Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı veri modelleme, ilişkisel veritabanı tasarımı, sorgulama dilleri, işlem işleme, dağıtık veri tabanları ve fiziksel veri tabanı tasarımı gibi veri tabanı sistemleri ilkelerini anlatmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Veritabanı ihtiyaç analizi, veritabanı tanımı, veritabanı araçlarının kurulumunu yapmak, tabloları oluşturmak ve özelliklerini belirlemek, sorgu oluşturmak ve çeşitlerini kullanmak, ilişkili tablolar ile sorgu hazırlamak, DML sorgularını kullanmak, kullanıcı sorguları yazmak, normalizasyon |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Veri tabanı sistemlerinin bileşenlerini bilir.
|
2) Veritabanı tasarımını bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sorgulama dillerini kullanarak veri tabanlarından bilgi elde eder.
|
2) Veri tabanı yapılarını tanımlayan veri modellerini sınıflandırır.
|
3) SQL ile ilişkisel veri tabanı tasarlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Veritabanına giriş |
Kerem Köseoğlu, Veritabanı Mantığı, Pusula Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Varlık-İlişki diyagramı ve DDL ifadeleri |
Kerem Köseoğlu, Veritabanı Mantığı, Pusula Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Tablo oluşturmak ve DDL ifadeleri |
Kerem Köseoğlu, Veritabanı Mantığı, Pusula Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Tablo özellikleri ve DML ifadeleri |
Kerem Köseoğlu, Veritabanı Mantığı, Pusula Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Veri Tipleri, Bütünlüğü ve Aritmetik Operatörler |
Kerem Köseoğlu, Veritabanı Mantığı, Pusula Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Veritabanı tasarlamak |
Kerem Köseoğlu, Veritabanı Mantığı, Pusula Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Normalizasyon |
Kerem Köseoğlu, Veritabanı Mantığı, Pusula Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Normalizasyon |
Kerem Köseoğlu, Veritabanı Mantığı, Pusula Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Alt sorgu |
Kerem Köseoğlu, Veritabanı Mantığı, Pusula Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Veritabanında sorgu oluşturmak |
Kerem Köseoğlu, Veritabanı Mantığı, Pusula Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Union ve join ifadeleri |
Kerem Köseoğlu, Veritabanı Mantığı, Pusula Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Union ve join ifadeleri |
Kerem Köseoğlu, Veritabanı Mantığı, Pusula Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Veritabanında örnek proje |
Kerem Köseoğlu, Veritabanı Mantığı, Pusula Yayıncılık, 2016. İlgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Yarıyılsonu Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Programlama dillerinin temel yapılarını ve algoritmaları kullanarak yazılım geliştirme becerisi kazanır. |
|
2) |
Nesne yönelimli programlama ilkelerini kullanarak fonksiyonel ve sürdürülebilir yazılımlar geliştirir. |
5 |
3) |
Veri tabanı tasarımı ve yönetimini etkin bir şekilde gerçekleştirir, SQL sorguları yazar ve uygular. |
|
4) |
Web teknolojileri ve internet programlama araçları kullanarak dinamik ve kullanıcı dostu web uygulamaları tasarlar. |
4 |
5) |
Veri tabanı tasarımı ve yönetimini etkin bir şekilde gerçekleştirir, SQL sorguları yazar ve uygular. |
|
6) |
Mesleki etik ilkelere uygun olarak yazılım geliştirme süreçlerini yönetir. |
|
7) |
Yapay zeka temelleri ve Python programlama bilgisiyle yazılım projelerinde basit yapay zeka uygulamaları geliştirir. |
|
8) |
Veri güvenliği ilkelerine uygun olarak veritabanı koruma ve savunma yöntemleri uygular. |
|
9) |
Mobil uygulama geliştirme süreçlerini kavrayarak temel düzeyde mobil uygulamalar geliştirir. |
|
10) |
Kullanıcı ihtiyaçlarını analiz ederek uygun yazılım çözümleri tasarlar ve uygular. |
3 |
11) |
Ağ yapıları ve protokollerini kullanarak temel ağ kurulum ve yönetim işlemlerini gerçekleştirir. |
|
12) |
Görsel ve kullanıcı odaklı arayüz tasarım ilkelerini kullanarak işlevsel ve estetik yazılım uygulamaları geliştirir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
1 |
14 |
Laboratuvar |
14 |
2 |
28 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
8 |
8 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
12 |
12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
47 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
97 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |