Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İngilizce dilinde kendilerini ve ailelerini
tanıtabilir, yaşadıkları yerden, hobilerinden, yeteneklerinden,
sevdikleri ve sevmedikleri şeylerden bahsedebilirler.
|
2) Geçmişte yaşadıklarını anlatabilir, hedef dilde sorular
sorabilirler.
|
3) Temel düzeyde bir İngilizce parçayı okuduklarında anlayabilir
ve parça ile ilgili fikir yürütebilirler.
|
4) Kısa prezentasyonlar yapabilmek ve sorulan sorulara cevap verebilmek.
|
5) Basit mail yada mektup yazabilme veya cevaplayabilme
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bulunduğu ortamdaki nesnelerin yerlerini tanımlayabilmek.
|
2) Zorunluluk ile alakalı durumlarda konuşabilmek.
|
3) Sayılar ve günler hakkında bilgi verebilme
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Basit durumlarda kendi fikirlerini beyan edebilme.
|
2) Basit günlük aktivitelerini ifade edebilme
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Past Simple (2) Questions and negatives
Time expressions in/ at/ on ago |
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
2) |
Adverbs
Everyday English Special occasions
Prepositions -at/about
|
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
3) |
Countable and uncountable nouns
Like/would like
|
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
4) |
Determiners and quantifiers like ‘a, an, some , any, much, many’ are introduced. Students are given ‘can/could’ in requests. |
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
5) |
Comparatives and superlatives are introduced; some of the frequently used adjectives in English are given |
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
6) |
The difference between ‘have got/has got’ and ‘have/has’ is given. |
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
7) |
‘Present continuous’ and linking words like ‘although/but’ are introduced. |
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
8) |
Arasınav |
-
|
|
9) |
Possessive pronouns and questions with ‘whose’ are given.
Using ‘be going to’ for future is introduced. |
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
10) |
Infinitive of purpose and some suggestion structures like‘shall and Let’s ‘ are introduced. |
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
11) |
Wh- question words are revised in detail. |
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
12) |
Frequently used adjectives and adverbs are given and students are told about the differences between an adjective and an adverb. The ways of writing short stories are introduced. |
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
13) |
Present perfect tense and usages of ‘ever/never’ are introduced. |
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
14) |
The difference between ‘yet/just’ is given. Students can tell the differences between present perfect and past simple. |
-Speakout 2nd Edition
Student's and Workbook
-Grammar Spectrum 2 - Pre-Intermediate
-Grammar_Practice_for_Elementary_Students
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dış ticaret operasyonlarına ilişkin temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Uluslararası ticarete ve uluslararası iktisada ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.2 Dış ticaretin ithalat ve ihracat boyutunda temel fonksiyonlarını ve esaslarını sıralar, iş süreçlerini tarif eder. |
|
|
1.3 Dış ticarette kullanılan teslim ve ödeme şekillerini sıralar. |
|
|
1.4 Serbest bölgeler ve dış ticaret teşvikleri ve uygulamalarını örneklerle anlatır. |
|
2) |
Uluslararası ekonomik, politik, kültürel, sosyal, hukuki ve finansal konjonktürü takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. |
|
|
2.1 Dış ticaret mevzuatını , gümrük mevzuatını ve dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan ilgili sair mevzuatı hatırlar. |
|
|
2.2 Finans ve muhasebe alanında temel bilgi ve bilgisayar uygulamaları konusunda bilgi ve becerileri yorumlar. |
|
|
2.3 Ticaret hukukunun temel esasları ve unsurları hakkında bilgileri anlatır. |
|
|
2.4 Uluslararası finans ve muhasebe işlemlerini operasyonel faaliyetlere uyarlar. |
|
|
2.5 Türkiye ekonomisi ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
|
|
3) |
Uluslararası ticaretin, lojistiğin ve gümrük işlemlerinin gerektirdiği yönetimsel bilgileri kullanır |
|
|
3.1 Lojistik ve tedarik süreçlerini anlatır. |
|
|
3.2 Gümrükleme işlemlerinin uygulama esaslarını tarif eder belge hazırlama iş süreçlerini sıralar. |
|
|
3.3 İşletme yönetimi alanında temel, kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgileri açıklar. |
|
|
3.4 E-ticaret, pazarlama ve doğrudan satış süreçlerini hatırlar. |
|
|
3.5 Uluslararası pazarlamanın fonksiyonlarını ve süreçlerini anlatır. |
|
|
3.6 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini ilişkilendirir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
5 |
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
5 |
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10 |
1 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
28 |
1 |
28 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
94 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
4 |
4 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
8 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
102 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |