Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Deney 1 : Temel Kapı Devreleri (Temel kapı devrelerinin işlemlerini ve bu işlemleri gerçekleştiren kapı devrelerinin incelenmesi ve gerçekleştirilmesi.) |
Deney Föyü
|
|
1) |
|
|
|
2) |
Deney 2 : Temel Kapı Devreleri Kullanılarak Lojik Fonksiyonların Gerçekleştirilmesi (Tümleşik devre olarak üretilmiş kapı devrelerini kullanarak indirgenmiş fonksiyonların elektronik devrelerinin gerçekleştirilmesi.) |
Deney Föyü
|
|
3) |
Deney 3 : Kombinasyonal Lojik Devreler - I (MSI lojik elemanları yardımı ile kombinasyonal lojik devrelerden TOPLAYICI ve ÇIKARICI devrelerinin kurulması ve incelenmesi.) |
Deney Föyü
|
|
4) |
Deney 4 : Kombinasyonal Lojik Devreler - II (MSI lojik elemanları yardımı ile kombinasyonal lojik devrelerden DECODER ve ENCODER devrelerinin kurulması ve incelenmesi.) |
Deney Föyü
|
|
5) |
Deney 5 : Kombinasyonal Lojik Devreler - III (MSI lojik elemanları yardımı ile kombinasyonal lojik devrelerden MULTIPLEXER ve DEMULTIPLEXER devrelerinin kurulması ve incelenmesi.) |
Deney Föyü
|
|
6) |
Deney 6 : Ardışık Lojik Devreler - I (Ardışık devrelerin temeli olan FLIP-FLOP devrelerinin çalışma esaslarının incelenmesi ve gerçekleştirilmesi.) |
Deney Föyü
|
|
7) |
Deney 7 : Ardışık Lojik Devreler - II (Ardışık devrelerden olan REGISTER (Kaydedici) devrelerinin ve SHIFT REGISTER (Kaydırmalı kaydedici) devrelerinin kurulması ve çalışma esaslarının incelenmesi.) |
Deney Föyü
|
|
8) |
Arasınav |
|
|
9) |
Deney 8 : Sayıcılar - I (Ardışık devrelerden olan SAYICI devrelerinin kurulması ve çalışma esaslarının incelenmesi.) RIPPLE Sayıcılar |
Deney Föyü
|
|
10) |
Deney 9 : Sayıcılar - II (Ardışık devrelerden olan SAYICI devrelerinin kurulması ve çalışma esaslarının incelenmesi.) Senkron ve Ring Sayıcılar |
Deney Föyü
|
|
11) |
Deney 10 : Hafızalar (Temel hafıza paketleri kullanılarak yapılan hafıza organizasyonu ve bilgi kaydı (okuma-yazma) işlemlerinin incelenmesi ve hafıza devrelerin gerçekleştirilmesi.) |
Deney Föyü
|
|
12) |
Deney 11 : Aritmetik ve Lojik Işlem Birimi (ALU) Mikroişlemci (microprocessor) ve Mikrokontroler (microcontroller) sistemlerinin temel yapıtaşı olan Aritmetik Lojik İşlem Biriminin tanınması ve çalışmasının incelenmesi.) |
Deney Föyü
|
|
13) |
Deney 12 : Dijital-Analog Çeviriciler (D/A çeviricilerinin çalışmasının incelenmesi ve devresinin gerçekleştirilmesi.) |
Deney Föyü
|
|
14) |
Deney 13 : Analog-Dijital Çeviriciler (Anolog-Dijital (A/D) çevrim prensipleri incelenmesi ve temel devrelerinin gerçekleştirilmesi.) |
Deney Föyü
|
|
15) |
Telafi Deneyleri |
Deney Föyü
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Alanı ile ilgili temel bilim konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
5 |
|
1.1 Matematik, fen bilimleri, bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilgisayar mühendisliği problemlerinin çözümü için birlikte kullanır ve uygular. |
5 |
|
|
|
2) |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarını analiz eder, modeller, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve geliştirir; bu amaçla uygun yöntemleri, araçları ve teknolojileri seçer ve kullanır. |
4 |
|
2.1 Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
4 |
|
2.2 Bilgisayar ve yazılım tabanlı karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeler dahil gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
4 |
|
2.3 Bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
|
2.4 Bilgisayar mühendisliği problemlerinin ve araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
5 |
3) |
Sürekli gelişen bilgisayar mühendisliği alanının ve küresel rekabet ortamının gerektirdiği yetkinliklere sahiptir. |
4 |
|
3.1 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır. |
4 |
|
3.2 Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
|
3.3 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki ve kendi alanındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
1 |
|
3.4 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır, Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
1 |
|
3.5 Proje yönetir, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|
|
3.6 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
3.7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
2 |
|
3.8 Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
2 |
|
3.9 Kalite bilincine sahiptir. |
|
|
3.10 Bilgisayar bilimleri ve bilgisayar mühendisliğinin önemli uygulama alanlarından en az birinde çalışabilme kapasitesine sahiptir. |
3 |
4) |
Öğrenimi sırasında kendi alanında en az bir yarıyıl boyunca iş yaşamının içinde bulunarak öğrendiği bilgileri uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
3 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
2 |
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
2 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|