Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler kariyer planlamalarını yaparken nelere dikkat etmesi gerektiğini öğrenir.
|
2) Öğrenciler kariyer yolculuklarında kullanabilecekleri alternatif araçlarla tanışır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler uluslararası standartlarda cv hazırlamayı öğrenir ve uygular.
|
2) Öğrenciler EuroPass dökümanlarını tanır ve kendi kariyer yolculuklarında kullanma becerisi kazanır.
|
3) Öğrenciler kariyer yolculuklarında faydalanabilecekleri sosyal medya araçlarını tanır ve kullanma becerisi kazanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler yurtdışı eğitim ve istihdam olanakları hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
2) Öğrenciler ilgili sektör yetkililerinin tecrübelerinden faydalanarak mülakat teknikleri, işe alım süreçleri gibi konulara dair fikir edinir ve kendi kariyer yolculuklarında bu fikirlerden faydalanması sağlanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders hakkında bilgilendirme, Üniversitenin Yetkinlik programı kapsamında alınmış olan derslerin yetkinlik geliştirme yönündeki kazanımlarının öğrenciler ile paylaşılması ve bu yönde anket çalışmasının yapılması. (14 yetkinliğin gelişimi anket ile belirlemek.) Yetkinlik Sertifikası ile ilgili bilgilendirme. |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
1) |
|
|
|
2) |
Europass dokümanları (Diploma Eki, Europass Hareketlilik Belgeleri, Sertifika Eki, Europass CV) hakkında bilgilendirme. (MYK tarafından sunum yapılması.) |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
3) |
Diploma Eki Niçin Gereklidir, Hangi Bilgileri İçerir? Mezunlara Hangi Avantajları Sağlar? Nasıl Alınır? Diplomanın başta Avrupa olmak üzere uluslararası alanda tanınmasını sağlar mı? |
|
|
4) |
Europass Hareketlilik Belgesi Nedir? Europass Hareketlilik ’in amacı, Nasıl başvurulur? Ne tür hareketlilikler için Hareketlilik belgesi düzenlenebilir? Europass Sertifika Eki nedir? Europass Sertifika Eki nasıl alınır?
|
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
5) |
Europass CV nedir? Nasıl hazırlanır? Avantajları nelerdir? Niyet Mektubu Nedir ve Nasıl Hazırlanır? |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
6) |
Europass CV ve Niyet Mektubu Hazırlama Uygulaması |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
7) |
Öğrencilerin Europass CV’ ve Niyet Mektuplarına geribildirim verilmesi. |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
8) |
Mülakat Teknikleri |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
9) |
Sosyal medya araçlarının tanıtımı ve kullanımı (Linkedin) |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
10) |
E-posta yazımı ve yönetimi, |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
11) |
Sektörel İlişkiler ve Ağ Kurma |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
12) |
İK uzmanlarının işe alım süreci hakkında daveti |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
13) |
İK uzmanlarının işe alım süreci hakkında daveti |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
14) |
Europass CV’nin OİS’e yüklenmesi, Niyet Mektubu, isteğe bağlı olarak alınmış olan Dil Sınavı ve çevrimiçi yapılabilecek sınav üzerinden değerlendirme yapılacaktır. |
Slayt eşliğinde interaktif sunum
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sosyal bilimler alanındaki farklı paradigmalar, temel kuramsal yaklaşımlar ve metodolojileri tanır,
|
|
|
1.1 Klasik ve çağdaş siyasal kuramları eleştirel ve karşılaştırmalı olarak yorumlar,
|
|
|
1.2 Siyaset, ekonomi politik ve kültür ilişkisi doğrultusunda günümüz olay ve olgularını analiz eder,
|
|
|
1.3 Siyasal alanın yapılarını, aktörlerini ve iktidar ilişkilerini tanır,
|
|
|
1.4 Uluslararası ilişkiler kuramları aracılığıyla uluslararası alanın toplumsal dinamiklerini ve işleyiş mekanizmalarını yorumlar,
|
|
|
1.5 Ulusal ve uluslararası hukukun toplumsal temellerini, uluslararası ve ulusüstü örgütlerin işleyişlerini ve birbirleriyle ilişkilerini kavrar,
|
|
|
1.6 Türkiye’nin toplumsal yapısını ve siyasal yaşamını kuramsal, tarihsel, kültürel ve güncel yönleriyle analiz eder,
|
|
2) |
Kişisel, toplumsal ve akademik etik normları tanır. Uzmanlık bilgisini kamusal yarar bilinciyle kullanır,
|
|
|
2.1 Farklı bakış açılarına karşı açık fikirlilik gösterir. Kişisel ve toplumsal ötekiye karşı empati ve saygı temelli ilişki geliştirir,
|
|
|
2.2 Kamu yararı uyarınca ayrımcılığa karşı kamusal aklı öne çıkararak iletişim kurar ve yurttaşlık bilinci kazanır,
|
|
3) |
Akademide ve çalışma hayatında olayları düşünümsel bir bakış açısıyla değerlendirir. Biyografik olanı tarihsel olanla ilişkilendirerek sosyolojik olarak yorumlar,
|
|
|
3.1 Ulusal ve uluslararası toplumsal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirir,
|
|
|
3.2 Toplumsal olanı, sınıf, tabakalaşma ve toplumsal cinsiyet ilişkileri çerçevesinde bir mücadele süreci olarak kavrar,
|
|
|
3.3 Demokratik düşünce, müzakere ve katılıma yatkın hale gelerek yurttaş bilinç ve sorumluluğu geliştirir, |
|
|
3.4 Analitik ve karşılaştırmalı düşünerek disiplinlerarası ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir, mesleki hayatın gerektirdiği nitelikleri kazanır,
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler.
|
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır.
|
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
|
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|