DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50612METOZ-GOI0164 Web Tasarım 2 Bahar 1 1 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi KADRİYE BEKTAŞ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:

Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı tarayıcı teknolojileriyle ilgili temel bilgilerini öğretmek, HTML ve JavaScript dilleri üzerinden Dreamweaver programı kullanarak kod yazılmasını öğretmektedir.
Dersin İçeriği: Ders kapsamında internetin tarihi, internet ortamına girişi ve gelişimi, web sitesi ortamları ve kullanımı, HTML’nin temelleri ve kullanım etiketleri, CSS'in temelleri ve kullanımı, JavaScript programlamaya giriş ve örnek uygulamalar içermektedir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersi başaran öğrenciler web programlama ile ilgili sorunları çözmek için istemci tarafı ve sunucu tarafı betik dilleri kullanmasını bilecektir.
  2) 1- Temel iletişim, tasarım ve web tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. 2- Web tasarımda kullanılan, programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. 3- Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir dijital tasarım ürünlerini tanır. 4- Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
  3) CSS hakkında temel bilgililere sahip olacaklardır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1- Dijital tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. 2- Dijital tasarım ürünleri ve projeler oluşturur. 3- Dijital tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar. 4- Bilgisayar destekli dijital tasarım programlarını etkin, hızlı bir şekilde kullanır.
  2) Grafiksel nesne tasarımı için program seçimini yapar
  3) Web sayfası ile ilgili taslak doküman ve görsel bileşenler hazırlar.
  4) Web editörü yardımıyla HTML kodu veya CSS ve javascript kodlarını kullanır.
  5) Web sayfası yayınlanması için alan ve isim seçimini, sayfanın web sunucusuna yüklemesini ve güncellemesini yapar.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1- Dijital tasarım ürünü oluşturmada, fikir, taslak, konsept yaratma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar. 2- Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur. 3- Dijital tasarımlarını ve projelerini sunabilme becerisine sahiptir. 4- Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
  2) 1- Dijital tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. 3- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4- Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
  3) 1- Her türlü dijital tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar. 2- Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 3- Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalışma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
  4) 1- Ekip çalışmalarında uyumlu, verimli, ve etkin olarak yer alabilme becerisine sahiptir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Web Tasarımı dersine giriş. Dersin içeriği, işleyişi ve sınavları hakkında bilgilendirme. Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
2) Web site terimleri ve kullanım amaçları. Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
3) Web Sitesine Daha Fazla Ziyaretçi Çekmek için İpuçları - HTML' e Giriş Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
4) HTML Komut Yapısı ve Gövde Etiketleri / Uygulamalar Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
5) Metin Ve Görünüm Düzenleme Etiketleri / Uygulamalar Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
6) HTML'de Tablo Yapısı / Uygulamalar Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
7) HTML'de Çerçeve Yapısı / Uygulamalar Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
8) Ara sınav Ara sınav dönemine kadar işlenilen ders içeriğinden oluşan sorular.
9) HTML'de Form Yapısı / Uygulamalar Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
10) HTML'de Meta Etiketleri / Uygulamalar Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
11) CSS'ye Giriş, Metni Biçimlendirme, Renkler ve Arka Planlar Online ortamda yayında olan statik web site tasarımlarını inceleyip ön rapor oluşturma.
12) CSS ile yazı formatlama, resim ve köprü formatlama Online ortamda yayında olan dinamik web site tasarımlarını inceleyip ön rapor oluşturma.
13) CSS ile tablo ve form formatlama Online ortamda yayında olan dinamik web site tasarımlarını inceleyip ön rapor oluşturma.
14) CSS ile sayfa düzenini kontrol etme Online ortamda aktif durumdaki responsive sitelerin incelenip raporlanması.
15) Örneklerle HTML ve CSS kullanan web sayfaları hazırlama ve ders değerlendirmesi Landing page ve advergame arayüzleri inceleme ve rapor oluşturma.
16) Final sınavı Final dönemine kadar işlenen konular üzerinden hazırlanan sorular.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Sunumları Materyal
Diğer Kaynaklar: Materyal

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Reklam çekimleri sırasında yaratıcı yönetmenlik yapabilir düzeyde pratik bilgiye sahiptir. 2
1) Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. 2
1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
1) Alanında sanatsal, kültürel, estetik değerlere sahiptir.
1) İletişim kuramları, görsel kültür, sanat ve sinema tarihi, reklamcılık, marka ve medya yönetimi, alanında teorik bilgilere sahiptir. 2
2) Yeni medya teknolojileri, interaktif medya tasarımı, multi-medya yönetimi, web tasarımı, dijital tasarımın çeşitli alanlarından olan “dijital oyun tasarımı“ alanında teorik bilgi sahibidir. 5
2) Alanında edindiği bilgilerle yaratıcı tasarımlar geliştirir.
2) Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
2) Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
2) Elle ve bilgisayar destekli çizim yapar.
3) Fotoğraf, film dili ve yapım süreçleri, video post prodüksiyon, üç boyutlu tasarım alanında teorik bilgiye sahiptir. 3
3) Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. 5
3) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
3) Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
3) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. 3
4) Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. 2
4) Alanında projeler planlayıp yürütecek izleme ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir.
4) Temel video çekme ve kamera kullanım bilgilerini video montajı ve kurgu tekniklerini uygular. 3
4) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
4) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır.
5) İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. 2
5) Tasarladığı web sayfasını etkili ve etkin bir şekilde yönetir. 5
6) Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanır. 4
6) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır.
7) Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir.
7) Sayısal ve tasarımsal alanlarına hakim bir biçimde bilgisayar oyunu ve mobil uygulama tasarımları gerçekleştirir. 2
8) Fotoğraf ve görüntü ile ilgili teknik ekipmanları etkili ve etkin bir şekilde kullanır. 4
8) Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. 2
9) Kurum ve kuruluşların dijital ortam ve sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetlerini planlar ve yürütür. 2
9) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Ödev
Proje Hazırlama
Beyin Fırtınası
Bireysel ve Grup Çalışması
Stüdyo Uygulamaları

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 40.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 4 4 16
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 44
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 2 4
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 58
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4