DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50413METOZ-LOJ0062 Tedarik Zinciri Yönetimi 1 Bahar 2 0 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURAK ÇAKALOZ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:










Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilerin temel tedarik zinciri ve lojistik kavramlarına hakim olmalarını sağlayarak aynı zamanda üretim ve hizmet işletmelerine bu kavramlar doğrultusunda uygun stratejileri ve iş modellerini adapte edebilmeye yönelik bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Tedarik, depolama, üretim ve dağıtım ile ilgili temel kavramlar. Bu kavramların tedarik zinciri ile entegrasyonu ve ilişkisi.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tedarik zincirinin prensipleri, yapısı, unsurları, planlaması, operasyonları, yönetimini kavrar.
  2) Bilişim sistemlerini tedarik zinciri yönetimi kapsamında ayırt eder.
  3) Dersi alan öğrenciler üretim faktörleri, işletmenin amaçları ve özellikleri, işletme çevresini analiz eder.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tedarik zincirindeki temel lojistik faaliyetlerini uygular.
  2) Bu dersi alan öğrenciler günümüzde işletmelerin münferit olarak değil ancak tedarik zincirlerinin rekabet ettikleri bilincini taşır ve her daim sürdürülebilir tedarik zinciri anlayışını benimserler.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Belirsiz talep ve tedarik koşulları altında tedarik zinciri stratejileri oluşturabilir.
  2) Tedarik zinciri yönetiminde işbirliği ve entegrasyonun önemini açıklayabilir

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş Ders notları, ders kaynağı kitaplar
2) Tedarik Zincirinde Rekabet Stratejisi ve Müşteri Değeri Ders notları, ders kaynağı kitaplar
3) Tedarik Zincirinde Dağıtım Ağı Tasarımı ve Modeller Ders notları, ders kaynağı kitaplar
4) Tedarik Zincirinde Planlama Ders notları, ders kaynağı kitaplar
5) Tedarik Zincirinde Dış Kaynaklama & Satın Alma Ders notları, ders kaynağı kitaplar
6) Sektör temsilcisi ağırlama Ders notları, ders kaynağı kitaplar
7) Ara Sınav Ara sınav
8) Tedarik Zincirinde Performans Yönetimi Ders notları, ders kaynağı kitaplar
9) Tedarik Zincirinde Belirsizlik ve Risk Yönetimi Ders notları, ders kaynağı kitaplar
10) Tedarik Zinciri Yönetiminde Entegrasyon ve İşbirliği Ders notları, ders kaynağı kitaplar
11) Tedarik Zincirinde Yönetim Bilişim Sistemleri Ders notları, ders kaynağı kitaplar
12) Tedarik Zinciri Yönetiminde Sürdürülebilirlik Ders notları, ders kaynağı kitaplar
13) Sektör ziyareti
14) FİNAL SINAVI
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi, Erdal Nebol, Tanyeri Uslu, Ezgi Uzel, 3. Baskı, 2014, Beta Yayınları
Supply Chain Management, Sunil Chopra, Prentice Hall,2009
Supply Chain Management, Janat Shah, Prentice Hall, 2009
Tedarik zinciri yönetimimde Stratejik ittifak olarak üçüncü parti lojistik, Sonay Zeki Aydın, Fakülte, 2007
Tedarik Zinciri Yönetimi, stratejik planlama, modelleme ve optimizasyon, Hasan Kürşat Güleş ve diğ., Gazi, 2010
Lojistik Tedarik Zinciri Yönetimi, Hakan Keskin, Nobel, 2009
Diğer Kaynaklar: Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi, Erdal Nebol, Tanyeri Uslu, Ezgi Uzel, 3. Baskı, 2014, Beta Yayınları
Supply Chain Management, Sunil Chopra, Prentice Hall,2009
Supply Chain Management, Janat Shah, Prentice Hall, 2009
Tedarik zinciri yönetimimde Stratejik ittifak olarak üçüncü parti lojistik, Sonay Zeki Aydın, Fakülte, 2007
Tedarik Zinciri Yönetimi, stratejik planlama, modelleme ve optimizasyon, Hasan Kürşat Güleş ve diğ., Gazi, 2010
Lojistik Tedarik Zinciri Yönetimi, Hakan Keskin, Nobel, 2009

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1) Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. 3
1) Satın alma ve tedarik süreçleri ile ilgili temel bilgileri ana hatları ile belirtir. 5
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler
1) Havacılık ile ilgili mevzuat ve düzenlemeleri açıklar
1) İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. 2
2) Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır.
2) Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler 5
2) Havacılık ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar
2) Havacılık ile ilgili teknoloji ve ekipmanları bilir ve ilgili süreçler ile eşleştirir.
2) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
2) Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır.
3) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
3) Ulusal ve uluslar arası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar
3) Yer Hizmetleri ve Bilet Satış ve Check-in işlemlerini tanımlar
3) Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir.
3) Stok yönetiminin gereklerini sıralar. 5
4) Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir.
4) Havacılık ile ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar.
4) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4) Taşıma tipleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar. 5
5) Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. 5
5) Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır
6) Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır.
6) Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. 5
7) Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. 5
7) Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır.
8) Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır
8) Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler. 5
9) Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir. 5
9) Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir.
10) Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir. 5
10) Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. 2
11) Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir.
11) Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar 5
12) Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir.
13) Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır.
14) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Ödev
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 40.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 56
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 10 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 50
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 106
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4