Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi tamamladıktan sonra öğrenciler uluslararası satış ve müzakerelerin temellerini anlayacak ve bunları uluslararası ticarette uygulayabilecektir.
|
2) Disiplinlerarası bir yaklaşım içinde küresel olarak iş yapmanın çeşitli yönlerinin ilişkilerini anlayabilme.
|
3) Alanındaki bilgi ve birikimlerini değerlendirebilecek analitik yeteneğe sahip olmanın yanı sıra gerekli ve yeterli bilgi birikimine sahiptir.
|
4) Yaşam boyu öğrenmenin önemi ve sosyal sorumluluk bilinciyle ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan sorunlara olası çözümler önerebilme.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Satış ve pazarlamaya giriş ve müzakereler |
|
|
2) |
Satış ve pazarlama stratejileri
|
|
|
3) |
Pazarlamanın satışa etkileri
|
|
|
4) |
Müzakere süreci ve adımları
|
|
|
5) |
Müzakerelerin uygulanması
|
|
|
6) |
Müzakere stratejileri
|
|
|
7) |
Vaka çalışmaları |
|
|
8) |
Müzakere Becerileri
|
|
|
8) |
Müzakereleri sona erdirmek ve anlaşmalara varmak
|
|
|
9) |
Genel Bakış
|
|
|
9) |
Alternatif stratejiler oluşturma
|
|
|
10) |
İletişim teknikleri ve becerileri
|
|
|
11) |
Profesyonel satış ve müzakerelerde ikna edici yöntemler
|
|
|
12) |
Satış ve müzakerelerde problem çözme teknikleri
|
|
|
13) |
Müzakereleri sona erdirmek ve anlaşmalara varmak
|
|
|
14) |
Satış yönetiminde kültür
|
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Öğrencilerin, iş hayatında çağdaş bilgi teknolojileri ve araçlarından yararlanabilmeleri, sürekli öğrenmeye istekli, yeniliklere açık ve değişimlere kolaylıkla uyum sağlayabilecek şekilde yetişmelerini sağlar |
|
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Analitik düşünebilme, örgütsel konularda sorun çözebilme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve iletişim becerilerini geliştirir. |
|
1) |
Uluslararası ticaret alanında gerekli olan temel bilgi, kavram ve teorileri öğrenir ve kullanabilir. |
|
1) |
İşletme yönetiminin temel konularını oluşturan finans, işletme, iktisat, yönetim-organizasyon, pazarlama, satış yönetimi, insan kaynakları yönetimi gibi konular dışında uluslararası ticaret alanı için gerekli olan dış ticaret, lojistik, tedarik zinciri yönetimi, gümrük, sigorta ve risk yönetimi gibi konularda da gerekli temel bilgilere sahip olur. |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
2) |
Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
2) |
Bilgi ve iletişim teknolojileri ile bilgi sistemleri üzerinde işletmecilik ve uluslararası ticaret uygulamalarını etkin şekilde kullanır. |
|
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
2) |
İşletme ve uluslararası ticaretin temel konuları dışında, öğrencilerin liderlik, davranış bilimleri, iletişim ve girişimcilik; ayrıca servis dersleri konumunda olan matematik, istatistik, hukuk, yöneylem araştırması, bilgi işlem ve yönetim bilişim sistemleri gibi konularda gerekli bilgiye sahip olur. |
|
2) |
Çalışmalarında problem çözme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve etkin iletişim becerilerini kullanır. |
|
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
3) |
Gerekli teorik bilgi ve yöntemleri kullanarak etkin yönetim stratejileri geliştirebilir, yönetim süreçlerini planlayabilir, koordine edebilir, yürütebilir ve gereken kontrolleri yapabilir. |
|
3) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
4) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
6) |
Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
7) |
Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
8) |
Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
9) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
10) |
Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
11) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
12) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|