DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50541GEEOZ-MTH2082 Mathematics 1 Bahar 2 0 2 3
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi GÜRKAN ŞASİ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:


Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciye ders kapsamındaki konuları verimli bir şekilde öğreterek gerekli ve yeterli matematik temeli oluşturmak, meslek derslerindeki matematik konularını daha iyi anlamasını ve öğrendiği matematik konularını mesleğinde kullanmasını sağlamak.
Dersin İçeriği: Review of Algebra, Applications and More Algebra, Functions and Graphs, Exponential and Logarithmic Functions, Introduction to Probability and Statistics

Derse Özgü Kurallar

-

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Problem çözebilme yeteneği kazandırma
  2) Analitik düşünmeyi etkin kılmak
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Sayısal beceri kazandırmak

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Review of Some Algebra Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
2) Exponents and Radicals Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
3) Operating with Algebraic Expressions, Factoring and Fractions Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
4) Equations, in Particular Linear and Quadratic Equations Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences, Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
5) Applications of Equations, Linear Inequalities, Applications of Linear Inequalities, Absolute Value Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
6) Functions and Graphs, Special Functions, Combinations of Functions, Inverse Functions Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
7) Exponential and Logarithmic Functions Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
8) Midterm Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
9) Basic Counting Principle and Permutations Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
10) Combinations and Other Counting Principles Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
11) Sample Spaces and Events, Probability Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
12) Conditional Probability and Independent Events Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
13) Bayes's Formula Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
14) Discrete Random Variables and Expected Value Introductory Mathematical Analysis For Business, Economics, and the Life and Social Sciences Ernest F. Haeussler, Richard S.Paul, Richard J.Wood
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and Social Sciences
Ernest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J.Wood
Diğer Kaynaklar: Textbook: Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and Social Sciences
Ernest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J.Wood
Reference Book: College Mathematics for Business, Economics, Life Sciences, and Social Sciences, Global Edition
| Raymond A. Barnett, Michael R. Ziegler
Yüksek Matematik- Ahmet karadeniz
Meslek Yüksekokulları için Genel Matematik -Sebahattin Balcı
Temel Matematik-İrfan Ertuğrul
Temel Matematik 1-Mahmut Kartal,Zafer Kartal, Yalçın Karagöz
Genel Matematik-İbrahim Doğan, Necdet Tekin

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Satın alma ve tedarik süreçlerini tanımlar.
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Tedarik zinciri yönetim felsefesini yorumlar.
2) Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar.
2) Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler
2) Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır.
3) Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
3) Lojistik yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Gümrük işlemleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar.
3) Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir.
3) Stok yönetiminin gereklerini sıralar.
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
3) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklar.
4) Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir.
4) Tüm taşıma tiplerinin ve intermodal taşımacılığın operasyonel süreçlerini anlatır.
4) Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar.
5) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. 5
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
5) Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder.
5) Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir.
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
6) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
6) Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar.
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
7) Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar.
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir.
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde).

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Problem Çözme
Ödev

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 40.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 7 7
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 35
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 7 14
Ara Sınavlar 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 41
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 76
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3