Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, tedarik zincirinin prensipleri, yapısı, unsurları, planlaması, operasyonları ve yönetimini kavrar.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, işletmelerin iş modellerine uygun tedarik zinciri ağ tasarımını yapabilir.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, belirsiz talep ve tedarik koşulları altında tedarik zinciri stratejileri oluşturabilir.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, tedarik zincirinin etkin yönetilmesi konusunda performans yönetimi konusunu öğrenir.
|
5) Bu dersi alan öğrenciler, tedarik zinciri yönetiminde işbirliği ve entegrasyonun önemini açıklayabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, tedarik zincirindeki temel lojistik faaliyetleri uygulayabilecek bilgiye sahip olur.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler gerçek iş dünyasında yer alan bir tedarik zincirinin tanımını yaparak iş süreçlerini ortaya koydukları, ekip çalışmasına dayalı bir proje hazırlayarak sunarlar.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler günümüzde işletmelerin münferit olarak değil ancak tedarik zincirlerinin rekabet ettikleri bilincini taşır ve her daim sürdürülebilir tedarik zinciri anlayışını benimserler.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler yeşil ve sürdürülebilir tedarik zinciri anlayışına sahiptirler ve bu alanda sosyal etkinliklere katılır ve desteklerler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş |
Ders Notları
|
|
2) |
Tedarik Zincirinde Rekabet Stratejisi ve Müşteri Değeri |
Ders Notları
|
|
3) |
Tedarik Zincirinde Dağıtım Ağı Tasarımı ve Modeller |
Ders Notları
|
|
4) |
Tedarik Zincirinde Planlama |
Ders Notları
|
|
5) |
Tedarik Zincirinde Dış Kaynaklama & Satın Alma |
Ders Notları
|
|
6) |
Tedarik Zincirinde Talep Tahmini |
Ders Notları
|
|
7) |
Tedarik Zincirinde Lojistik Yönetimi |
Ders Notları
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Tedarik Zincirinde Maliyet ve Kar Analizi |
Ders Notları
|
|
10) |
Tedarik Zincirinde Performans Yönetimi |
Ders Notları
|
|
11) |
Tedarik Zincirinde Belirsizlik ve Risk Yönetimi |
Ders Notları
|
|
12) |
Tedarik Zinciri Yönetiminde Entegrasyon ve İşbirliği |
Ders Notları
|
|
13) |
Tedarik Zincirinde Yönetim Bilişim Sistemleri |
Ders Notları
|
|
14) |
Tedarik Zinciri Yönetiminde Sürdürülebilirlik |
Ders Notları
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Supply Chain Management: Strategy, Planning and Operation, Sunil Chopra, Peter Meindl, 6th Edition, Prentice Hall, 2016.
Designing and Managing The Supply Chain: Concepts, Strategies and Case Studies, Simchi-Levi, Philip, Kaminsky, David, Simch,-Levi, 3rd Edition, McGrawhill/Irwin, 2007.
|
Diğer Kaynaklar: |
Global Logistics and Supply Chain Management :Tim Butcher, Chandra Lalwani and John Mangan
Supply Chain Cost Management: Jimmy Anklesaria
Lean Six Sigma fo Supply Chain Management: James W.Martin
Supply Chain Management: William Copacino
Logistics and Supply Chain Management: Martin Christopher
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Lojistik yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Satın alma ve tedarik süreçlerini tanımlar. |
5 |
|
1.2 Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler |
5 |
|
1.3 Stok yönetiminin gereklerini sıralar. |
5 |
|
1.4 Tüm taşıma tiplerinin ve intermodal taşımacılığın operasyonel süreçlerini anlatır. |
5 |
|
1.5 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
4 |
|
1.6 Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
3 |
|
1.7 Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. |
3 |
|
|
|
2) |
Tedarik zinciri yönetim felsefesini yorumlar. |
5 |
|
2.1 Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler. |
5 |
|
2.2 Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir. |
5 |
|
2.3 Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir. |
5 |
|
2.4 Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar. |
5 |
3) |
Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
|
2 |
|
3.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. |
2 |
|
3.2 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır. |
3 |
|
3.3 Gümrük işlemleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar. |
3 |
|
3.4 Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklar. |
2 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
|
3 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
3 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
|
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
7 |
1 |
7 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
15 |
30 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
79 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
4 |
8 |
Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
23 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
102 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |