DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60413MEEOZ-BUS0053 | Management and Organization | 2 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU GÜVEN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Doçent Dr. NİGAR ÇAĞLA MUTLUCAN Dr. Öğr. Üyesi BURCU GÜVEN Öğretim Görevlisi STAFF |
Dersin Kategorisi: | Temel Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencileri Yönetim ve Organizasyon alanındaki temel kavramlarla tanıştırmak ve yönetim fonksiyonlarının içeriğini anlatmaktır |
Dersin İçeriği: | 1. Hafta İşyerinde Yöneticiler ve Çalışanlar 2. Hafta Karar alma 3. Hafta Yöneticilerin Üzerindeki Kısıtlar 4. Hafta Planlama ve Hedef Belirleme 5. Hafta Stratejik Planlama 6. Hafta Girişimcilik 7. Hafta Örgüt Tasarımı 8. Hafta Ara Sınav 9. Hafta Takımlar Halinde Örgütlenme 10. Hafta Kişiler Arası ve Örgüt İçi İletişim 11. Hafta Örgütsel Davranış 12. Hafta Liderlik 13. Hafta Motivasyon 14. Hafta Denetleme Aktiviteleri ve Operasyonlar 15. Hafta Sunumlar |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Yöneticilerin fonksiyonları, rolleri ve yetenekleri hakkında bilgi edinir. |
||
2) Yöneticileri etkileyen zorluklar ve kısıtlar hakkında bilgi sahibi olur. |
||
3) Planlamanın doğası ve amaçları hakkında bilgi edinir. |
||
4) Stratejik yönetim hakkında bilgi edinir. |
||
5) Örgütsel tasarım hakkında bilgi edinir. |
||
6) Takımlar halinde örgütlenme hakkında bilgi edinir. |
||
7) Örgütsel davranışın odağı ve hedefleri konusunda bilgi edinir. |
||
8) Çeşitlik liderlik yaklaşımları hakkında bilgi edinir. |
||
9) Denetim faaliyetleri ve operasyonları hakkında bilgi edinir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Karar alma yaklaşımlarını öğrenir. |
||
2) Motivasyon teorileri hakkında bilgi sahibi olur. |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İletişimin kişiler arasında ve örgüt içinde nasıl gerçekleştiğini öğrenir. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Derse Giriş | Ders notları, internet araştırmaları, gazete haberleri | |
2) | İşyerinde Çalışanlar ve Yöneticiler | Ders notları, internet araştırmaları, gazete haberleri | |
3) | Karar Alma | Ders notları, internet araştırmaları, gazete haberleri | |
4) | Yöneticilerin Üzerindeki Kısıtlar | Ders notları, internet araştırmaları, gazete haberleri | |
5) | Planning and Goal Setting | Ders notları, internet araştırmaları, gazete haberleri | |
6) | Stratejik Planlama | Ders notları, internet araştırmaları, gazete haberleri | |
7) | Örgüt Tasarımı | Ders notları, internet araştırmaları, gazete haberleri | |
8) | Ara Sınav | ||
9) | Takımlar Halinde Örgütlenme | Ders notları, internet araştırmaları, gazete haberleri | |
10) | Kişiler Arası ve Örgüt İçi İletişim | Ders notları, internet araştırmaları, gazete haberleri | |
11) | Örgütsel Davranış | Ders notları, internet araştırmaları, gazete haberleri | |
12) | Liderlik | Ders notları, internet araştırmaları, gazete haberleri | |
13) | Motivasyon | Ders notları, internet araştırmaları, gazete haberleri | |
14) | Denetim Aktiviteleri ve Operasyonlar | Ders notları, internet araştırmaları, gazete haberleri | |
15) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Stephen Robbins & Mary Coulter (2018) Management, 14th Edition, Pearson Education. |
Diğer Kaynaklar: | - Stephen Robbins, Mary Coulter, & David A. DeCenzo (2017). Fundamentals of Management: Management Myths Debunked, 10th Edition. Pearson Education - Harvard Business Review - The Economist - Salih Güney (2007). Yönetim ve Organizasyon, 2. Baskı. Nobel Yayın Dağıtım. |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ | KPÖÇ 1 | KPÖÇ 2 | KPÖÇ 3 | KPÖÇ 4 | KPÖÇ 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
DÖÇ1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ8 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ9 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ10 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ11 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ12 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | ||||||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | DÖÇ2 | DÖÇ3 | DÖÇ4 | DÖÇ5 | DÖÇ6 | DÖÇ7 | DÖÇ8 | DÖÇ9 | DÖÇ10 | DÖÇ11 | DÖÇ12 | ||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | ||||||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | ||||||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | ||||||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | ||||||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | ||||||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | ||||||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | ||||||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | ||||||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | ||||||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | ||||||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | ||||||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | ||||||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | ||||||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | |||||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | |||||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | |||||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | |||||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | |||||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |||||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | |||||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 1 | % 10.00 |
Ödev | 1 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 94 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 4 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 98 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 4 |