |
4 |
8) |
Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik edebilme. |
|
9) |
Havacılık alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarabilme. |
4 |
10) |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilirken, meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
11) |
Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanabilme. |
|
12) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılarak ve bunları destekleyebilme. |
|
13) |
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygulayabilme. |
|
14) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahipken; kültürel farklılıklara saygılı olabilme. |
|
15) |
Sivil havacılık alanında ulusal ve uluslararası otoriteler ve regulasyonlar hakkında bilgi sahibi olabilme . |
|