Dersin Amacı: |
Temel düzeyde İngilizce konuşma, yazma, okuduğunu ve dinlediğini anlama becerilerini geliştirme. |
Dersin İçeriği: |
Kendinizi ve başkalarını tanıtma; be ile basit soruları anlayın; soruları bir veya iki kelime ile cevaplama; Fiyatları ve saatleri söylemek için sayıları kullanma, bir kafede sipariş verme, siparişin yanlış olduğunu söyleme; be'nin kısaltmaları ('m /'s / 're); be ile sorular, Sayılar 1-12, insanlar, sayılar 13-22; his/her/our/their, not; Soru kelimeleri, Saatler ve fiyatlar, bir kafede sipariş alma ve verme; Nerede yaşadığınızı sorup ve söyleme, birinin işini sorma, tanıdığınız insanlar hakkında konuşma; Bir menüyü anlama, neyi sevip sevmediğinizi söyleme, bir garsona cevap verme ve yemek sipariş etme; Geniş zaman, Geniş zaman soruları: do you; Geniş zaman: don't (do not), Plural/No plural, like/don't like; İşlerin nasıl olduğunu sormak, iyi ve kötü haberlere cevap vermek, şeyleri tanımlamak için sıfatlar kullanmak, İnsanların sahip olduğu şeyler hakkında konuşmak ve sormak, birinden tekrar etmesini istemek; Present Simple soruları: Does, a&any; Yerler hakkında soru sorma ve orada ne olduğunu söyleme, basit yönergeleri anlama; Is there...? /Var...; Haftanız hakkında konuşma, yardım isteme / sınıfta bir şeyler yapmak için yardım isteme, Sıklık zarfları, Can...; Günler ve günün saatleri, Sınıfta kullanılan yararlı fiiller; Gidilecek iyi yerler hakkında konuşabilmek, bir yerlere nasıl gidileceğini söyleyebilmek; Yolculuklar hakkında sohbet etmek; Tren bileti satın almak, planlarınızı sorun ve söyleyin, nerede ve nerede buluşacağınızı söyleyin; Planlar hakkında soru sormak: gitmek ve yapmak, Bilet satın almak; Bir sorun olduğunu söyleyin, endişelenmeyin ve sorun değil deyin, bir şeyin nasıl olduğunu sorun, Geçmiş zaman: Yaygın düzensiz fiiller, Düzenli geçmiş zaman sonları; Bir otele giriş yapmak, konaklamanız hakkında konuşmak, insanların ne yaptığını sormak, Geçmiş zaman olumsuzları, Geçmiş zaman soruları, Oteller ve otellere giriş yapmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, İngilizce temel dilbilgsisi yapısını kavrar.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, isim cümlelerine ('to be' kullanılan), geniş zamana ve geçmiş zamana ait cümle yapılarını kullanabilirler.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, günlük yaygın kullanılan belirli sayıda nesnelerin adlarını bilirler.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, sayıların, alfabenin, kişi/yer/eşyaların özelliklerinin, ülke ve milliyetlerin, mesleklerin, aile ilişkilerinin, zaman ifadelerinin, yiyecek-içeceklerin, geçmiş yaşantıların anlatımında kullanılan İngilizce sözcükleri bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dinleme becerisiyle yaygın kullanılan kelimeleri fark eder ve temel düzeyde konuşulanları anlar.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, isim, zamir, sıfat, zarf, eylemlerin cümlede nasıl kullanacakları hakkında bilgi sahibidirler.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, geçmiş zamana ait yapıları bilir, geçmiş yaşantılardan bahsedebilir.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, kendi ülkelerin, uyruklarını ve dillerini tanıyıp söyleyebilirler ve başkalarına uyruklarını sorabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Belli ve bir seviyeye geldikten sonra kendi çalışmalarıyla seviyesini ilerletebilir.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, belli bir seviyeye geldikten sonra kendi çalışmalarıyla seviyesini ilerletebilir.
|
3) Avrupa Dil Portfolyosunda tanımlı A1 düzeyi kelime bilgisine sahiptirler.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, dinleme becerisiyle yaygın kullanılan kelimeleri fark eder ve A1 düzeyde diyalogları anlar.
|
5) Alanındaki temel kavramları keşfeder.
|
6) Bu dersi alan öğrenciler, isim cümlelerine ('to be' kullanılan), geniş zamana ve geçmiş zamana ait cümle yapılarını bilirler.
|
7) Temel düzeyde okuyabilir, yazabilir ve dinlediğini anlayabilir.
|
8) Bu dersi alan öğrenciler, sayıların, alfabenin, kişi/yer/eşyaların özelliklerinin, ülke ve milliyetlerin, mesleklerin, aile ilişkilerinin, zaman ifadelerinin, yiyecek-içeceklerin, geçmiş yaşantıların anlatımında kullanılan İngilizce sözcükleri bilir.
|
9) Bu dersi alan öğrenciler, basit talimatları, telefon konuşmalarını, kişisel detayları yazılı ve sözlü olarak takip edebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Introduce yourself & others; understand simple questions with be; answer questions with one or two words
|
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
|
2) |
Fiyatları ve saatleri söylemek için sayıları kullanma, bir kafede sipariş verme, siparişin yanlış olduğunu söyleme; be'nin kısaltmaları ('m /'s / 're); be ile sorular, Sayılar 1-12, insanlar, sayılar 13-22; his/her/our/their, not; Soru kelimeleri, Saatler ve fiyatlar, bir kafede sipariş alma ve verme |
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
|
3) |
Nerede yaşadığınızı sorun ve söyleyin, birinin işi hakkında soru sorun, tanıdığınız insanlar hakkında konuşun; Geniş zaman, Geniş zaman soruları: Do you?; Ev ve mesleklerle ilgili kelimeler |
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
- sparkonline.com |
4) |
Bir menüyü anlama, neyi sevip sevmediğini söyleme, garsona cevap verme ve yemek sipariş etme; Şimdiki zaman yapma (yapma), Çoğul/çoğul olmayan kelimeler, sevme/sevmeme
|
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
5) |
İşlerin nasıl olduğunu sormak, iyi ve kötü haberlere yanıt vermek, bir şeyleri tanımlamak için sıfatlar kullanmak, be'nin olumsuz halleri, Geniş Zaman: doesn't, Sıfatlar, go-take-want
|
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
6) |
İnsanlara sahip oldukları şeyler hakkında soru sorma ve konuşma, birinden tekrar etmesini isteme; Geniş zaman soruları: Does, a&any
|
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
7) |
Yerler hakkında soru sorun ve orada ne olduğunu söyleme, basit ö-yön yönergelerini anlama; Is there...?/ There's...
|
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
Essential Grammar in Use |
8) |
ARASINAVLAR |
|
|
9) |
Haftanız hakkında konuşma, yardım isteme / sınıfta bir şeyler yapmak için yardım iteme; Sıklık zarfları, Can...; Günler ve günün saatleri, Sınıfta yararlı fiiller
|
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
10) |
Gidilecek iyi yerler hakkında konuşma ve bir yerlere nasıl gidileceğini söyleme; Yolculuklar hakkında sohbet etme; Are there…? / There are…, Planlarınız hakkında konuşma: I'm, We're going
|
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
11) |
Tren bileti satın almak, planlarınızı sormak ve anlatma, nerede ve nerede buluşacağınızı anlatma; Planlar hakkında soru sorma: gitmek ve yapmak; Bilet satın almak
|
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
12) |
Bir sorun olduğunu söyleme, endişelenme ve sorun değil deme, bir şeyin nasıl olduğunu sorma; Geçmiş Zaman: Yaygın düzensiz fiiller, Düzenli geçmiş zaman ekleri |
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
Essential Grammar in Use |
13) |
Bir otele giriş yapma, kalışınız hakkında konuşma, insanların ne yaptığını sorma; Geçmiş zaman olumsuzları, Geçmiş zaman soruları; Oteller ve giriş yapma
|
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
14) |
İşlenen dilbilgisi konularına genel bakış; İşlenen kelimelere genel bakış
|
- National Geographic Outcomes Beginner
- sparkonline.com
|
Essential Grammar in Use |
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişimi tüm yönleriyle kavrar. |
|
|
1.1 İş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanır. |
|
|
1.2 Kurum içi iletişim kavramlarına hakimdir. |
|
|
1.3 Yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahiptir. |
|
|
1.4 Göstergebilimin iletişimsel anlamdaki önemini kavrayarak, halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yerini doğru biçimde değerlendirir. |
|
|
1.5 Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Ülkemizde ve dünyada alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
2.1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilimsel araştırma yaparak güncel literatürü yorumlar. |
|
|
2.2 Alanı ile ilgili yenilikçi uygulamaları takip eder |
|
|
2.3 Sanat ve Uygarlık Tarihi ile ilgili edindiği bilgi birikimi sayesinde yaratıcı halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları oluşturur. |
|
|
|
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına yönelik kuramsal ve kavramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
|
|
3.1 Bir halkla ilişkiler kampanyasının tüm sürecini planlar. |
|
|
3.2 Bir reklam kampanyasının tüm sürecini planlar. |
|
|
3.3 Proaktif ve reaktif önlemleri içeren kriz iletişim planı oluşturur. |
|
|
3.4 Geleneksel ve yeni medya planlamanın kuramsal ve sektörel uygulamalarını yorumlar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
3 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
3 |