Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Entegre Tedarik Zinciri Yönetiminin önemini kavramak
|
2) Lojistikte depo işletmeciliğini görmek ve olası risklerini öğrenmek
|
3) Tedarik Zinciri Yönetiminde ulaştırmadaki riskleri görmek, rota seçimi yapmayı deneyimlemek.
|
4) Dış ticarette ödeme şekillerinin ne olduğunu öğrenmek
|
5) Dış ticarette teslim şekillerini öğrenmek
|
6) Bir limana uygun terminallerin kurulması, donatılması ve işletilmesi süreçlerini öğrenmek
|
7) Lojistik yönetimi sürecine entegre bir bakış açısına sahip olmak
|
8) Lojistik yönetimi sürecinin dinamikleri hakkında bilgi sahibi olma ve temel prensipleri öğrenmek.
|
9) Lojistik yönetimi süreci fonksiyonlarına yardımcı spesifik alanlara dair bilgi sahibi olmak.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dış Ticarette teslim şekilleri |
|
|
1) |
Öğrenme Yöntemleri ve deneyimsel öğrenme |
|
|
2) |
Formel olmayan öğrenme ve akran olmak |
|
|
3) |
Tik-Tak Tedarik Zinciri Yönetimi |
|
|
4) |
Beer Game Tedarik Zinciri Yönetimi Uygulaması |
|
|
5) |
Yokimabobs Kanban Uygulaması |
|
|
6) |
Northstar Oyunu |
|
|
7) |
Big Space Oyunu |
|
|
8) |
Genel tekrar. |
|
|
9) |
Ara sınav |
|
|
10) |
Hamburg Liman Simulasyonu |
|
|
11) |
Hamburg Liman Simulasyonu |
|
|
12) |
Hamburg Liman Simulasyonu |
|
|
13) |
Hamburg Liman Simulasyonu |
|
|
14) |
Dış ticarette ödeme şekilleri ve akreditif döngüsü uygulaması ve Dış ticarette teslim şekilleri uygulaması |
|
|
15) |
Dış ticarette teslim şekilleri |
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Modern Lojistik faaliyetleri bilme ve bu konularda temel mevzuatı öğrenebilme. |
|
2) |
Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
3) |
Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilme ve bu gelişimleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenebilme |
3 |
|
3.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlama |
3 |
|
3.3 Lojistik, dış ticaret, pazarlama ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olma. |
5 |
|
3.5 İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanma. |
|
|
|
|
4) |
Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme. Sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilme |
5 |
|
4.3 Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirme |
5 |
|
|
|
5) |
Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olma. |
|
|
5.5 Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri pratik bilgi ile bütünleştirme. |
|
|
|
|
6) |
Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer alabilme, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilme ve kendini sürekli geliştirebilme |
3 |
|
6.1 Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını kavrama. |
3 |
|
|
|
7) |
Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde karmaşık sorunları analiz edebilme, farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı getirebilme. |
|
|
7.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alma. |
|
|
|
|
8) |
Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanında kullanabilme. |
|
9) |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilme. |
5 |
|
9.4 Tedarik zinciri yönetim felsefesini yorumlama |
5 |
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
5 |
2 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
38 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
8 |
16 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
17 |
17 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
43 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
81 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |