Dersin Amacı: |
İşletme Yönetimine dersinde iş dünyası, işletmeler, işletme yönetimi ve faaliyetleri ile ilgili süreç ve teknikler sistematik bir şekilde ve başlangıç düzeyinde incelenecek ve öğrencilere iş dünyası ve işletmelerle ilgili genel bir bilgi verilecektir.
Bu ders, anlatım ve karşılıklı tartışmalar yöntemi ile dönem boyunca yürütülecektir.
|
Dersin İçeriği: |
İşletme Yönetimi dersi, işletme, işletme türleri, global dünyada işletme, işletmelerde yönetim faaliyeti, işletmelerde insan kaynakları faaliyetleri, işletmelerde muhasebe ve finans faaliyetleri, işletmelerde üretim faaliyetleri, işletmelerde pazarlama faaliyetleri, işletme ve ekonomi, işletme ve hukuk, etik ve sosyal sorumluluk ve işletme dünyasında yeni gelişmeler konularını kapsamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu soruları tanımlar ve açıklar;
İşletme nedir_ Hangi faaliyetler işletmeyi oluşturur?
Bir işletmenin insanın hayatındaki rolü nedir?
İşletmeyi yönetmede başlıca işlevler nelerdir?
İşletme alanındaki yeni gelişmeler ve ilgi alanları nelerdir?
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Uygun teori ve yöntemleri kullanarak etkin yönetim stratejileri geliştirebilir, yönetim süreçlerini planlayabilir, koordine edebilir, yürütebilir ve gereken kontrolleri yapabilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Çalışmalarında problem çözme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve etkin iletişim becerilerini kullanır
|
2) İşletme yönetimi alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip eder
|
3) Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirir, yenilikçi ve yaratıcı fikirler üreterek bu fikirleri uygulamaya geçirir
|
4) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır
|
Ders Notları / Kitaplar: |
İşletme
S. Kadri Mirze, Metin Alparslan
Literatür Yayıncılık Dağıtım;
İstanbul, 2014-10, 4.baskı, 13,5x21,5, 442 sayfa, Türkçe, Karton kapak, ISBN 9789750405495
Ataman, G., İşletme Yönetimi: Temel Kavramlar, Yeni Yaklaşım, İstanbul : Türkmen Kitabevi, 2009
Dinçer, Ö., Fidan, Y., İşletme Yönetimine Giriş, İstanbul :Alfa,12. bası 2013
Halil Can, Doğan Tuncer, Doğan Yaşar Ayhan.Genel işletmecilik bilgileri, 16. bası, Ankara: Siyasal Kitabevi, 2005
Mucuk, İ., Modern İşletmecilik, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 16. bası, 2008
|
Diğer Kaynaklar: |
Introduction To Business
S. Kadri Mirze
Literatür - Ders Kitapları;
2014-10, 5.baskı, 190x270, 418 sayfa, İngilizce, Karton, ISBN 9789750405419.
Ataman, G., İşletme Yönetimi: Temel Kavramlar, Yeni Yaklaşım, Istanbul : Türkmen Kitabevi, 2009
Dinçer, Ö., Fidan, Y., İşletme Yönetimine Giriş, İstanbul :Alfa,12. bası, 2013
Halil Can, Doğan Tuncer, Doğan Yaşar Ayhan.Genel işletmecilik bilgileri, 16. bası, Ankara: Siyasal Kitabevi, 2005
Mucuk, İ., Modern İşletmecilik, İstanbul: Türkmen Kitabevi, 16. bası, 2008
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişimi tüm yönleriyle kavrar. |
5 |
|
1.1 İş yaşamında etkili iletişim becerilerini kullanır. |
5 |
|
1.2 Kurum içi iletişim kavramlarına hakimdir. |
4 |
|
1.3 Yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahiptir. |
3 |
|
1.4 Göstergebilimin iletişimsel anlamdaki önemini kavrayarak, halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yerini doğru biçimde değerlendirir. |
2 |
|
1.5 Temel işletme fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
|
|
|
2) |
Ülkemizde ve dünyada alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
2.1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilimsel araştırma yaparak güncel literatürü yorumlar. |
3 |
|
2.2 Alanı ile ilgili yenilikçi uygulamaları takip eder |
3 |
|
2.3 Sanat ve Uygarlık Tarihi ile ilgili edindiği bilgi birikimi sayesinde yaratıcı halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları oluşturur. |
|
|
|
|
3) |
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına yönelik kuramsal ve kavramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
3 |
|
3.1 Bir halkla ilişkiler kampanyasının tüm sürecini planlar. |
3 |
|
3.2 Bir reklam kampanyasının tüm sürecini planlar. |
3 |
|
3.3 Proaktif ve reaktif önlemleri içeren kriz iletişim planı oluşturur. |
5 |
|
3.4 Geleneksel ve yeni medya planlamanın kuramsal ve sektörel uygulamalarını yorumlar. |
3 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
5 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
4 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
4 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
5 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
5 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15 |
3 |
45 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
3 |
3 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
90 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
8 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
98 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |