ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Grafik TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50612METOZ-GRT0163 Web Tasarımı Uygulamaları 2 Güz 1 2 2 3
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALİ AŞUR DELEN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:


Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: İnternet ortamında etkin olabilme, Dijital reklam yönetimi, doğru hedef kitle ile etkili iletişim kurabilmek ve Web sitesi arayüz tasarımında estetik kaygı ile doğru etkileşim becerisini birleştirerek kitlesel iletişimi sağlayabilmek.
Dersin İçeriği: İnternet ortamına hakim olabilmek. Dijital reklam modellerine ve reklam yönetimleri hakkında bilgi sahibi olmak. Web sitesi arayüz tasarımda dikkat edilmesi gereken teknik ve uygulama birimleri hakkında bilgi sahibi olabilmek. Dijital mecra da kullanılan Landing page, advergame ve micro sitelerin arayüz tasarımları üzerinde estetik kaygı ile doğru iletişimi sağlayabilmek.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1- Temel iletişim, tasarım ve web tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. 2- Web tasarımda kullanılan, programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. 3- Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir dijital tasarım ürünlerini tanır. 4- Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1- Dijital tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. 2- Dijital tasarım ürünleri ve projeler oluşturur. 3- Dijital tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar. 4- Bilgisayar destekli dijital tasarım programlarını etkin, hızlı bir şekilde kullanır.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1- Dijital tasarım ürünü oluşturmada, fikir, taslak, konsept yaratma ve uygulama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar. 2- Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur. 3- Dijital tasarımlarını ve projelerini sunabilme becerisine sahiptir. 4- Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
  2) 1- Dijital tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. 3- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 4- Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
  3) 1- Her türlü dijital tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar. 2- Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 3- Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalışma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
  4) 1- Ekip çalışmalarında uyumlu, verimli, ve etkin olarak yer alabilme becerisine sahiptir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) İnternetin tarihi, internet ortamına giriş ve gelişim dönemi. Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
2) Web site terimleri ve kullanım amaçları. Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
3) Kodlama dilleri ve işlemsel bilgileri. Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
4) Statik web sitesi nedir? Statik web sitesi teknik özellikleri ve kullanım aşamaları. Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
5) Dinamik web sitesi nedir? Dinamik web sitesi teknik özellikleri ve kullanım aşamaları. Öğretim elemanı tarafından hazırlanılan döküman üzerinden.
6) Web sitesinde görsel kullanımı ve dikkat edilmesi gerekenler. Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
7) UI design ve UX design terimlerinin açılımı, işlem özellikleri ve uygulama alanlarının öğrenilmesi ve sektörel farklılıkları. Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
8) Ara sınav Ara sınav dönemine kadar işlenilen ders içeriğinden oluşan sorular.
9) Application nedir? Uygulam şekilleri, kullanılan kodlama dilleri nelerdir? Sektörel uygulama incelemeleri. Öğretim elemanı tarafından hazırlanan döküman üzerinden.
10) Photoshop programında statik web site arayüzü hazırlama. Online ortamda yayında olan statik web site tasarımlarını inceleyip ön rapor oluşturma.
11) Photoshop programında dinamik web site arayüz tasarımı oluşturma. Online ortamda yayında olan dinamik web site tasarımlarını inceleyip ön rapor oluşturma.
12) Illustrator programında application arayüz tasarımı oluşturma. Online ortamda yayında olan application tasarımlarını inceleyip ön rapor oluşturma.
13) Illustrator programı application arayüz tasarımı ödev sunumu Online ortamda aktif durumdaki responsive sitelerin incelenip raporlanması.
14) Final sınavı Final dönemine kadar işlenen konular üzerinden hazırlanan sorular.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sunumlar, İnternet araştırmaları.
Diğer Kaynaklar: 1- A'dan Z'ye Yeni Nesil Tekniklerle Web Tasarımı ve Web Programlama
2- Uygulamalarla Web Tasarımı Abaküs Yayınları

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
1) Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır.
1) Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirebilen
1) Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. 1
1) Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır.
1) Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
2) Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. 4
2) Elle çizim-boyama yapabilen, Fotoğraf çekebilen, Görsel/grafik tasarım yapar (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). Tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilen, Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanabilen, Web tasarımı yapabilen,
2) Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapar. 2
2) İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. 5
2) Temel tasarım işlemlerini uygular.
3) Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurabilen
3) Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir.
3) Sanat ve uygulama alanlarını birlikte kullanır. 1
4) Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır.
4) Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. 1
4) Grafik Tasarım ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve mesleğin psikolojik, sosyolojik, etik ve ekonomik sorumluluk ve yükümlülüklerini uygulayabilen
5) Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir.
5) Mesleki performans ve ilişkiler bağlamında tüm süreçlere (tasarım-basım-sunum) ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir.
6) Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir.
7) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Problem Çözme
Laboratuvar
Ödev
Proje Hazırlama
Seminer
Beyin Fırtınası

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Ödev Değerlendirme
Uygulama Sınavı

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 50.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 2 4 8
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 5 10
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 2 4 8
Ödevler 1 4 4
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 86
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 4 8
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 101
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3