Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Kişisel bakım tanımı, önemi. |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
2) |
Protokol Kavramları, Nezaket ve görgü kuralları kavramları, |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
3) |
Resmi törenlerde protokol kuralları.Tanışma ve tanıştırılma kuralları.Selamlaşma kuralları,Telefonda görgü kuralları |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
4) |
Yazışma nasıl yapılır? Davetlerin sosyal hayattaki yeri. Hediye ve çiçek alma veya gönderme |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
5) |
Sofra kuralları, Tiyatro ,konser ve sinema salonunda uyulması gereken kurallar |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
6) |
Toplantılarda dikkat edilecek kurallar |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
7) |
Zaman ve mekana uygun giyim, Meslek ve iş görgü kuralları |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Etkili ve güzel konuşmaya neden ve niçin ihtiyacımız var? Konuşmanın bu özelliklere sahip olabilmesi için neleri hangi ölçüde bilmemiz gerekiyor? Doğru ve yanlış örnekler, uygulama ( Öğrencilerin söyleyiş özelliklerinin tespiti ).
Doğru söyleyiş ( Sesletim/Diksiyon ) için ortak dilin ses bilgisi kurallarını bilmek gerekir. Doğru sesletim için doğru nefes almak gerekir.( Diyafram nefesi, kafes nefesi uygulamaları ) |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
10) |
Konuşma sırasında sıkça yapılan yanlışlar. Konuşma hızını ayarlayamama, yanlış nefes, ses yutma, konuşma bozuklukları... Örnekler, çözüm önerileri, uygulamalar.
Türkçede okunuşları yazılışından farklı kelimeler ve telaffuzları. Örnekler ve alıştırmalar. |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
11) |
Ünlü ve ünsüz harflerin boğumlanma yerleri, alıştırma ve uygulamalar. Ünlü-ünsüz uyumları kurallarımızı hatırlama. Ses olayları örnek ve uygulamalar.
Düz ünlülerin telaffuzları ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları.
Yuvarlak ünlülerin telaffuzları ile ilgili hece-kelime-cümle alıştırmaları |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
12) |
Ulama ve ulama çeşitleri. Ulamanın olması ve olmaması gereken yerler. Vurgu nedir? Tanımı. Vurgu çeşitleri. Hece vurgusu, Kelime Vurgusu,. Cümle vurgusu. Anlam ayırıcı vurgu. |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
13) |
Topluluk önünde ve mikrofonda konuşma kuralları. Selamlama, sunuculuk ve takdim. Basın-yayın kuruluşlarında en çok yapılan hatalara örneklerin tespiti, irdeleme ve inceleme. Yanlışı fark edebilirlik davranışı. Örnek şiir, makale, haber okuma alıştırmaları. |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
14) |
Öğrenci yetkinlik kazanımını gösterir sunumlar ve değerlendirme. |
Ders notları,Diksiyon/Suna Okur,Adab-ı Muaşeret/İdris Koç, Adıgüzel Bahattin/ Temel Havacılık ,İmaj& İletişim Ve Beden Dili Hayat Yayınları 2000
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Uluslar arası ve Ulusal Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetlerine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Uçaklar ve hava araçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
|
1.2 Havacılıkla ilgili genel bilgilere sahiptir. |
|
|
1.3 Havaalanı planlaması hakkında genel bilgilere sahiptir. |
|
|
1.4 Havaalanlarında kullanılan araç, ekipman ve bunlarla ilgili hizmetleri bilir. |
|
|
1.5 Terminal binalarındaki yolcu hizmetlerini bilir. |
|
|
1.6 Bilet satış konularını bilir. |
|
|
1.7 Müşteri ilişkileri konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
1.8 Filo ve tarife planlaması hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
1.9 Kokpit ve kabin ekibi planlaması konularında bilgi sahibidir. |
|
|
1.10 Operasyon ve dispatch yönetimi hakkında bilgi sahibidir. |
|
2) |
Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetleri felsefesini yorumlar. |
|
|
2.1 Takım çalışması ve ekip ruhunu bilir. |
|
|
2.2 Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği, Kabin Hizmetleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanma yeteneği edinir. |
|
|
2.3 Sivil Havacılıkla ilgili kavramları, gelişmeleri ve bilgileri Sivil Havacılık bakış açısı ile yorumlayabilir. |
|
|
|
|
3) |
Ulusal ve uluslararası sivil havacılığın gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
|
|
3.1 Ülke ve dünya havacılık hakkındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
3.2 Temel havacılık fonksiyonlarını ve süreçlerini anlatır. |
|
|
3.3 Uluslararası ve ulusal sivil havacılık otoritelerini ve fonksiyonlarını anlatır. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 Havacılık Yer Hizmetlerini yapabilir ve yönetebilir. |
|
|
4.2 Kabin ve Kokpit ekiplerini planlar. |
|
|
4.3 Bilet satış ve check-in işlemlerini yapabilir. |
|
|
4.4 Havacılık sektörü içerisinde uzman olan ve olmayan kişilerle etkin iletişim kurar. |
|
|
4.5 Hava Kargo operasyonlarını yönetir. |
|
|
|
|
5) |
Sivil Havacılık dünyasında bulunan işletmelerin ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Takım çalışması, empati kurma ve dinleme becerilerine sahip olur, farklı kültür ve eğitim seviyelerine sahip bireylerle çalışır ve onları yönetir. |
|
|
5.2 Ekip içerisinde görev ve sorumluluk alır ve bireysel olarak bağımsız çalışma yapar. |
|
|
5.3 Havacılık alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür. |
|
|
5.4 Hava Ulaştırma İşletmeciliği alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır. |
|
|
5.5 Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir. |
|
|
5.6 Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir. |
|
|
5.7 Havacılık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
|
5.8 Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik eder. |
|
|
5.9 Havacılık alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
|
|
5.10 Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
|
5.11 Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır. |
|
|
5.12 Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
5.13 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler. |
|
|
5.14 Havacılık alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
|
5.15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır. |
|
|
5.16 Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygular. |
|