Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tıbbi terminolojinin kavramlarını öğrenir.
|
2) Terimlerin temel yapıları ve söyleyiş kuralları öğrenir.
|
3) Sistemlere ilişkin terimleri bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tıbbi terminolojinin sağlık alanında çalışan işletmeler için önemini kavrar.
|
2) Sağlık çalışanları ile ortak bir dil konuşulmasının önemini kavrar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tıbbi terminoloji söyleyiş kurallarını bilir.
|
2) Sistemlere ilişkin terimleri bilir.
|
3) Sağlık çalışanları ile ortak bir dil konuşarak iletişim kurabilir.
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Sebahat EKİNCİ, H. Gül HATİPOĞLU, Hatiboğlu Yayınları, 2017.
Tıbbi Terminoloji,Recep Mesut, Selman Çıkmaz,Nobel Tıp Kitabevleri,2017.
Tıbbi Terminoloji, Muhsin Akbaba, Ersin Nazlıcan,Akademisyen Kitabevi,2018.
Medikal Terminoloji, Mehmet Yıldırım Nobel Tıp Kitabevleri,2017.
|
Diğer Kaynaklar: |
Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Sebahat EKİNCİ, H. Gül HATİPOĞLU, Hatiboğlu Yayınları, 2017.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
5 |
1) |
Tıbbi görüntülemeye özgü tıbbi terim ve terminolojiyi tanımlar. |
5 |
1) |
Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
3 |
1) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı tanımlar. |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Tıbbi görüntüleme cihazlarına ait bütün araç ve sistemleri kurallarına ve tekniklerine uygun şekilde kalite kontrollerini ve bakımını açıklar. |
4 |
2) |
Tıbbi görüntüleme öncesi hasta hazırlığı sürecini tanımlar. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
Hasta ve hasta yakınları ile meslek etiğine uygun şekilde iletişim kurar. |
|
2) |
Tıbbı görüntüleme yöntemlerine ait cihazların kullanımını ve uygulama sürecini açıklar. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
2) |
Tıbbi görüntüleme alanında yapacağı radyolojik tetkikler ile ilgili olarak radyolojik anatomiyi ve insan fizyolojisini tanımlar.
|
4 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
3) |
Görüntüleme sonrası dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini listeler. |
|
3) |
Radyodiagnostik alanında (Konvansiyonel ve Dijital Radyoloji, Floroskopi, Dijital Substraksiyon Anjiografi, Bilgisayarlı Tomografi, Manyetik Rezonans Görüntüleme) teorik ve uygulamalı bilgiyi açıklar. |
|
3) |
Uygulanacak tıbbi görüntüleme işlemine ait süreci hastaya açıklar. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
3) |
X-ışını sistemleri hakkında teorik ve uygulamalı olarak temel bilgi ve çalışma prensiplerini açıklar. |
|
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
4) |
Tıbbi görüntüleme yöntemleri ve fizik prensipleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak radyasyon ve çalışma sistemleri hakkında temel bilgileri açıklar. |
|
4) |
Görüntüleme ve hasta için optimal konforu sağlayan pozisyonlama ile doğru ışınlama faktörünü tespit eder. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
|
5) |
Nükleer tıp ve radyoterapi alanında kullanılan tedavi-tanı sürecini açıklar. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
Radyasyon güvenliği prosedürlerini listeler. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
6) |
İyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon üreten görüntüleme cihazları ile ilgili tutarsızlıkları veya arızaları tespit edip listeler. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
7) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
14 |
2 |
28 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
5 |
5 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
61 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
30 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
91 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |