Dersin Amacı: |
Dersin amacı öğrencilere makroekonomi kavramlarının tanıtılması ve ekonominin bütün olarak nasıl işlediğinin öğretilmesidir. Dersin işleyişinde milli gelir, ekonomik büyüme, enflasyon, devlet harcamaları, borçlanma gibi konular ile aralarındaki ilişkiler incelenir. Ayrıca, para sistemi, para politikalarının ve mali politikaların makroekonomik değişkenleri nasıl etkilediği işlenir. |
Dersin İçeriği: |
Milli gelirin hesaplanması ve bileşenleri, yaşam maliyetinin hesaplanması ve tüketici fiyat endeksi, üretim ve büyüme, tasarruf, yatırım ve finansal sistem, parasal sistem, toplam talep ve arz, açık ekonomi, döviz kurları ve ödemeler dengesi, para ve mali politikalar, enflasyon ve işsizlik. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Makroekonominin temel kavramlarını açıklar
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Makroekonomik değişkenler arasındaki neden sonuç ilişkilerini inceler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Milli gelir ve ekonomik büyümeyi hesaplar
|
2) Para ve maliye politikalarının makro ekonomik etkilerini analiz eder
|
3) Parasal sistem, büyüme ve enflasyon ilişkilerini değerlendirir
|
4) Ekonomide uzun dönem ve kısa dönem makro ekonomik değişimleri analiz eder
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
|
|
|
1) |
Milli Gelirin Hesaplanması |
ders kitabı
|
|
2) |
Milli Gelirin bileşenleri |
ders kitabı
|
|
3) |
Yaşam maliyetinin hesaplanması |
ders kitabı
|
|
4) |
Tüketici Fiyat Endeksi ve GSYIH Deflatörü |
ders kitabı
|
|
5) |
Üretim ve Büyüme |
ders kitabı
|
|
6) |
Tasarruf Yatırım ve Finansal Sistem |
ders kitabı
|
|
7) |
Enflasyon |
ders kitabı
|
|
8) |
İşsizlik |
ders kitabı ve ders notları
|
|
9) |
Parasal Sistem |
ders kitabı
|
|
10) |
Merkez Bankası ve Rolü |
ders kitabı
|
|
11) |
Para, Büyüme ve Enflasyon |
ders kitabı
|
|
12) |
Açık Ekonomi ve Makroekonomi |
ders kitabı
|
|
13) |
Toplam Talep ve Toplam Arz |
ders kitabı
|
|
14) |
Parasal ve Mali Politikalar |
ders kitabı
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Analitik düşünebilme, örgütsel konularda sorun çözebilme, zaman yönetimi, öz-disiplin ve iletişim becerilerini geliştirebilme |
4 |
2) |
Uluslararası ticaret alanında gerekli olan temel bilgi, kavram ve teorileri öğrenme ve kullanabilme |
|
3) |
İşletme ve uluslararası ticaretin temel konuları dışında, öğrencilerin liderlik, davranış bilimleri, iletişim ve girişimcilik; ayrıca servis dersleri konumunda olan matematik, istatistik, hukuk, yöneylem araştırması, bilgi işlem ve yönetim bilişim sistemleri gibi konularda gerekli bilgiye sahip olabilme |
5 |
4) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olma |
3 |
5) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarabilme |
|
6) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme |
3 |
7) |
Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirebilme |
4 |
8) |
Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanabilme |
3 |
9) |
Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterebilme |
4 |
10) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme |
4 |
11) |
Kültürel bilince sahip olabilme ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarabilme |
3 |
12) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibi olabilme |
3 |
13) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
3 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
5 |
70 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
3 |
6 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
118 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
1.5 |
1.5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
1.5 |
1.5 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
3 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
121 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |