Dersin Amacı: |
Öğrencilerin temel araştırma, yazma ve sunum teknikleri ile ilgili bilgi ve bu teknikleri uygulayabilecek düzeyde bilgisayar programlarını kullanma becerisi edinmeleri, alan yazın incelemesi yapma, bilimsel araştırma bulgularını değerlendirme ve yorumlama, araştırma bulgularını sentezleyerek raporlama, akademik yazma ve sunum becerileri geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Akademik veri tabanlarına erişim, makale tarama, bilimsel psikoloji makalelerinin yapısı ve içeriği, alan yazın incelemesi teknikleri ve farklı ödev yazım şekilleri ile ilgili bilgi verilecektir. APA 6 Yayım Kılavuzu tanıtılarak, kaynak gösterme, atıfta bulunma ve alıntı yapma gibi akademik yazım kuralları ele alınacaktır. Word Programı’nın temel özellikleri, Powerpoint Programı’nın işlevleri ve sunum teknikleri ile ilgili bilgi verilecektir. APA 6 yazım kuralları ve bilgisayar programları ile ilgili ders sırasında çok sayıda uygulama yapılacaktır. TPD Etik Yönetmeliği ile ilgili bilgi verilerek, psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin etik kurallar incelenecektir. Ders kapsamında öğrenciler alan yazın incelemesi ve sunum yaparak akademik yazma ve sunum becerilerini uygulama imkanı bulacaklardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Psikoloji uygulamalarında ve bilimsel araştırmalarda uyulması gereken etik kuralları açıklar.
|
2) APA akademik yazım kuralları ile ilgili kapsamlı bilgi sahibidir.
|
3) Akademik makalelerin yapısı ve içeriği ile ilgili bilgi sahibidir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Akademik makaleleri okumada ve araştırma bulgularını yorumlamada yetkindir.
|
2) Temel bilgisayar programlarını etkili bir şekilde kullanır.
|
3) Alan yazın incelemesi yapar, bilimsel araştırmaların bulgularını yorumlar ve raporlar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ekip çalışmalarında bireysel sorumluluklarını yerine getirmek için çaba gösterir.
|
2) Psikoloji alanında yapılan güncel bilimsel araştırmaları takip edebilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
|
3) Psikoloji uygulamalarında ve bilimsel çalışmalarında etik ilkeleri kullanır.
|
4) APA akademik yazım kurallarını uygular.
|
5) Psikoloji terminolojisini anlar ve kullanır.
|
6) Sunum tekniklerini etkili bir şekilde kullanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Dersin Tanıtımı, Bilimsel Düşünme ve Akademik Yazı Nedir? |
|
|
2) |
Akademik Veri Tabanlarına Erişim, Arama Motorlarının Kullanımı |
|
|
3) |
Hipotez Geliştirme ve Araştırma Önerisi Hazırlama |
|
|
4) |
Bilimsel Araştırmalarda ve Akademik Yazıda Etik Kurallar |
|
|
5) |
Akademik Yazı Çeşitleri I |
|
|
6) |
Akademik Yazı Çeşitleri II |
|
|
7) |
APA Yazım Kurallarının Tanıtımı ve Kaynakça |
|
|
8) |
Vize Sınavı |
|
|
9) |
Akademik Yazıda Giriş Kısmı |
|
|
10) |
Akademik Yazıda Yöntem Kısmı |
|
|
11) |
Akademik Yazıda Sonuç ve Tartışma Kısmı |
|
|
12) |
Word Programı Uygulaması |
|
|
13) |
Sunum Hazırlama Teknikleri ve Araçları: Powerpoint Uygulaması |
|
|
14) |
Sunum Yöntemleri ve Sunumda Dikkat Edilecek Hususlar |
|
|
15) |
Dönem Tekrarı ve Soru&Cevap |
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklayabilme |
|
2) |
Psikoloji alanında veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilme |
|
3) |
İnsan davranışlarının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapabilme |
|
4) |
Psikoloji bilgisini kullanırken gereken mesleki etik ve sorumluluk bilincini kazanabilme |
|
5) |
Psikolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkisine dair bilgisini kullanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz edebilme |
|
6) |
Psikolojinin farklı alt alanlarına ilişkin bilgi, beceri ve deneyimlerini kişisel, sosyal ve akademik konularda kullanabilme |
|
7) |
Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar hakkında yeni bilgilere erişebilme |
|
8) |
Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar ile mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlayabilme |
|
9) |
Psikoloji bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara yansıtabilme |
|
10) |
Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlayabilme |
|
11) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak teorik bilgilerini uygulama ile bağdaştırabilme |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
13 |
1 |
13 |
Laboratuvar |
13 |
1 |
13 |
Uygulama |
13 |
1 |
13 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
1 |
10 |
10 |
Proje |
1 |
10 |
10 |
Ödevler |
1 |
5 |
5 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
92 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
7 |
7 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
14 |
14 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
21 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
113 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |