ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60231YEEOZ-ING1031 İngilizce I 1 Güz 4 0 4 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: English
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi İBRAHİM FIRAT KAPLAN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:








Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (YÖK Zorunlu)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel düzeyde İngilizce konuşma, yazma, okuduğunu ve dinlediğini anlama becerilerini geliştirme.
Dersin İçeriği: Kendinizi ve başkalarını tanıtma; be ile basit soruları anlayın; soruları bir veya iki kelime ile cevaplama; Fiyatları ve saatleri söylemek için sayıları kullanma, bir kafede sipariş verme, siparişin yanlış olduğunu söyleme; be'nin kısaltmaları ('m /'s / 're); be ile sorular, Sayılar 1-12, insanlar, sayılar 13-22; his/her/our/their, not; Soru kelimeleri, Saatler ve fiyatlar, bir kafede sipariş alma ve verme; Nerede yaşadığınızı sorup ve söyleme, birinin işini sorma, tanıdığınız insanlar hakkında konuşma; Bir menüyü anlama, neyi sevip sevmediğinizi söyleme, bir garsona cevap verme ve yemek sipariş etme; Geniş zaman, Geniş zaman soruları: do you; Geniş zaman: don't (do not), Plural/No plural, like/don't like; İşlerin nasıl olduğunu sormak, iyi ve kötü haberlere cevap vermek, şeyleri tanımlamak için sıfatlar kullanmak, İnsanların sahip olduğu şeyler hakkında konuşmak ve sormak, birinden tekrar etmesini istemek; Present Simple soruları: Does, a&any; Yerler hakkında soru sorma ve orada ne olduğunu söyleme, basit yönergeleri anlama; Is there...? /Var...; Haftanız hakkında konuşma, yardım isteme / sınıfta bir şeyler yapmak için yardım isteme, Sıklık zarfları, Can...; Günler ve günün saatleri, Sınıfta kullanılan yararlı fiiller; Gidilecek iyi yerler hakkında konuşabilmek, bir yerlere nasıl gidileceğini söyleyebilmek; Yolculuklar hakkında sohbet etmek; Tren bileti satın almak, planlarınızı sorun ve söyleyin, nerede ve nerede buluşacağınızı söyleyin; Planlar hakkında soru sormak: gitmek ve yapmak, Bilet satın almak; Bir sorun olduğunu söyleyin, endişelenmeyin ve sorun değil deyin, bir şeyin nasıl olduğunu sorun, Geçmiş zaman: Yaygın düzensiz fiiller, Düzenli geçmiş zaman sonları; Bir otele giriş yapmak, konaklamanız hakkında konuşmak, insanların ne yaptığını sormak, Geçmiş zaman olumsuzları, Geçmiş zaman soruları, Oteller ve otellere giriş yapmak.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersi alan öğrenciler, İngilizce temel dilbilgsisi yapısını kavrar.
  2) Bu dersi alan öğrenciler, isim cümlelerine ('to be' kullanılan), geniş zamana ve geçmiş zamana ait cümle yapılarını kullanabilirler.
  3) Bu dersi alan öğrenciler, günlük yaygın kullanılan belirli sayıda nesnelerin adlarını bilirler.
  4) Bu dersi alan öğrenciler, sayıların, alfabenin, kişi/yer/eşyaların özelliklerinin, ülke ve milliyetlerin, mesleklerin, aile ilişkilerinin, zaman ifadelerinin, yiyecek-içeceklerin, geçmiş yaşantıların anlatımında kullanılan İngilizce sözcükleri bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Dinleme becerisiyle yaygın kullanılan kelimeleri fark eder ve temel düzeyde konuşulanları anlar.
  2) Bu dersi alan öğrenciler, isim, zamir, sıfat, zarf, eylemlerin cümlede nasıl kullanacakları hakkında bilgi sahibidirler.
  3) Bu dersi alan öğrenciler, geçmiş zamana ait yapıları bilir, geçmiş yaşantılardan bahsedebilir.
  4) Bu dersi alan öğrenciler, kendi ülkelerin, uyruklarını ve dillerini tanıyıp söyleyebilirler ve başkalarına uyruklarını sorabilirler.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Belli ve bir seviyeye geldikten sonra kendi çalışmalarıyla seviyesini ilerletebilir.
  2) Bu dersi alan öğrenciler, belli bir seviyeye geldikten sonra kendi çalışmalarıyla seviyesini ilerletebilir.
  3) Avrupa Dil Portfolyosunda tanımlı A1 düzeyi kelime bilgisine sahiptirler.
  4) Bu dersi alan öğrenciler, dinleme becerisiyle yaygın kullanılan kelimeleri fark eder ve A1 düzeyde diyalogları anlar.
  5) Alanındaki temel kavramları keşfeder.
  6) Bu dersi alan öğrenciler, isim cümlelerine ('to be' kullanılan), geniş zamana ve geçmiş zamana ait cümle yapılarını bilirler.
  7) Temel düzeyde okuyabilir, yazabilir ve dinlediğini anlayabilir.
  8) Bu dersi alan öğrenciler, sayıların, alfabenin, kişi/yer/eşyaların özelliklerinin, ülke ve milliyetlerin, mesleklerin, aile ilişkilerinin, zaman ifadelerinin, yiyecek-içeceklerin, geçmiş yaşantıların anlatımında kullanılan İngilizce sözcükleri bilir.
  9) Bu dersi alan öğrenciler, basit talimatları, telefon konuşmalarını, kişisel detayları yazılı ve sözlü olarak takip edebilir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Introduce yourself & others; understand simple questions with be; answer questions with one or two words - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com
2) Fiyatları ve saatleri söylemek için sayıları kullanma, bir kafede sipariş verme, siparişin yanlış olduğunu söyleme; be'nin kısaltmaları ('m /'s / 're); be ile sorular, Sayılar 1-12, insanlar, sayılar 13-22; his/her/our/their, not; Soru kelimeleri, Saatler ve fiyatlar, bir kafede sipariş alma ve verme - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com
3) Nerede yaşadığınızı sorun ve söyleyin, birinin işi hakkında soru sorun, tanıdığınız insanlar hakkında konuşun; Geniş zaman, Geniş zaman soruları: Do you?; Ev ve mesleklerle ilgili kelimeler - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com - sparkonline.com
4) Bir menüyü anlama, neyi sevip sevmediğini söyleme, garsona cevap verme ve yemek sipariş etme; Şimdiki zaman yapma (yapma), Çoğul/çoğul olmayan kelimeler, sevme/sevmeme - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com
5) İşlerin nasıl olduğunu sormak, iyi ve kötü haberlere yanıt vermek, bir şeyleri tanımlamak için sıfatlar kullanmak, be'nin olumsuz halleri, Geniş Zaman: doesn't, Sıfatlar, go-take-want - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com
6) İnsanlara sahip oldukları şeyler hakkında soru sorma ve konuşma, birinden tekrar etmesini isteme; Geniş zaman soruları: Does, a&any - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com
7) Yerler hakkında soru sorun ve orada ne olduğunu söyleme, basit ö-yön yönergelerini anlama; Is there...?/ There's... - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com Essential Grammar in Use
8) ARASINAVLAR
9) Haftanız hakkında konuşma, yardım isteme / sınıfta bir şeyler yapmak için yardım iteme; Sıklık zarfları, Can...; Günler ve günün saatleri, Sınıfta yararlı fiiller - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com
10) Gidilecek iyi yerler hakkında konuşma ve bir yerlere nasıl gidileceğini söyleme; Yolculuklar hakkında sohbet etme; Are there…? / There are…, Planlarınız hakkında konuşma: I'm, We're going - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com
11) Tren bileti satın almak, planlarınızı sormak ve anlatma, nerede ve nerede buluşacağınızı anlatma; Planlar hakkında soru sorma: gitmek ve yapmak; Bilet satın almak - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com
12) Bir sorun olduğunu söyleme, endişelenme ve sorun değil deme, bir şeyin nasıl olduğunu sorma; Geçmiş Zaman: Yaygın düzensiz fiiller, Düzenli geçmiş zaman ekleri - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com Essential Grammar in Use
13) Bir otele giriş yapma, kalışınız hakkında konuşma, insanların ne yaptığını sorma; Geçmiş zaman olumsuzları, Geçmiş zaman soruları; Oteller ve giriş yapma - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com
14) İşlenen dilbilgisi konularına genel bakış; İşlenen kelimelere genel bakış - National Geographic Outcomes Beginner - sparkonline.com Essential Grammar in Use
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - National Geographic Outcomes Beginner
Diğer Kaynaklar: - National Geographic Outcomes Beginner
- Essential Grammar in Use

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 1 2 3 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ5
DÖÇ6
DÖÇ7
DÖÇ8
DÖÇ9
DÖÇ10
DÖÇ11
DÖÇ12
DÖÇ13

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İletişimi tüm yönleriyle kavrar.
2) Ülkemizde ve dünyada alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder.
3) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına yönelik kuramsal ve kavramsal bilgileri uygulamaya geçirir.
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır 3

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ5 DÖÇ6 DÖÇ7 DÖÇ8 DÖÇ9 DÖÇ10 DÖÇ11 DÖÇ12 DÖÇ13
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 1 % 10.00
Ödev 1 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Derse Aktif Katılım 1 % 10.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 6 1 6
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 88
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 91
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4