Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Modern ve modernite öncesi siyasal düşünceleri ayırt eder.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Modern siyasal kuramları, tarihsel olay ve süreçlerle ilişkilendirir.
|
2) Güncel siyasal tartışmaları kuramsal – tarihsel bilgi ışığında değerlendirir.
|
3) Tekil deneyimleri ve evrensel değerleri tartışır.
|
4) Din, devlet ve siyaset ilişkisini tarihsel kökenleri doğrultusunda değerlendirir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Özgürlük, eşitlik, adalet gibi temel kavramlar konusundaki tartışmalara katılır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş Dersi: Modern Siyasal Düşüncelerin Kapsamı |
Modern Siyasi Düşünce Raymond Plant
|
|
2) |
İlahi İktidardan Dünyevi İktidara Doğru |
Modern Politik Düşünce Raymond Plant
|
|
3) |
Reform |
Reformation A history Diarmaid MacCulloch
|
|
4) |
Niccolò Machiavelli: Siyaset ve Ahlak Arasında Kopuş |
Makyevelli Prens
|
|
5) |
Etienne De La Boétie: Gönüllü Kulluk |
Etienne De La Boétie: Gönüllü Kulluk
|
|
6) |
Jean Bodin: Egemenlik |
Jean Bodin: Egemenlik
|
|
7) |
Toplumsal Sözleşme ve Devlet |
Jean Jacques Rousseau Toplumsal Sözleşme
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
Thomas Hobbes: Devletin Kuruluşu |
Thomas Hobbes Leviathan
|
|
10) |
John Locke: Siyasal Liberalizm |
John Locke İnsan Anlığı Üzerine bir deneme
|
|
11) |
Aydınlanma ve İlerleme İnancı |
Aydınlanma Cambridge University Press
|
|
12) |
Montesquieu: Yasaların Ruhu |
Montesquieu: Yasaların Ruhu
|
|
13) |
Jean Jacques Rousseau: Genel İrade |
Jean Jacques Rousseau: Genel İrade
|
|
14) |
Fransız Devrimi ve Modern Eşitlik |
Fransız Devrimi The Oxford History of the French Revolution.
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
David Miller (1987), The Blackwell Encyclopaedia of Political Thought, Oxford, UK; New York, NY, USA: B. Blackwell.
Ellen Meiksins Wood (2012), Liberty to Property, Verso.
Machiavelli, N., The Prince, University of Chicago.
Hobbes, T., Leviathan, Penguin Books.
Rousseau, J. J., On The Social Contract, Hackett.
|
Diğer Kaynaklar: |
Mehmet Ali Ağaoğulları (Ed.)(2012), Sokrates’ten Jakobenlere Batı’da Siyasal Düşünceler, İstanbul: İletişim
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri ve kavramları tanımlayabilir, |
|
2) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki temel aktörleri, dinamikleri, güç ilişkilerini tanımlayabilir, |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki güncel siyasal olay ve olguları analiz edebilir, |
|
4) |
Bilgiyi nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, farklı gruplara aktarabilir, |
|
5) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanını diğer sosyal bilimler alanları ile ilişkileri doğrultusunda yorumlayabilir, |
|
6) |
Problemleri analiz edebilir ve çözebilmek için inisiyatif alabilir, |
|
7) |
Kamu yararı ve yurttaşlık bilinci doğrultusunda davranabilir, |
|
8) |
Analitik, eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir, |
|
9) |
Öğrendiklerini iş hayatında uygulayabilir, |
|
10) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilir, |
|
11) |
Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir, |
|
12) |
Uzmanlık bilgisini etik ve sosyal sorumluluk bilinci ile kullanabilir, |
|
13) |
Ulusal ve uluslararası siyasal gelişmeleri, sosyal adalet ve insan hakları çerçevesinde değerlendirebilir, |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
14 |
14 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
84 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
5 |
5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
28 |
28 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
43 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
127 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |