Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Endüstri 4.0 nedir? Ne değildir? |
Ömer Faruk Görçün, Dördüncü Endüstri Devrimi Endüstri 4.0, Beta Yayınları, 2020. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Endüstri devrimleri (1-2-3-4) |
Ömer Faruk Görçün, Dördüncü Endüstri Devrimi Endüstri 4.0, Beta Yayınları, 2020. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Endüstri 4.0 bileşenleri |
Ömer Faruk Görçün, Dördüncü Endüstri Devrimi Endüstri 4.0, Beta Yayınları, 2020. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Endüstri 4.0 yol haritası |
Ömer Faruk Görçün, Dördüncü Endüstri Devrimi Endüstri 4.0, Beta Yayınları, 2020. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Dijital teknolojiler - 1 |
Ömer Faruk Görçün, Dördüncü Endüstri Devrimi Endüstri 4.0, Beta Yayınları, 2020. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Dijital teknolojiler - 2 |
Ömer Faruk Görçün, Dördüncü Endüstri Devrimi Endüstri 4.0, Beta Yayınları, 2020. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Sektörel uygulamalar |
Ömer Faruk Görçün, Dördüncü Endüstri Devrimi Endüstri 4.0, Beta Yayınları, 2020. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Olgunluk seviyesi - kültür, organizasyon |
Ömer Faruk Görçün, Dördüncü Endüstri Devrimi Endüstri 4.0, Beta Yayınları, 2020. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Olgunluk seviyesi - bilgi sistemleri |
Ömer Faruk Görçün, Dördüncü Endüstri Devrimi Endüstri 4.0, Beta Yayınları, 2020. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Olgunluk seviyesi - kaynaklar |
Ömer Faruk Görçün, Dördüncü Endüstri Devrimi Endüstri 4.0, Beta Yayınları, 2020. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Dijital yetkinlikler |
Ömer Faruk Görçün, Dördüncü Endüstri Devrimi Endüstri 4.0, Beta Yayınları, 2020. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Sektör-Öğrenci Buluşması |
|
|
14) |
Sektör-Öğrenci Buluşması |
|
|
15) |
Genel Tekrar |
|
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ömer Faruk Görçün, 2020; Dördüncü Endüstri Devrimi Endüstri 4.0, Beta Yayınları
|
Diğer Kaynaklar: |
Barış Öztuna, 2017; Endüstri 4.0 - (Dördüncü Sanayi Devrimi) ile Çalışma Yaşamının Geleceği, 1.Baskı, Gece Kitaplığı
Gürcan Banger, 2018; Endüstri 4.0 ve Akıllı İşletme, Dorlion Yayınları
Gürcan Banger, 2017; Endüstri 4.0 Ekstra, Dorlion Yayınları
Gürcan Banger, 2018; Endüstri 4.0 Uygulamaları ve Dönüşüm Rehberi, Dorlion Yayınevi
Ogan Özdoğan, 2017; Endüstri 4.0:Dördüncü Sanayi Devrimi Ve Endüstriyel Dönüşümün Anahtarları, Pusula Yayıncılık
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Kurumsal siber güvenlik kural ve yönergelerini tanımlar.
|
5 |
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
1 |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
1 |
1) |
Bilgi güvenliği teknolojisi ve yazılım alanındaki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
1) |
Bilgi teknolojileri sistemlerinin bilinen siber güvenlik açıklıklarına karşı yayınlanan yamaların takibini yapar. |
1 |
1) |
Donanım aracılığı ile meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
1 |
2) |
Siber varlıkları bilir ve bilgi güvenliği açısından analiz eder. |
|
2) |
Yazılım bileşenlerinde meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
1 |
2) |
Kullanıcıların işlerini yapabilecekleri kadar yetki verilmesinin önemini açıklar. |
1 |
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
2 |
2) |
Bilgi Güvenliği Prosedür ve kontrol bileşenlerini oluşturur. |
1 |
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
1 |
3) |
Etkili olay yönetimi için gerekli politikaları ve süreçleri açıklar. |
1 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
1 |
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
1 |
3) |
Yerel alan ağlarında meydana gelebilecek herhangi bir istismarın tespiti ve önlenmesi için gerekli görev ve sorumlulukları listeler. |
1 |
3) |
Siber saldırıya karşı teknolojik olmayan mücadele araç ve metotlarını tespit eder. |
1 |
3) |
Siber güvenlik risk yönetimi sistemini deneyimler. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Siber saldırıya karşı teknolojik yöntem araç ve metotlarını tespit eder. |
1 |
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
1 |
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
2 |
4) |
Yetkilerin doğru yapılandırılması, gerçekleşmiş, gerçekleşmekte veya başarısız olmuş siber saldırın tespiti, koruma için tepkinin zamanında verilebilmesi ve yasal zorunlukların yerine getirilmesini için siber sistemlerin izlenmesinin önemini açıklar. |
1 |
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
5) |
Kullanıcı eğitimi ve siber güvenlik farkındalığının önemini açıklar. |
1 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
5 |
6) |
Bilgi Güvenliği Teknolojisi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
1 |
7) |
Programlama temellerini ve algoritma bilgisini tanımlar. |
1 |
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
5 |
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
5 |
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
1 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
1 |
10 |
10 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
38 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
42 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
80 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |