Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ileri seviye İngilizce'de kullanılan farklı zamanları, kelimeleri ve yapıları adlandırırlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kendilerini İngilizce ifade ederken çeşitli zamanları kullanabilirler.
|
2) Öğrenciler ileri seviyede İngilizce konuşabilirler ve ileri düzey konularda orta düzeyin üstünde anlama becerisi kazanırlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler farklı kelime yapılarını ve kullanım şekillerini ayırt edebilirler.
|
2) Eşdizimleri ve deyimleri farklı durumlara ve bağlamlara uygulayabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse giriş, ders planı ve ders kitabı hakkında bilgilendirme. Lead-In ünitesine genel bir bakış. |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
2) |
Yaygın gayriresmî konuşmaları anlama Abartıyı tanıma Soru biçimleri Geçmiş zaman, geçmiş zaman sürekli, kullanılan, olurdu, tutma + ing Bağımlı edatları olan kelimeler Duyguları tanımlayan ifadeler |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
3) |
Bir deneyimi ve hayat dersini anlatmak Yaygın gayriresmî konuşmaları anlamak
Fiil + isim birleştirmeleri
Karakter sıfatları
Sağlıklı bir hayatı tanımlayan fiiller |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
4) |
"Bir arkadaşa gayriresmi bir e-posta yazmak
kişisel haberler istemek ve vermek"
Get ile ifadeler
Present perfect simple and continuous
the passive |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
5) |
The Present Perfect ve Present Perfect Continuous karşılaştırması, İsim ve fiil halleri aynı şekilde yazılan kelimeler, "Gözetim" üzerine kelimeler |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
6) |
"resmi ve gayriresmi metinleri belirleme olumlu ve olumsuz talimatları tanıma
"sıfatlar -ed ve -ing
Sosyal eylem
yaygın şikayetler |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
7) |
MIDTERMS |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
8) |
"Yazarın amacını anlamak
Bir ön yazıyı bir iş ilanıyla eşleştirmek"
İlişki Cümlesi
"şeyleri tanımlamak için kullanılan sıfatlar" |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
10) |
"Bir dergi
makalesini anlayın"
"anlaşılmaz ifadeyi anlamak"
Yükümlülük ve Yasaklama
21. yüzyıl kelimeleri |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
11) |
"Para harcama hakkında bir konuşma
miktarlar hakkında konuşma"
Geçmişteki hatalar
miktar belirleyicileri
Para ifadeleri
suç (soygun) |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
12) |
Gelecek Zaman, Çoğul ve sayılamayan isimler, Yetenekler, Prosedürleri tanımlama |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
13) |
İroniyi tanıma
Bir müzakereyi özetleme
"fiilleri bildirdikten sonra fiil kalıpları"
Müzakere ile ilgili kelime bilgisi |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
14) |
Yorum zarflarını kullanma Birinin söylediklerini parafazi etme
Raporlanmış Konuşma
Raporlama fiilleri
Zorlu konuşmalar |
ROADMAP B2 STUDENT'S BOOK
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri ve kavramları tanımlayabilir, |
|
2) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki temel aktörleri, dinamikleri, güç ilişkilerini tanımlayabilir, |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki güncel siyasal olay ve olguları analiz edebilir, |
|
4) |
Bilgiyi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, farklı gruplara aktarabilir, |
|
5) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanını diğer sosyal bilimler alanları ile ilişkileri doğrultusunda yorumlayabilir, |
|
6) |
Problemleri analiz edebilir ve çözebilmek için inisiyatif alabilir, |
|
7) |
Kamu yararı ve yurttaşlık bilinci doğrultusunda davranabilir, |
|
8) |
Analitik, eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir, |
|
9) |
Öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir, |
|
10) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir, |
|
11) |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir, |
|
12) |
Uzmanlık bilgisini etik ve sosyal sorumluluk bilinci ile kullanabilir, |
|
13) |
Ulusal ve uluslararası siyasal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirebilir, |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
10 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
90 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
100 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |