Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ileri seviye İngilizce'de kullanılan farklı zamanları, kelimeleri ve yapıları adlandırırlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ileri seviyede İngilizce konuşabilirler ve ileri düzey konularda orta düzeyin üstünde anlama becerisi kazanırlar.
|
2) Kendilerini İngilizce ifade ederken çeşitli zamanları kullanabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler farklı kelime yapılarını ve kullanım şekillerini ayırt edebilirler.
|
2) Eşdizimleri ve deyimleri farklı durumlara ve bağlamlara uygulayabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse giriş, ders planı ve ders kitabı hakkında bilgilendirme. Lead-In ünitesine genel bir bakış. |
Qskills Reading and writing 3
|
|
2) |
Gelecekteki şart cümleleri, yapıları ve kullanımları üzerinde durulacak, ilgili alıştırmalar yapılacak, iş görüşmeleri ile ilgili kelimeler öğrenilecektir. |
Q skills 3, Reading and writing
|
|
3) |
Paralel yapıların öğretilmesi: ya-ya da, ne-ne de, metinlerin içinden bazı örnekler verilmesi |
Q skills 3, Reading and writing
|
|
4) |
Reklamcılık hakkında bilgi edinme ve ekler, türevler, kelime bilgisi ogrenmek |
|
|
5) |
The Present Perfect ve Present Perfect Continuous karşılaştırması, İsim ve fiil halleri aynı şekilde yazılan kelimeler, "Gözetim" üzerine kelimeler |
Q skills 3 reading and writing
|
|
6) |
Edilgen yapı, Etken ve edilgen cümle karşılaştırması, Şikayet mektubu yazma, Fikir beyan etme ve Fikirlerle alakalı sıfatlar |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
6) |
|
Q skills3 , Reading and Writing
|
|
7) |
|
Q skills, Reading and writing
|
|
7) |
"A Quiet Revolution" isimli bir BBC videosu, Anlatı zamanları, The Past Perfect ve The Past Perfect Continuous, Deyimler |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Hikayelerde kullanılan sıfatlar, I wish/If only, Birden fazla kelimeden oluşan fiiller, Davranış belirten zamirler |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
10) |
Farklı türde okumalar, Hoşlanılan ve hoşlanılmayan şeyleri ifade etme, Hikayenin konusunu özetleme, "Tess" isimli bir BBC videosu |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
11) |
"Boş zaman" üzerine kelimeler, Geçmişteki ve şu anki alışkanlıklar, Fikir belirten bir essay yazma, Olumlu sıfatlar |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
12) |
Gelecek Zaman, Çoğul ve sayılamayan isimler, Yetenekler, Prosedürleri tanımlama |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
13) |
Mirror question kullanımı, "The Happiness Formula" isimli bir BBC videosu, "Değişim" hakkında kelimeler, Dil bilgisi: Artikeller |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
14) |
Kelime bilgisi: Bileşik kelimeler, Eşdizimli sözcükler, Conditionals, Yazılı kıyaslama yapma ve rapor yazma |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
15) |
"Fikir" hakkında eşdizimli kelimeler, Fikir önerme, Tereddüt belirtme, "Genius" isimli bir BBC videosu & Yarıyıl Revizyonu |
Speak Out Upper Int Student’s book and workbook
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sosyal bilimler alanındaki farklı paradigmalar, temel kuramsal yaklaşımlar ve metodolojileri tanır,
|
|
|
1.1 Klasik ve çağdaş siyasal kuramları eleştirel ve karşılaştırmalı olarak yorumlar,
|
|
|
1.2 Siyaset, ekonomi politik ve kültür ilişkisi doğrultusunda günümüz olay ve olgularını analiz eder,
|
|
|
1.3 Siyasal alanın yapılarını, aktörlerini ve iktidar ilişkilerini tanır,
|
|
|
1.4 Uluslararası ilişkiler kuramları aracılığıyla uluslararası alanın toplumsal dinamiklerini ve işleyiş mekanizmalarını yorumlar,
|
|
|
1.5 Ulusal ve uluslararası hukukun toplumsal temellerini, uluslararası ve ulusüstü örgütlerin işleyişlerini ve birbirleriyle ilişkilerini kavrar,
|
|
|
1.6 Türkiye’nin toplumsal yapısını ve siyasal yaşamını kuramsal, tarihsel, kültürel ve güncel yönleriyle analiz eder,
|
|
2) |
Kişisel, toplumsal ve akademik etik normları tanır. Uzmanlık bilgisini kamusal yarar bilinciyle kullanır,
|
|
|
2.1 Farklı bakış açılarına karşı açık fikirlilik gösterir. Kişisel ve toplumsal ötekiye karşı empati ve saygı temelli ilişki geliştirir,
|
|
|
2.2 Kamu yararı uyarınca ayrımcılığa karşı kamusal aklı öne çıkararak iletişim kurar ve yurttaşlık bilinci kazanır,
|
|
3) |
Akademide ve çalışma hayatında olayları düşünümsel bir bakış açısıyla değerlendirir. Biyografik olanı tarihsel olanla ilişkilendirerek sosyolojik olarak yorumlar,
|
|
|
3.1 Ulusal ve uluslararası toplumsal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirir,
|
|
|
3.2 Toplumsal olanı, sınıf, tabakalaşma ve toplumsal cinsiyet ilişkileri çerçevesinde bir mücadele süreci olarak kavrar,
|
|
|
3.3 Demokratik düşünce, müzakere ve katılıma yatkın hale gelerek yurttaş bilinç ve sorumluluğu geliştirir, |
|
|
3.4 Analitik ve karşılaştırmalı düşünerek disiplinlerarası ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir, mesleki hayatın gerektirdiği nitelikleri kazanır,
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
|
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
|
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|