Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yeni medya kavramını içerisinde yer alan güncel ve dijital terimleri,kavramları bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sosyal medya, web günlükleri, elektronik posta kampanyaları, sosyal ağ siteleri, podcasting, online video, wiki, viral halkla ilişkiler, viral pazarlama, viral reklam, arama motoru optimizasyonu kavramları gibi yeni medya unsurlarını kullanıcılarının özelliklerine uygun çalışmalar planlar.
|
2) Öğrendiği bilgileri, kavramları ve terimleri halka ilişkiler alanındaki kullanma şekillerini tanır.
|
3) Mobil iletişim ortamlarını tanır ve bu ortamlara özgü çalışmalardan nelere dikkat edilmesi gerektiğini bilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma. Yeni medya kavramı ve yeni medyayı mümkün kılan özellikler. Sayısallık, multimedya, yöndeşme, ağlar ve interaktivite. |
Ders notları, internet araştırmaları, kitap (Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Nejla Karabulut).
|
|
2) |
Halkla ilişkilerde yeni kavramlar: Sosyal medya, sosyal ağlar, interaktif halkla ilişkiler ve dijital itibar. |
Ders notları, internet araştırmaları, gateze haberleri, kitap (Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler).
|
|
3) |
İnternetin kısa tarihçesi, internetin güvenilirliği, kullancının geleneksel medya araçlarına ve internete bakışı. |
Ders notları, internet araştırmaları, makaleler, gazete haberler, kitap (Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi).
|
|
4) |
İnternet Üzerindeki İletişim Kanalları-1:
Elektronik posta, e-posta kampanyaları, değişen basın bültenleri. |
Ders notları, internet araştırmaları, kitap (Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Pazarlama ve Halkla İlişkilerin Yeni Kuralları)
|
|
5) |
İnternet üzerindeki iletişim kanalları-2:
Webin tarihçesi, webin evrimi (web 1.0'dan web 5.0'a), arama motoru optimizasyonu. |
Ders notları, internet araştırmaları, makaleler, kitaplar (Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Pazarlama ve Halkla İlişkilerin Yeni Kuralları)
|
|
6) |
İnternet Üzerindeki İletişim Kanalları-3:
Web günlüklerinin tarihçesi, özellikleri ve kurumsal web günlükleri. |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, örnek olaylar, kitaplar (Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları).
|
|
7) |
İnternet Üzerindeki İletişim Kanalları-4:
Sosyal ağ siteleri, özellikleri, kullanıcıların beklentileri, sosyal ağ sitesi çalışmaları ve örnekleri. |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, örnek olaylar, kitaplar (Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları).
|
|
8) |
Vize haftası |
|
|
9) |
İnternet Üzerindeki İletişim Kanalları-5:
Podcasting, wiki uygulamaları ve örnekleri. |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, örnek olaylar, ses ve video dosyaları, kitaplar (Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları).
|
|
10) |
İnternet Üzerindeki İletişim Kanalları-6
Sanal oyun dünyaları ve uygulamalarına örnekler, Twitter, Instagram gibi uygumaların özellikleri ve sağladıkları fırsatlar. |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, örnek olaylar, kitaplar (Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları).
|
|
11) |
İnternet Üzerindeki İletişim Kanalları-7:
Online video, webcasting uygulamaları ve örnekleri, intranet, extranet uygulamaları. |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, örnek olaylar, kitaplar (Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları).
|
|
12) |
Mobil iletişimin özellikleri ve çalışmalarına örnekler. |
Ders notları, gazete haberleri, internet araştırmaları, örnek olaylar, kitaplar (Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler, Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları).
|
|
13) |
Öğrenci sunumları. |
Öğrencinin hazırlıkları
|
|
14) |
Öğrenci sunumları ve genel bir değerlendirme. |
Öğrencinin hazırlıkları
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ki temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
3 |
|
1.1 Gelişen ve değişen dünyanın yeni kavramlarını analiz eder. |
3 |
|
1.2 Alana ait olan iletişim enstrümanları tanır. |
3 |
|
1.3 Gösteren gösterilen ilişkisini anlam bilim üzerinden yorumlar. |
|
|
1.4 Halkla ilişkiler kampanya süreçlerini bilir. |
|
|
1.5 Etkinliğin kampanya ile uyum ilişkisini açıklar. |
|
|
1.6 Basın ilişkilerinin önemini kavrar. |
|
2) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım mesleğinin kural ve uygulamalarına göre iletişim çalışmalarını bilir. |
2 |
|
2.1 Toplumun değişen ihtiyaçlarını, beklentilerini saptayarak ele aldığı proje içinde kullanır. |
2 |
|
2.2 Kurumsal kimlik oluşumu, değişimi ve etkilediği alanları yönetir. |
|
|
2.3 Hedeflenen amaca uygun mesaj üretimi gerçekleştirir. |
|
|
2.4 Yeni pazar yaratma, lasman ve relasman çalışmalarıyla ciro artışına destek verir. |
|
|
2.5 Sağlıklı iletişime ihtiyaç duyulan alana göre sosyal sorumluluk çalışmalarını hazırlar. |
|
|
2.6 Kurumun diline hakim olarak basın bülteni oluşturur. |
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım faaliyetine uygun olan iletişim araçlarını belirler. |
3 |
|
3.1 Kitle iletişim araçlarını mesajı doğru hedef kitleye aktarabilmek üzere kullanır. |
3 |
|
3.2 Sanat alanlarının iletişim çalışmalarında ki etkisini bilir. |
|
|
3.3 Fotoğrafın mesaj değerini ve etkisini bilir. |
|
|
3.4 Propaganda, reklam ve halkla ilişkiler araçlarının farklılıklarını tanır. |
|
|
3.5 Basın sözcüsü, kurum sözcüsü gibi temsil alanlarında görev alır. |
|
|
3.6 Medya bütçesiyle uyumlu planlama yapar. |
|
|
3.7 İletişimin etkisini ölçümleyebilmek için gerekli bilgileri kullanır. |
2 |
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
2 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
2 |
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|